اخبار داغ

نماز جمعه، پایگاه دفاع از منافع ملت/ امامان جمعه، مدافعان مردم و مخالفان معاندان

نماز جمعه، پایگاه دفاع از منافع ملت/ امامان جمعه، مدافعان مردم و مخالفان معاندان
تجربه تاریخی این حقیقت را به اثبات رساند که امامان جمعه هیچگاه در غربت اسلام و زمان حاکمیت ظلم دست از وظایف انقلابی خود برنداشتند تا چه رسد در فضای حاکمیت نظام اسلامی و امنیت ناشی از خون پاک شهداء.تقویت روحیه جامعه و انتقال آگاهی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دستاوردهای نمازهای جمعه و عامل حفظ مردم در صحنه‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیر کردن آحاد مردم در قبال مسائل کشور و جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، از صدر اسلام تاکنون، نمازهای جمعه محل طرح مسائل اساسی امت اسلامی و تریبون بیان مشکلات و مسائل و مصائب مردم بوده است و بدلیل مردمی بودن این جایگاه، همواره نمازهای جمعه مورد اعتماد و رجوع گسترده مردم و مورد بغض و توهین مخالفان بوده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از , نقل از , بلاغ, بلاغ,
,

تقویت روحیه جامعه و انتقال آگاهی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی

, تقویت روحیه جامعه و انتقال آگاهی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی,
مغرضان از لحن و برخی عبارات این امامان جمعه آنچنان انتقاد و صغری و کبری می‌کنند تا اصل موضوع، که فشار بی‌سابقه به مردم از سوی دولت هم‌جناحی آنها است، به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود.
,
مغرضان از لحن و برخی عبارات این امامان جمعه آنچنان انتقاد و صغری و کبری می‌کنند تا اصل موضوع، که فشار بی‌سابقه به مردم از سوی دولت هم‌جناحی آنها است، به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود.
,

از دستاوردهای نمازهای جمعه و عامل حفظ مردم در صحنه‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیر کردن آحاد مردم در قبال مسائل کشور و جامعه است که بیش از موافقان، مخالفان به این نقش تاثیرگزار معترف بوده و هستند و تمام سعی و تلاش‌شان تضعیف جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه است.

 
از اقدامات نخ‌نمای مخالفان نمازجمعه، ایراد گرفتن از ائمه جمعه و متهم‌کردن‌شان به برخورد جناحی و سیاسی است. توصیه آنها به امامان جمعه، پرهیز از طرح مسائل اجتماعی و ابتلائات و مشکلات جامعه، که ناشی از سوءمدیریت‌هاست، می‌باشد.
 
اگر امام جمعه‌ای تنها به طرح مسائل اخلاقی و ذکر داستان‌های تاریخی و هرچه که به مسائل روز مردم مربوط نشود بپردازد، به او کاری ندارند و چه بسا در مدح و ستایش او، عنوان حتی آیت‌الله هم بر او می‌نهند تا تشویقی باشد برای سایرین.

 
اما اگر امام جمعه‌ای به طرح مطالبات مردم و انتقاد از مسئولان در دولت و مجلس بپردازد، که این حرکت بویژه در صورت تکرار و تداوم به شدت مورد تهاجم کانون‌های قدرت، که برخوردار از ثروت و جاه و مقام هستند و براحتی برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی را به اختیار می‌گیرند، قرار گرفته و بی‌محابا و خارج از نزاکت آن امام جمعه را زیر توهین و فشار روانی خود قرار می‌دهند تا ارعابی باشد برای دیگر ائمه جمعه!.

 
نه امروز، که فشار بی‌سابقه به مردم از سوی بی‌تدبیری‌های دولت وارد شده و امامان جمعه ناچار به بیان علل پیدایی و شکل‌گیری شرائط کنونی می‌پردازند، بلکه در هماره انقلاب اسلامی تاکنون نهاد نماز جمعه و ائمه جمعه در معرض کینه‌توزی‌ها و ایرادات بنی اسرائیلی عده‌ای مغرض و کج‌فهم قرار داشته و دارند.
 
دفاع از حقوق مردم و حمایت مردانه و شجاعانه از منافع و مصالح عموم در تمام مقاطع تاریخ ایران بویژه از پیروزی انقلاب تاکنون، دلیلی روشن بر مخاصمه دشمنان اسلام و ایران از روحانیت و بویژه امامان جمعه بوده و امروز بیش از گذشته، ائمه جمعه شجاع که مشکلات و سختی‌های زندگی مردم را با گوشت و پوست خود لمس کرده و از آنان می‌گویند

,
,
, ,
,
,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
,
فلسفه وجودی و رسالت تعطیل و تاخیرناپذیر ائمه جمعه مقابله با فساد و مفسدان و مدعیان بی‌هنر و پرگو است
,
فلسفه وجودی و رسالت تعطیل و تاخیرناپذیر ائمه جمعه مقابله با فساد و مفسدان و مدعیان بی‌هنر و پرگو است
,

و از دولت و نمایندگان مجلس که در شکل‌گیری وضعیت پرتعب کنونی کشور و مردم نقش اساسی داشته و دارند انتقاد می‌کنند، مورد سوژه‌سازی مخالفان و معاندان قرار می‌گیرند ضمن آنکه حساب ناصحان و دلسوزانی که نسبت به برخی مواضع غیرانقلابی برخی ائمه جمعه انتقاداتی دارند را باید از معاندان جدا کرد و برای آنان احترام و گوش شنوا قائل شد.

 
انتقاد ائمه جمعه انقلابی مازندران از سوءمدیریت‌های دولت و برخی از نمایندگان مجلس، که عدم واکنش مناسب و تاثیرگزار آنان به رفتارهای دولت موجب گسترش فشار بر مردم و فقر و فساد شده است، باز هم سر عقده برخی فرصت‌طلبان و گماشتگان آنان در برخی رسانه‌ها را گشود و شروع به سمپاشی و متهم‌سازی این امامان جمعه انقلابی کردند.
 
مغرضان از لحن و برخی عبارات این امامان جمعه آنچنان انتقاد و صغری و کبری می‌کنند تا اصل موضوع، که فشار بی‌سابقه به مردم از سوی دولت هم‌جناحی آنها است، به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود. بی‌انصافانه با نادیده گرفتن شأن و جایگاه نماز جمعه و امامان جمعه، آنان را متهم به دولت‌ستیزی و برخورد سیاسی و جناحی می‌کنند، که جسارت و توهین به مردم است که خواسته‌های‌شان توسط امامان جمعه منعکی می‌شود.

 
مردم ائمه جمعه را مروج ارزش‌های انقلاب اسلامی و مدافع خود در عرصه‌های مختلف بویژه اجتماعی می‌دانند. این اعتقاد عمومی بواسطه طرح شفاف و بی‌ملاحظه مصائب و مشکلات مردم توسط ائمه جمعه انقلابی است که تاکنون تحت تاثیر جوسالاری‌های صاحبان قدرت و رسانه نشده‌اند. پیشینه بدگویی علیه این امامان جمعه به امروز و دیروز برنمی‌گردد. سوابق آن را می‌توان در عمق تاریخ مسلمانان و ایران اسلامی یافت.

 

,
,
, ,
,
,
,
,
, ,
,
,
, ,
 
امام جمعه باید سمبل مطالبه‌گری انقلاب و مردم انقلابی باشد و بدون ملاحظه مروج روحیه انقلابی باشد.
,
 
,
امام جمعه باید سمبل مطالبه‌گری انقلاب و مردم انقلابی باشد و بدون ملاحظه مروج روحیه انقلابی باشد.
, امام جمعه باید سمبل مطالبه‌گری انقلاب و مردم انقلابی باشد و بدون ملاحظه مروج روحیه انقلابی باشد.,


نکته جدی و درخوری که باید مورد توجه معاندان و مغرضان قرار گیرد این است که فلسفه وجودی و رسالت تعطیل و تاخیرناپذیر ائمه جمعه مقابله با فساد و مفسدان و مدعیان بی‌هنر و پرگو است که با بی‌کفایتی خود معضل و بحران را متوجه زندگی و معیشت جامعه می‌کنند تا بجای تلاش برای اعتلای روح و جان، کار شبانه‌روزی برای تامین حداقل‌های زندگی بشود تمام زندگی خانواده‌ها.

 
بازداشتن امامان جمعه از انجام وظائف انقلابی‌شان،  از اقدامات تمامیت‌خواهان مستبد است که به هر شیوه و روشی متوسل می‌شوند تا با  تطمیع، تزویر و یا ارعاب آنان را از رسالت‌شان باز بدارند؛ اما تجربه تاریخی این حقیقت را به اثبات رساند که امامان جمعه هیچگاه در غربت اسلام و زمان حاکمیت ظلم دست از وظائف انقلابی خود برنداشتند تا چه رسد در فضای حاکمیت نظام اسلامی و امنیت ناشی از خون پاک شهداء.  

انتهای پیام/

,
,
,
, ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه