اخبار داغ

معاون فرهنگی اوقاف استان قزوین:

۱۵هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی دوخته می‌شود

۱۵هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی دوخته می‌شود
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از دوخت ۱۵ هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود، برگزاری کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی با نام حضرت علی اصغر (ع) و چادرهایی متبرک به نام حضرت رقیه (س) است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی ادامه داد: لباس‌هایی که در این کارگاه دوخته می‌شود در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی که هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و همچنین بیمارستان‌های شهر توزیع می شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: برای برگزاری این مانور فرهنگی و معنوی و تشکیل کارگاه دوخت لباس و چادر متبرک به نام فرزندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نیاز به افرادی است که با داشتن تبحر لازم بتوانند در این اقدام خیر مشارکت داشته باشند. 

وی عنوان کرد: بنابراین افرادی که می‌توانند با سردوز، دستگاه برش بزرگ هویه پارچه و مواردی از این دست کار کنند، با حضور در امورفرهنگی خواهران آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند. 

این مسئول بیان کرد: مراسم افتتاحیه این کارگاه روز سه شنبه ششم شهریور ماه ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا آشوری و مداحی مرتضی سلیمانی برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: امیدواریم در سال جاری هم شاهد مشارکت دوستداران اهل بیت (ع) در این اقدام معنوی و مذهبی با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک ترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر (ع) و کودکان شهید واقعه عاشورا باشیم. 

نوروزی گفت: با همت و تلاش بانوان خیاط و خیر استان قزوین در سال گذشته تعداد ۱۵هزار دست لباس دوخته و در مراسم شیرخوارگان حسینی حضرت علی‌اصغر(ع) این لباس‌ها بین عزاداران حسینی قزوین توزیع شد که امیدواریم این رقم در سال جدید افزایش یابد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه