اخبار داغ

حجت الاسلام آل هاشم در خطبه های نماز جمعه ؛

چرا برخی مدیران علی رغم ابلاغ سراسری استانداری برای رسیدگی به مشکلات مردم در مصلی حضور نیافتند؟!/ رصد هوشمندانه، نقد منصفانه، و حمایت حکیمانه سه اصل مثلث کشوری است

چرا برخی مدیران علی رغم ابلاغ سراسری استانداری برای رسیدگی به مشکلات مردم در مصلی حضور نیافتند؟!/ رصد هوشمندانه، نقد منصفانه، و حمایت حکیمانه سه اصل مثلث کشوری است
حجت الاسلام آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت : کسانی که ادعا می‌کنند در کشور فساد سیستماتیک وجود دارد،‌ دروغ بزرگی است ، آنها می خواهند نظام اسلامی را متهم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل آناج، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با انتقاد از کسانی که ادعا می‌کنند در کشور فساد سیستماتیک وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای به این بحث دامن می‌زنند که فساد سیستمی به ساختار اداری و اقتصادی نفوذ کرده و مشکلات کشورمان فراتر از همه چیز است، در حالی که این موضوع دروغی بزرگ است که بدین شکل نظام اسلامی را متهم می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این یک ظلم بزرگ است که به بهانه فساد چند کارگزار، کل حکومت را متهم کنیم و همچنین اتهامی بزرگ به هزاران مسئول و مدیری است که خالصانه و صادقانه مشغول خدمت هستند.

,

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید علل این فساد مشخص شود، خاطرنشان کرد: ساختارهای نامناسب اقتصادی، تعدد قوانین، فقدان سازوکارهای نظارتی مناسب و فقدان تقوای الهی از عوامل اصلی فساد هستند و ملت ایران باید با حفظ هوشیاری، خود را تحت القائات دشمنان قرار ندهند، چراکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه رفتار و تعامل رهبر معظم انقلاب با دولتمردان برای ما الگو باشد، افزود: نحوه تعامل ائمه جمعه با دولتمردان و مسئولین اجرایی اهمیت فراوانی دارد و ما امروز در شرایط فعلی می‌توانیم به این اهمیت توجه بیشتری داشته باشیم.

,

آل هاشم با اشاره به اینکه در هفته دولت و در شرایط وجود مشکلات معیشتی مردم، انتظار طرح مسائل معیشتی از سوی مردم وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای تحمیل جنگ دیگری مانند جنگ اقتصادی و روانی تلاش می‌کنند، ایجاب می‌کند که ائمه جمعه تعامل سازنده با دولتمردان را داشته باشند و موضوع تبیین تلاش‌های نظام اسلامی و دولت در راستای کاهش مشکلات مردم در دستور کار قرار گیرد. تعامل سازنده ائمه جمعه با دولت را می‌توان در سه حوزه رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه خلاصه کرد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن روز صنایع دفاعی و همچنین تغییر تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، گفت: همه این‌ها لطف خداوند متعال به این کشور است که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری به این موفقیت‌های عظیم دست یافته‌ایم و انتخاب فرماندهان شایسته و لایق جمهوری اسلامی، به برکت اسلام و انقلاب است.

,

وی افزود: فرماندهان نیروهای مسلح شکرگزار درگاه خداوند متعال باشند چراکه برای خدمت به نظام و کشور توسط امام خامنه‌ای انتخاب شدند و همگان باید بدانند نباید سخنانی اظهار شود که موجب تضعیف روحیه نظامیان و نیروهای مسلح باشد.

,

آل هاشم با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با تروریسم و ترورهای سال 60، این سال را سال عجیبی دانست و انفجار دفتر نخست وزیری در سال 60 را یادآور شده و از شهردار تبریز خواست به مناسبت شهادت آیت الله مدنی در 20 شهریورماه، در میدان جمهوری یادمانی برای دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در ماه‌های آینده نصب شود.

,

وی همچنین با اشاره به حضور مقتدرانه ورزشکاران آذربایجانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا و کسب مدال طلا توسط این ورزشکاران، یادآور شد: آفرین بر شما ورزشکاران عزیز که برای استان و کشورمان افتخار آفریدید.

,

امام جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن روز کارمند، کارمندان را قشر سالم و قانع جامعه دانسته و گفت: خدمات آن‌ها ثواب فراوانی در جامعه دارد اما دقت کنیم که این خدمت مورد رضای پروردگار باشد.

,

وی، تقوا، شرح صدر، فروتنی، نرم خویی، خدمت به مردم، تسریع در کار مردم، گشاده رویی با مردم، حفظ حرمت مردم، عدل و انصاف با مردم، ترک منت در خدمت رسانی، اطاعت از مافوق و برادری و صمیمیت با همکاران را از ویژگی‌های یک کارمند در نظام اسلامی دانست.

,

آل هاشم، با اشاره به فرارسیدن عید بزرگ غدیر، واقعه غدیرخم را تفکر تداوم خط نبوت در قالب امامت دانست و گفت: غدیر چشمه‌ای است که تا پایان تاریخ می‌جوشد و روز اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند و عید ولایت، سیاست و دخالت مردم در امر حکومت است.

,

وی افزود: عید غدیر؛ عید مظلومان، مستضعفین و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها است و هدف غدیر برپایی حکومت عدل الهی است و یقیناً زنده نگه داشتن غدیر زنده نگهداشتن اسلام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه