اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس:

حمله به کنسولگری ایران در بصره با هدف کاستن نقش راهبردی ایران در منطقه بود

حمله به کنسولگری ایران در بصره با هدف کاستن نقش راهبردی ایران در منطقه بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه تعرض به سرکنسولگری ایران در بصره کار دشمنان (آمریکا و انگلیس) بود گفت: این اقدام با هدف کاستن نقش راهبردی ایران در منطقه صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم خمین شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب، در واکنش به خبر تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره، ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: تعرض به سرکنسولگری ایران در بصره کار دشمنان بوده و در نظر داشتند اجلاس سه جانبه ی تهران را تحت تاثیر قرار بدهند تا از آثار و نتایج آن که در منطقه و نقش راهبردی ایران کاسته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب،,

رضایی اظهار کرد: پس از شکست های پی در پی راهبردهای آمریکا در منطقه و با توجه به اتحاد به وجود آمده بین کشورهای ایران، عراق، سوریه، روسیه و ترکیه و به خصوص اجلاس سه جانبه دیروز در تهران نشان از شکست آمریکا در منطقه ی خاورمیانه دارد.

,

وی اختلاف‌افکنی و تفرقه انگیزی میان ملت های مسلمان را مهمترین حربه ی دشمنان خواند و افزود: ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان ملت های مسلمان و به خصوص شیعیان یکی از حربه های قدرتمند دشمنان برای پیشبرد اهداف خودشان است.

,

رضایی تأکید کرد: کشور انگلیس در طراحی این سناریوی تفرقه افکنی نقش بسیار کلیدی دارد که در روزهای اخیر بصورت همزمان و با طراحی هوشمندانه هم در عراق و هم ایران دست به شایعه پراکنی علیه مردم این دو کشور زد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هدف دشمن از ایجاد تفرقه را از بین بردن اتحاد میان کشورهای مسلمان دانست و بیان کرد: هدف دشمن از ایجاد اختلاف، به ثمر ننشستن اتحاد میان ملت ها است، چرا که متحد شدن کشورهای مسلمان زنگ خطری برای دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی محسوب می شود و آنها در تلاش هستند تا با ملتهب کردن فضای کشورهای مسلمان، رژیم صهیونیستی را نجات بدهند.

,

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی موضوع تعرض به سرکنسولگری جلسه برگزار خواهد کرد و با هماهنگی وزارت امور خارجه برای بررسی جوانب این اقدام و نوع برخورد با عوامل تصمیماتی خواهد گرفت.

,

رضایی ضمن محکوم کردن افراد نفوذی داخل که به این فتنه دامن می زند بیان کرد: نفوذ عوامل دشمن در ایران را بسیار خطرناک است چرا که دشمنان و در رأس آن ها انگلیس، بیشتر اهداف خودشان را توسط افراد نفوذی پیش می برند.

,

وی خاطرنشان کرد: در بانک مرکزی نیز حضور عناصر نفوذی مشهود بوده  و در حال خرابکاری و آسیب جدی زدن به اقتصاد کشور هستند که می بایست با آنها مقابله و برخورد صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه