اخبار داغ

وقتی ساز زندگی ناکوک می‌زند/ثبت ۱۸ درصد طلاق‌ها درکردستان در یک سال اول زندگی

وقتی ساز زندگی ناکوک می‌زند/ثبت ۱۸ درصد طلاق‌ها درکردستان در یک سال اول زندگی
«ما زندگی مان را با عشق شروع کردیم؛ پس چرا به اینجا رسیدیم؟» این سوال بیشتر افرادی است که در راهروهای دادسرا یا دفاتر ثبت طلاق سرگردانند؛ در حالی که چندی پیش با شوق فراوان به دنبال کارهای عروسی شان بودند و اکنون که چند ماه یا چند سال گذشته است، روزشماری می کنند تا زودتر از فردی که مدت های عنوان همسرشان را داشت، جدا شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، «ما زندگی مان را با عشق شروع کردیم؛ پس چرا به اینجا رسیدیم؟» این سوال بیشتر افرادی است که در راهروهای دادسرا یا دفاتر ثبت طلاق سرگردانند؛ در حالی که چندی پیش با شوق فراوان به دنبال کارهای عروسی شان بودند و اکنون که چند ماه یا چند سال گذشته است، روزشماری می کنند تا زودتر از فردی که مدت های عنوان همسرشان را داشت، جدا شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


زن و شوهری که با خوب و بد و کم و کاستی یکدیگر کنار می آمدند و حرمت لحظه های تلخ و شیرینی را که طی سالیان دراز در زندگی مشترک تجربه کرده بودند را نگه می داشتند. جانشان به جان هم بند بود و «دوستت دارم»واقعی به زندگی آنها سنجاق شده بود و موی خود را در شب و روزهای کنار هم سپید می کردند. برای لحظه لحظه بگو بخندها، اخم ها و لبخندهایی که با هم سپری می کردند، ارزش قائل بودند و فراز و نشیب زندگی را در کنار یکدیگر تحمل می کردند.

,
,

 

,


همه ما می دانیم تا چند سال پیش طلاق امری قبیح بود، اما اکنون کمتر خانواده ای را می بینیم که در نزدیکان خود حداقل یک فرد طلاق گرفته نداشته باشد؛ درواقع امروزه دیگر طلاق زشت و ناپسند نیست. شاید طرز تفکر مردم تغییر کرده است و دیگر دلیلی نمی بینند با هر سختی و دشواری به زندگی مشترک ادامه دهند و خود را به پای فرزندان پیر کنند.

,
,

 

,

 

,

شاید هم افراد نسبت به گذشته کم طاقت تر شده اند و دیگر نمی توانند یا نمی خواهند سال های عمرشان با تحمل سختی های زندگی مشترک بگذرد.
گزارش سامانه وقایع ازدواج و طلاق نشان می دهد که از میان استان های کل کشور بیشترین طلاق های ثبت شده به ازاء صد هزار نفر جمعیت هر استان به ترتیب متعلق به استان های تهران و¬ کردستان و کمترین طلاق های ثبت شده به ازاء صد هزار نفر جمعیت متعلق¬ به سیستان¬ و بلوچستان و ایلام است .

,
,

 

,


مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به ثبت یک هزار و 181 واقعه طلاق در چهار ماه نخست امسال تاکید کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 10 درصدی روبرو است.

,
,

 

,


وی نرخ خام حاصل از طلاق را 2.2 در یک هزار اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت قروه بیشترین و شهرستان های بانه و سروآباد کمترین تعداد ثبت طلاق را در استان داشته اند.

,
,

 

,


صومی میانگین سن طلاق در میان مردان را 34 سال و در میان زنان 29 سال اعلام کرد و گفت: امسال 18 درصد از طلاق های انجام شده در میان زوجین با کمتر از یکسال زندگی مشترک اتفاق افتاده است.

,
,

 

,


دلایل افزایش طلاق در استان کردستان

,
, دلایل افزایش طلاق در استان کردستان, دلایل افزایش طلاق در استان کردستان,


رئیس کارگروه بانوان و خانواده مجمع بسیج کردستان از طلاق به‌عنوان آسیب جدی جامعه نام برد و اظهار داشت: عدم تناسب سن ازدواج، بیماری و نازایی، عوامل و مشکلات اجتماعی، فقدان مالی، فشار عصبی، خشونت و شیوع فرهنگ طلاق توافقی از جمله دلایل طلاق در استان است.

,
,

 

,


لیلا ارشدی افزود: در سال 96، 924 مورد طلاق در سنندج، 498 مورد در سقز، 89 مورد در دهگلان، 109 مورد در بیجار، 250 مورد در کامیاران، 324 مورد در قروه، 56 مورد در سروآباد و 394 مورد طلاق در مریوان گزارش شده است.

,
,

 

,


وی گفت: زن و مردی که طلاق می‌گیرند از نظر شرایط روحی آسیب‌پذیر هستند و پس از ازدواج مجدد با ترس از تکرار اتفاق گذشته زندگی کرده و فرزندان طلاق هم فشار روحی را تا آخر عمر تحمل می‌کنند.

,
,

 

,


رئیس کارگروه بانوان و خانواده تصریح کرد: مشاوره و آموزش خانواده‌ها، برگزاری کارگاه‌ها برای دختران و پسران قبل از ازدواج، افزایش سواد رسانه‌ای و محوریت قرار دادن مساجد و انتقال آموزش‌ها به زنان از راهکارهای جلوگیری از طلاق در جامعه است.

,
,

 

,

طلاق شکستی است که در مسیر طبیعی زندگی زن و مرد، اختلال ایجاد می کند

, طلاق شکستی است که در مسیر طبیعی زندگی زن و مرد، اختلال ایجاد می کند, طلاق شکستی است که در مسیر طبیعی زندگی زن و مرد، اختلال ایجاد می کند,

 

,

سیمین احمدی پور کارشناس ارشد مسائل خانواده به طلاق عاطفی به عنوان یکی از معضلات بین همسران اشاره کرد و افزود:درصد بالایی از همسران حتی افرادی که سالمند هستند با ابراز ناخرسندی از زندگی مشترکشان ،به طلاق عاطفی به جای طلاق قانونی روی می آورندکه یکی از علل آن قبح طلاق در جامعه ایرانی است.

,

 

,

 

,

وی با اشاره به این مطلب که در ازدواج هایی که در سالهای گذشته صورت گرفته است و ازدواج های سنتی طلاق عاطفی پررنگ تر است گفت:متاسفانه ابراز احساسات در جامعه ما یک تابو است و عدم مهارت در ابراز احساسات و تبادل عشق و علاقه بین همسران موجب شده است بسیاری از آنها به اجبار اطرافیان و یا فداکاری به خاطر فرزندان حاضر به ادامه زندگی با یکدیگر باشند.

,

 

,

 

,

وی بیان داشت: طلاق شکستی است که در مسیر طبیعی زندگی زن و مرد، اختلال ایجاد می کند؛ هر شکستی تبعات روانی خاص خود را دارد و این مساله در زنان و مردان تفاوتی نمی کند.

,

 

,

 

,

احمدی پور می افزاید: با این وجود با توجه به ضوابط اجتماعی حاکم بر جامعه ، طلاق برای زنان ، آسیب های بیشتری به همراه دارد.

,

 

,

به گفته وی، افراد پس از طلاق دچار انزوا می شوند چراکه افراد فامیل و حتی دوستان به دلایل فرهنگی و باورهای اشتباه از آنان دوری می کنند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه