اخبار داغ

اردوهای جهادی، راهکار آبادانی / جهادگران بی ادعایی که برای خدمت راهی مناطق محروم می شوند + تصویر

اردوهای جهادی، راهکار آبادانی / جهادگران بی ادعایی که برای خدمت راهی مناطق محروم می شوند + تصویر
همه و همه آمده بودند سنشان جوان بود و شور و شوق جوانی در دلشان متبلور بود، می خواستند راهی مناطق محرومی شوند که در انتظارشان است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، همه و همه آمده بودند سنشان جوان بود و شور و شوق جوانی در دلشان متبلور بود، می خواستند راهی مناطق محرومی شوند که در انتظارشان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


محرومیت هایی که با دستان پر توان این جوانان آباد می شود، چه خانه هایی که تکمیل می شود و چه برکت هایی که وارد زندگی این خانواده ها می شوند و چه زیباست لبخندهایی که با خدایا شکرت راهی دلشان می شود.

,
,

 

,


آری دو هفته‌ای را باید دل از تمامی تعلقات دنیوی جدا کنی و به دور از خانواده، به دور از راحتی، آسایش به امید ساختن خانه‌های کوچک و یا دلی بزرگ به سفری معنوی رهسپار شوی، سفری که در آن همراهانت دوستان و هم سن و سال‌های تو هستند.

,
,

, ,

 

,


اما آنها می روند، می روند و می روند تا بلکم شادی به محرومان برسانند و همچون گذشته آبادانی وارد روستاها شود.

,
,

 

,


یکی از طرح‌هایی که در کشور در راستای رفع محرومیت و آبادانی مناطق محروم اجرا شد، طرح اردوهای جهادی و طرح هجرت دانشجویی است که توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مدت زمانی که از آن می‌گذرد، برکات خوبی را با خود به همراه داشته است.

,
,

 

,


 اردوی جهادی برای هر فردی تعریفی خاص دارد یکی آن را آمیزه‌ای ازمهر، ایمان، عشق و برای خدمت رسانی به هم نوع در مناطق محروم می‌بیند و دیگری آن را آزمونی برای سنجش خود دیده که ببیند چقدر می‌تواند در برابر ناملایمات از نفس خود مایه بگذارد.

,
,

 

,

, ,

 

,


 گروه های جهادی نامی آشنا برای جوانانی است که می‌خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب چه سختی ها که به جان نخریدند تا خنده ای بر لبان مردم مستضعف بنشانند.

,
,

 

,


اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیفی زیبا است که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره شان برای ما الگو و نوری است در مسیری که امید است که ما ادامه دهنده آنها باشیم.

,
,

 

,

, ,

 

,


خودسازی و نزدیکی به خدا در اردوهای جهادی بیش از هر فضای دانشجویی دیگری قابل تحقق است و خداوند در قرآن وعده‌های الهی برای جهادگران داده جهادی که نه تنها به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌شود بلکه در آینده در امور اجرایی کشور به دست مدیرانی با روحیه جهادی و بسیجی سپرده می‌شود.

,
,

 

,


اردوهایی که در سال‌های گذشته جوانان انقلابی کشورمان به فرمان رهبر معظم انقلاب به شکوفایی رسیده و تبدیل به جبهه‌هایی از جبهه‌های انقلاب شده که در آن نمایان شدن اخلاص این جوانان، سازندگی نقاط محروم کشور و خودسازی را رقم می‌زند.

,
,

, ,


اردوهای جهادی مختص به این دوره و زمان نیست

,
, اردوهای جهادی مختص به این دوره و زمان نیست, اردوهای جهادی مختص به این دوره و زمان نیست,


محرم وزیری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی یادآور شد: اردوهای جهادی مختص به این دوره و زمان نیست و دو دوره ی مختلف را نیز با موفقیت گذرانده است چرا که یک دوره ی آن این بود که دسته های مردم در قالب بسیج برای دفاع از حریم، آبرو و دین به خط مقدم و جبهه رفتند و یک مسئله ی دیگر آن این است که مردم برای بازسازی بمباران های رژیم بعث به مناطق های محروم می رفتند و کارهای جهادی را در آنجا انجام می دادند.

,
, کردتودی ,

 

,


وی یادآور شد: تقویت و ایجاد انگیزه خرد جمعی و تقویت و تربیت نیروی انسانی مستلزم دلسوزی های ارگان های مختلف است که بسیج آن را کامل کرد.
وی بیان داشت: بسیج دانشجویی رکن اساسی و خیمه  دانشگاه ها و آموزش عالی است .

,
,
,

 

,


وزیری تصریح کرد: هر فردی که خود ولایت مدار و معتقد به اصول نظام باشد می تواند به دولت کمک کند و بسیج نیز در این راستا می تواند به دولت کمک کند .

,
,

, ,

 

,

سپاه در زمینه محرومیت زدایی خدمات گسترده ای را انجام داده است

, سپاه در زمینه محرومیت زدایی خدمات گسترده ای را انجام داده است, سپاه در زمینه محرومیت زدایی خدمات گسترده ای را انجام داده است,

اسکندر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخ 40 ساله ی انقلاب اسلامی داشته باشیم می بینیم که سپاه در زمینه محرومیت زدایی خدمات گسترده ای را به مردم ایران و خصوصا مناطق روستایی و عشایری انجام داده است و اردوهای جهادی در چند سال اخیر توانسته است نقش بسزایی را داشته باشد.

, کردتودی,

 

,


وی گفت: امیدواریم به همت دانشجویان بسیج دانشگاه ها این طرح همچنان ادامه داشته باشد و بیشتر از قبل در کاروان خدمت گذاری خدمت کنند و از این حرکت استقبال کنند.

,
,

 

,


وی افزود: بسیج در تمامی شاخه ها جمعیتی بی ادعا بوده و صادقانه خدمت کرده است و با توجه به مسائل اقتصادی اگر دولت از ظرفیت طرح های جهادی و بسیج استفاده کند مشکلات پیش رو رفع خواهد شد.

,
,

, ,

 

,

دکتر تیمور جوادی رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان نیز در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اینکه تخصص های خاصی در دانشگاه های مختلف وجود دارد، اردوهای جهادی می تواند در زمینه های مختلف کمک کند.

,

 

,


وی گفت: تمام مردم و مسئولین ایمان دارند که بسیج در زمان جنگ توانسته است نقش مهمی را ایفا کند و در حال حاضر هم هر کجایی که لازم باشد و بسیج در آن حضور داشته باشد موفق و می تواند به دولت کمک کند.

,
,

 

,

, ,


آری اینجا جهادی دیگر به پا است، اینجا همه همدل و یکرنگ هستند تا بتوانند گرهی از مشکلات و نداشته‌های از همجنسان خود را در گوشه ای دور افتاده از کشور، استان و شهرشان رفع سازند.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه