اخبار داغ

امام جمعه اردبیل :

حاکمیت و استقلال امروز ما نتیجه مکتب عاشورا است/ تلاوت قرآن کریم در مجالس عزاداری ها برپا شود

حاکمیت و استقلال امروز ما نتیجه مکتب عاشورا است/ تلاوت قرآن کریم در مجالس عزاداری ها برپا شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ماه محرم یک مدرسه ای بزرگ و عظیم فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اباعبدالله الحسین (ع) برای تمامی بشریت جامعه است که باید به درستی از این مکتب بهره مند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی، شامگاه روز پنجشنبه 15 شهریورماه در هفدهمین همایش استقبال از ماه محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی استان اردبیل در مسجد اعظم اردبیل اظهارداشت: اگر امروز به یک استقلال و حاکمیت ملی و دینی دست یافته ایم، بدانید این حاکمیت و استقلال نتیجه همان مکتب عاشورا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم الحرام بیان کرد: با فرارسیدن ماه محرم مدرسه بزرگ حسینیت که سرمایه‌ای بزرگ از سوی پروردگار متعال برای بشریت است، گشوده می شود.

,

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در طول تاریخ همواره زمامداران خودسر و جبار در یک سوی میدان بوده‌اند و امام حسین(ع) و یارانش در سوی دیگر میدان خاطرنشان کرد: در برائت از دشمنان امام حسین(ع) از افرادی شبیه یزید برائت می طلبیم.

,

وی فلسفه گریه بر امام حسین(ع)، یک فلسفه تاریخی توصیف کرد و گفت: معنای گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) این است که در طول تاریخ جایی برای تفکر یزیدی و سفیانی نباید باشد.

,

 عاملی اباعبدالله(ع) را الگویی برای تعالی بشریت دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) الگویی بزرگ از سوی پروردگار متعال برای زندگی بهتر بشریت است و درسی که امام حسین(ع) برای بشریت داد، ایستادگی در برابر ظلم و جور بود.

,

وی سخنان امام حسین(ع) را در حول محور رهبری صالح در جامعه دانست و گفت: درسی که اباعبدالله(ع) به بشریت داد درس عزت بود .

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: عشقی که امام حسین(ع) در قلب‌ها ایجاد کرده باید در زندگی ما تبلور یابد، اعمال و رفتار ما باید بر مبنای زندگی و اعمال امام حسین(ع) شکل گیرد.

,

وی انقلاب اسلامی ایران را نتیجه و ادامه عاشورا دانست و اظهار کرد: استقلال ما امروز تبلور و ادامه خط عاشورا است، توطئه‌های دشمنان با روحیه عاشورایی تاکنون خنثی شده است و از این رو دشمن در صدد است تا این دلیل اصلی عزت و استقلال را از ما بگیرد.

,

وی قیام و شهادت امام حسین(ع) را احیاگر دین اسلام و زحمات انبیا دانست و خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه امام حسین(ع) اگر در جهان منتشر شود قطعا بسیاری از مشکلات بشر حل می شود.

,

امام جمعه اردبیل به توطئه دشمنان برای ایجاد خرافات در عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: وجود شبهات متعدد در خصوص عزاداری‌ها و محرم باید از سوی علما و وروحانیت پاسخ داده شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به ضرورت رعایت آداب عزاداری در طول ایام ماه محرم، ادامه داد: عزادار امام حسین(ع) باید متشرع باشد و نماز و احکام را در اولویت قرار دهد چرا که عزاداری هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای احیای مرام و مشی امام حسین(ع) است.

,

به گزارش سبلان‌ما، تجلیل از پیرغلامان حسینی استان اردبیل از دیگر بخش های این همایش معنوی بود.

, سبلان‌ما,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه