اخبار داغ

افتتاح‌هایی در دیواندره که محل اختلاف نظر است/ هفته دولت یک بازی تبلیغاتی یا هفته‌ای برای ارائه خدمات واقعی به مردم!

افتتاح‌هایی در دیواندره که محل اختلاف نظر است/ هفته دولت یک بازی تبلیغاتی یا هفته‌ای برای ارائه خدمات واقعی به مردم!
استاندار کردستان اواخر هفته گذشته به مناسبت هفته دولت و با هدف افتتاح چند طرح عمرانی خدماتی به شهرستان دیواندره سفر کرد که با حواشی بسیاری همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بهمن مرادنیا در سفر به دیواندره در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دیواندره افتتاح و کلنگ زنی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات پروژه‌های بخش‌های مختلف از محل اعتبارات دولتی و قسمتی هم توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین شده است، بیان کرده: کلنگ احداث گلخانه هیدروپونیک تولید گل رُز شاخه بریده در دیواندره به زمین زده شد که جزو طرح‌های بی نظیر و ارزشمند در استان و غرب کشور است.

,

 

,

بهمن مرادنیا در جریان این سفر گفته: با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کنیم چرا که در حال حاضر راه نجات اقتصاد کشور ورود بخش خصوصی و کمک این بخش به دولت است.

,

 

,

استاندار کردستان از دیگر برنامه های سفر به دیواندره را افتتاح ۳۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و ۴.۲ کیلومتر از کریدور شمال جنوب در محدوده شهرستان دیواندره و گاز‌رسانی به ۷ روستا ذکر کرده و افزوده: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۱ روستای دیگر این شهرستان بصورت همرمان آغاز شد که امیدواریم ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

,

 

,

مرادنیا ادامه داده: اولین کارخانه صنایع تبدیلی فرآورده‌های لبنی در دیواندره توسط بخش خصوصی افتتاح شد که باتوجه به ظرفیت‌های این شهرستان در این زمینه از طرح‌های موفق با توجیه اقتصادی است.

,

 

,

وی افزوده: از دیگر پروژه‌های هفته دولت در شهرستان دیواندره در حوزه آموزش امروز شاهد افتتاح ۱۲ مدرسه و کلنگ‌زنی ۲۱ مدرسه بودیم که این پروژه‌ها توسط بخش دولتی و خیرین مدرسه‌ساز  تانین اعتبار شده است.

,

 

,

, ,

 

,

اما در مقابل فریدون آقایی فردا یکی از فعالان مدنی شهرستان دیواندره در نقد این سفر و افتتاح های آن اینگونه می نویسد:

,

 

,

شهریورماه هر سال، همزمان با فرارسیدن هفته دولت، اخبار متعددی از افتتاح هزاران پروژه در استانهای مختلف کشور منتشر می شود. پروژه هایی که غالبا قبل از تکمیل به افتتاح می رسد تا رزومه کاری مسئولان استان در هفته دولت را پرو پیمان تر نشان دهد، اما همین پروژه ها به دلیل عدم امکان بهره برداری معلق می مانند! در این میان برخی پروژه های عظیم و حیاتی نیز سریال وار پای ثابت طرح های قابل افتتاح هفته دولت سالهای متمادی هستند و هر سال در آستانه فرا رسیدن هفته دولت وعده افتتاح می گیرند!

,

 

,

 راه های ارتباطی، احداث سد، افتتاح مراکز درمانی و پروژه های آبرسانی و ... بخصوص در دیواندرەی محروم جز دهها پروژه ای هستند که هر سال افتتاح می شوند، اما به دلیل کامل نبودن، ثمری برای مردم ندارند.

,

 

,

هفته دولت به یک بازی تبلیغاتی برای برخی مسئولان استان ها و مدیران رده چندم شهرستانها تبدیل شده است تا هر سال به بهانه فرا رسیدن این ایام و نشان دادن میزان خدمتگزاری شان ! در ماراتن افتتاح و کلنگ زنی ها از هم سبقت بگیرند. هر سال در این ایام، اخبار بسیاری از افتتاح هزاران پروژه عمرانی و بهداشتی و فرهنگی در رسانه ها انعکاس مییابد. پروژه هایی که چند روز بعد از افتتاح، به دلیل نیمه کاره بودن و عدم قابلیت بهره برداری معلق می ماند و هزینه های میلیاردی صرف شده را به هدر میدهد! چرا که افتتاح پروژه ها به معنای رسیدن آنها به مرحله تکمیل و عدم نیاز مالی و تخصییص اعتبار است و این طرح ها بعداز زمان افتتاح مشمول دریافت اعتبار نمی شوند! اینجاست که گفته می شود تعجیل مسئولان برای افتتاح پروژه های نیمه تمام نه تنها خدمت به مردم نیست بلکه مانعی برای تکمیل و بهره برداری واقعی از پروژه مذکور محسوب می شود!

,

 

,

آقایی در ادامه می‌نویسد: این یادداشت کلی می‌باشد اما برداشت از آن آزاد است. بعنوان مثال سد سیازاخ این شهر با ٤٠ درصد پیشرفت افتتاح شد و امروز خبری از اعتبار تکمیلیش نیست و مردمان این دیار و کشاورزان تا روزهای آتی بخاطر کم آبی و آب شرب باید دست به دامن فلک شوند.

,

 

,

و اینجاست که ما منتقدان مخل اجتماعی و شما همچنان سرمستان دورانید...

,

 

,

, ,

 

,

یک کانال تلگرامی هم در خصوص این سفر استاندار به دیواندره می‌نویسد: استاندار کردستان در اقدامی تعجب آور، یک مجتمع آبرسانی روستایی را در شهرستان دیواندره افتتاح کرد که مخزن آن با تانکر آب پرشده بود و متاسفانه چند ساعت بعد از افتتاح، آبرسانی بەچندین روستا قطع شد!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه