اخبار داغ

کارگردان زنجانی:

حمایت مالی از تئاتر نمی شود/ صدور هنرمندان زنجانی به دلیل عدم حمایت

حمایت مالی از تئاتر نمی شود/ صدور هنرمندان زنجانی به دلیل عدم حمایت
کارگردان زنجانی برضرورت درآمد زا کردن هنر تئاتر و حمایت مسئولان به این هنر ایرانی تاکید کرد. هنرمندان بدون حمایت رها می شوند و این امر موجب صدور هنرمندان مطرح زنجان به مرکز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سینا اعلایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تئاتر استان زنجان نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, ,

وی با اشاره به احداث دو پلاتو با عنوان یادگار و ماندگار در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان، ادامه داد: کیفیت اجرای نمایش های سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان امسال با اجرا در این پلاتوها افزایش یافت.

,

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه اگر چه یکی از پلاتوها هنوز تکمیل نشده و دارای مشکلات فنی است، افزود: در صورت کمک به حل مشکلات فنی، اجراها مطلوبتر می شود.

,

اعلایی اولین کمبود حوزه تئاتر استان زنجان را عدم حمایت مالی عنوان کرد و گفت: کمک های مالی به این حوزه نمی شود.

,

وی با بیان اینکه کمک مالی به تئاتر حلقه گمشده است و ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است، افزود:  تئاتر هنری است که به منابع مالی برای رشد احتیاج دارد.

,

این هنرمند تئاتر با اشاره به انحلال انجمن های نمایش و تبدیل آن به دفتر نمایش،گفت: در حال حاضر هئیت رئیسه ای برای سازماندهی وجود ندارد.

,

این کارگردان با اشاره به حضورش با نمایش کات در سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان، گفت: یک ریال برای آماده سازی این نمایش کمک نشد.

,

وی با بیان اینکه چهار سال است که در جشنواره تئاتر استان شرکت می کند، بیان داشت: هر سال حضور گروه ها با کیفیت بیشتری است.

,

, ,

این هنرمند برضرورت درآمد زا کردن هنر تئاتر و حمایت مسئولان تاکید کرد و گفت: هنرمندان بدون حمایت رها می شوند و این امر موجب صدور هنرمندان مطرح زنجان به مرکز می شود.

,

اعلایی کیفیت نمایش های اجرا شده در جشنواره امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آروز می کنم روزی فرا برسد که تئاتر به عنوان قسمتی از هنر مورد توجه بوده و کمک های خوبی به این عرصه شود.

,

گفتنی است،نمایش «کات» به نویسندگی فاطمه مکاری و کارگردانی سینا اعلایی در سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان خوش درخشید.

,

در این نمایش سینا اعلایی،سیما احدی،النازباقری،حامدجعفری نژاد به ایفای نقش پرداختند،همچنین طراحی صحنه و لباس و نور این نمایش به عهده سینا اعلایی بوده و آهنگساز این اثر نمایشی حسن قره کاظمی است.

,

با رای هئیت داوران جایزه در بخش طراحی صحنه به علیرضا حاجی خانی به عنوان نفر سوم برای نمایش کات اختصاص یافت.

,

همچنین در بخش موسیقی با رای هئیت داوران حسن قره کاظمی برای نمایش کات به عنوان نفر اول معرفی شد.

,

در بخش طراحی صحنه سینا اعلایی برای نمایش کات و سجاد انصاری برای نمایش برادری مشترکا سوم شدند.

,

جایزه هئیت داوران در بخش بازیگری زن نیز مشترکا به سمانه نورزوی برای بازی در نمایش شب بخیر نیویورک  و سیما احدی برای نمایش کات به عنوان نفرات سوم تعلق گرفت.

,

در بخش بازیگری مرد نیز حامد جعفری نژاد برای نمایش کات و عرفان سهامی برای نمایش مصاحبه مشترکا سوم شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه