اخبار داغ

بی حجابی و بد حجابی چه عواقبی برای دختران دارد؟

بی حجابی و بد حجابی چه عواقبی برای دختران دارد؟
منظور از حجاب همان پوشش اسلامی به معنای پوشانیدن تمامی بدن و برجستگی های آن به جز گردن صورت و دست ها از مچ به پایین توام با رفتار و گفتاری است که منجر به خودنمایی و جلب نظر نامحرم نگردد....
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، حجاب در لغت به معنای حایل شدن،پوساندن و مانع شدم است و منظور از حجاب همان پوشش اسلامی به معنای پوشانیدن تمامی بدن و برجستگی های آن به جز گردن صورت و دست ها از مچ به پایین توام با رفتار و گفتاری است که منجر به خودنمایی و جلب نظر نامحرم نگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,

 

,


براساس این تعریف از حجاب، مفهوم بدحجابی و مصادیق آن روشن تر می شود. به عبارت دقیق تر استفاده از لباس ها و تن پوش های تنگ و کوتاه با رنگ ها نوشته ها و نقش های محرک و آرای های غلیظ و افراطی که اغلب با گفتار و رفتار تحریک آمیز همراه باشد و نیز بعضا استفاده از چادرهای نازک و بدن نما در برابر نامحرم از مصادیق بد حجابی به شمار می آیند.

,
,

 

,

عدل بدحجابی و اقسام آن::::::

, عدل بدحجابی و اقسام آن::::::, عدل بدحجابی و اقسام آن::::::,

۱. ناآگاهی : بسیاری از زنان از روی ناآگاهی در کوچه و خیابان با وضع زننده و لباس نامناسب ظاهر می شوند یا در بین اقوام و مهمانی ها رعایت محرم و نامحرمی را نمی کنند که اگر واقعا اطلاع پیدا کنند رعایت می کنند.

,

 

,

۲. تقلید کورکورانه ۳. عقده حقارت: عده ای به خاطر عقده های روانی و کمبودهای روحی خود و موی سر خود را بیرون می ریزند و با اداء و اطوار و آرایش در خیابان و انظار عمومی ظاهر می شوند تا این کمبودهای روانی را جبران کنند.

,

 

,

۴. هیستری: یکی از دلایل بدحجابی بیماری هیستری می باشد در این بیماری فرد علاقه ی زیادی به جلوگیری دارد.

,


۵. مازوشیسم: علل دیگر گرایش به پوشش نامناسب خود آزاری و مازوشیسم است و فرد به خاطر آزار رساندن به خودش  را در معرض حوادث برخاسته از فحشا و فساد می گذارد.

,
,

 

,

۶. نیاز به ازدواج: جلوه گری برای پیدا کردن زمینه های ازدواج راه نامناسبی است که به بدحجابی کشیده شده و پیامدهای تاسف باری نیز برای طرفین به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه اغلب این ازدواج های خیابانی سرانجام خوبی نخواهد داشت و به طلاق می انجامد.

,


۷. دوستان ناباب: علل بدحجابی بعضی از اشخاص به خاطر داشتن دوست ناباب می باشد.

,
,


۸. تهاجم فرهنگی: تهاجم فرهنگی بیگانه و خودباختگی علت دیگر بدحجابی و بی بند و باری در جامعه است.

,
,


۹. مسامحه و بی توجهی: عمل نکردن اکثر مردم به امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از عوامل شیوع بد حجابی و سایر منکرات در سطح جامعه می باشد.

,
,

 

,

پیامدهای ناگوار بد حجابی:::::::

, پیامدهای ناگوار بد حجابی:::::::, پیامدهای ناگوار بد حجابی:::::::,


۱. طلاق و تهدید خانواده : از پی آمدهای زیانبار رعایت نکردن عفاف و حجاب سستی بنیان خانواده و طلاق و جدابب زن از شوهر و از هم پاشیدن نظام خانواده است.

,
,

 

,

۲. تضعیف غیرت ناموسی غیرت از فضیلت های الهی و انسانی است که همواره حافظ و نگاهبان ناموس خداوند و آیین او و ناموس انسان و جامعه در برابر ضد ارزش ها و عوامل انحراف زا می باشد که نتیجه آن تامین و استمرار شرف انسانی و امنیت اجتماعی و نسل پاک می باشد.

,

 

,


۳. ایجاد اختلال روانی و عصبی بیماری های روحی و اختلال های روانی و عصبی ناشی از چند عامل است که ریشه ی عمده ی آنها را باید در جامعه هوس آلود و خودنمایی زنان جست و جو کرد.

,
,

 

,


۴ . انسان ها اعم از مرد و زن در برارر غریزه ی جنسی به سه گروه تقسیم می شوند؛

,
,


۱. کنترل و تعدیل در سایه ی تعدیل الهی و از راه ازدواج ۲. افراط و زیاده روی و انحراف ۳. تفریط و بی توجهی به این میل نفسانی

,
,

 

,

آثار و فواید حجاب اسلامی بر گسترش امنیت اجتماعی::::::

, آثار و فواید حجاب اسلامی بر گسترش امنیت اجتماعی::::::, آثار و فواید حجاب اسلامی بر گسترش امنیت اجتماعی::::::,

 

,

آرامش روانی در جامعه، کاهش چشمگیر مفاسد فردی در جامعه، حفظ نیروی کار ، کاهش تقاضای مدپرستی بانوان، حفظ ارزش های انسانی مانند عفت،حیا و متانت در جامعه، ملارزه با تهاجم فرهنگی غرب

,


توصیه برای خانواده ها:::::::

,
, توصیه برای خانواده ها:::::::,

به منظور پیشگیری از انحرافات و به دام افتادن فرزندان دلبندتان که به اصالتها و ارزش های اخلاقی توجه بیشتری داشته و همواره پوشش اسلامی را رعایت نمایند.

,


محسنات و خوبی های حجاب اسلامی و مضرات بی حجابی را برای فرزندان خود بیان نمایید.

,
,


بکوشید الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید.

,
,


ارتباط خود را با فرزندانتان تقویت کرده و از چگونگی معاشرت و دوست یابی فرزند خود آگاه باشید . همواره در تقویت اعتقادات دیمی و مذهبی فرزندانتان کوشیده و برای درونی کردن ارزش ها و هنجارهای جامعه تلاش نمایید.

,
,


نسبت به پوشش نامناسب فرزندانتان بی تفاوت نباشید.

,
,

 

,

توصیه برای خواهران گرامی:::::

, توصیه برای خواهران گرامی:::::, توصیه برای خواهران گرامی:::::,


از پوشیدن لباس های تنگ،بدن نما و نیمه عریان در حضور خانواده و اقوام خودداری نمایید.

,
,


پیروی از فرهنگ مبتذل غرب، انواع بیماری های روحی و روانی را به دنبال دارد ، زنان و دخترانی که پوشش و ظاهر نامناسبی دارند بیشتر در معرض آسیب می باشند.

,
,


با پوشش مناسب که نمایانگر شخصیت شماست در اجتماع ظاهر سوید تا از احترام بیشتری برخوردار شوید، با رعایت حجاب زمینه گناه و مزاحمت را از خود دور کنید و همواره به اصول اخلاقی و هنجارهای اجتماعی پایبند باشید.

,
,


همیشه در ارتباطات دوستانه حریم عفاف را رعایت نمایید زیرا صمیمت های نابه جا و حرام پیامدهای ناگوار دارند .

,
,


افراد فاسد معمولا زنان و دخترانی را قربانی امیال خود می کنند که فاقد پوشش مناسب بوده و نسبت به مبانی اخلاقی بی توجه و غافل هستند.

,
,

 

,

 محمد امین فتحی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه