اخبار داغ

حاشیه نشینانی که همه چیز دارند ولی هیچ ندارند!

حاشیه نشینانی که همه چیز دارند ولی هیچ ندارند!
محله ی حاشیه نشین نایسر سنندج را که برانداز می کنیم از زمین ها خاکی و آسیب های اجتماعی تا ترافیک و دغدغه های زندگی را دارند اما هیچ امکاناتی ندارند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نمی دانم از کجا شروع کنم، چون بارها گفته ایم و نوشته ایم و مسئولین خوانده اند اما چرا هنوز راهی برای پیدا کردن این مشکل پیدا نشده است هم خودمان در عجبش مانده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


 نایسر با بیش از 70 هزارنفر جمعیت، یکی از بزرگترین حاشیه‌های سنندج است. جایی که تا پیش از سفر استانی رئیس جمهوری سابق تنها یک روستا بود و پس از آن با مصوبه استانی تبدیل به ناحیه منفصل شهری شد و مهاجران اجباری را از همه جای استان در خود جای داد.

,
,

 

,

, ,


رد پنجه‌های فقر،  زخم زندگی ، شیار کوچه‌ها و نگرانی و دلواپسی مادران و پدران مناطق حاشیه نشین نایسر لایق این مردمان نیست چرا که وقتی به چهره شان نگاه می کنیم دیگر نمی توانیم از دردهایی بگوییم که نتوانیم برایشان درمان پیدا کنیم.

,
, رد پنجه‌های فقر،  زخم زندگی ، شیار کوچه‌ها و نگرانی و دلواپسی مادران و پدران مناطق حاشیه نشین نایسر لایق این مردمان نیست چرا که وقتی به چهره شان نگاه می کنیم دیگر نمی توانیم از دردهایی بگوییم که نتوانیم برایشان درمان پیدا کنیم., رد پنجه‌های فقر،  زخم زندگی ، شیار کوچه‌ها و نگرانی و دلواپسی مادران و پدران مناطق حاشیه نشین نایسر لایق این مردمان نیست چرا که وقتی به چهره شان نگاه می کنیم دیگر نمی توانیم از دردهایی بگوییم که نتوانیم برایشان درمان پیدا کنیم.,

 

,


 در نایسر از هرجایی که فکرش را بکنید، خانه روییده؛ زیر دکل فشار قوی برق یا روی بلندترین تپه‌. اینجا کسی از سرطان و برق گرفتگی و سیل و زلزله نمی‌ترسد. وقتی می‌شود یک وجب زمین گیر آورد و خانه‌ای سرهم کرد، چرا باید از چیزی ترسید؟ خانه‌های کج و معوج، خانه‌های باریک و بلند، خانه‌های بدون پنجره، خانه‌هایی با تیرآهن‌های حلبی، خانه‌هایی روی هم و درهم برهم و باری به هر جهت. وارد نایسر که می‌شوم، سیل به استقبالم می‌آید؛ گل و لای همه جا روان است و حریصانه دنبال تکه‌ای جای خشک می‌گردد که گل‌اندود کند.

,
,

 

,

, ,

 

,


با گذری کوتاه در محله های نایسر صحنه های دلخراشی را خواهید دید که شاید تاکنون مدیران ارشد استان کردستان که درگیر سیاست زدگی و روزمرگی هستند ندیده باشند.

,
,

 

,


 محله های نابسامان و عجیبی که نه تنها بهداشت و ظاهر یک محله مسکونی را ندارند بلکه آسیبهای اجتماعی در بالاترین سطح به راحتی قابل لمس است، اینجا کلکسیونی از همه معضلات و آسیب‌های شهری و اجتماعی و زیست‌محیطی و هرچیز دیگری است که فکرش را بکنید.

,
,  محله های نابسامان و عجیبی که نه تنها بهداشت و ظاهر یک محله مسکونی را ندارند بلکه آسیبهای اجتماعی در بالاترین سطح به راحتی قابل لمس است، ,  محله های نابسامان و عجیبی که نه تنها بهداشت و ظاهر یک محله مسکونی را ندارند بلکه آسیبهای اجتماعی در بالاترین سطح به راحتی قابل لمس است، , اینجا کلکسیونی از همه معضلات و آسیب‌های شهری و اجتماعی و زیست‌محیطی و هرچیز دیگری است که فکرش را بکنید., اینجا کلکسیونی از همه معضلات و آسیب‌های شهری و اجتماعی و زیست‌محیطی و هرچیز دیگری است که فکرش را بکنید.,

 

,


اهالی نایسر از مشکلات نایسر حرف‌ها دارند؛ حرف‌هایی که شنیدن آن‌ها از زبان بومیان این منطقه شاید بیش از هر مسئولی می‌تواند بیان‌کننده عمق فاجعه باشد...

,
, اهالی نایسر از مشکلات نایسر حرف‌ها دارند؛ حرف‌هایی که شنیدن آن‌ها از زبان بومیان این منطقه شاید بیش از هر مسئولی می‌تواند بیان‌کننده عمق فاجعه باشد..., اهالی نایسر از مشکلات نایسر حرف‌ها دارند؛ حرف‌هایی که شنیدن آن‌ها از زبان بومیان این منطقه شاید بیش از هر مسئولی می‌تواند بیان‌کننده عمق فاجعه باشد...,

 

,


 

,
, ,


مسئولین در ارائه خدمات به محلات یک شهر تبعیض قائل می شوند

,
, مسئولین در ارائه خدمات به محلات یک شهر تبعیض قائل می شوند, مسئولین در ارائه خدمات به محلات یک شهر تبعیض قائل می شوند,


صباح یکی از ساکنان نایسر  است و با ابراز نارضایتی از تبعیضی که مسئولین شهری در ارائه خدمات قائل هستند می گوید: فاصله بهاران تا مرکز و فاصله نایسر تا مرکز شهر، چندان تفاوتی با هم نمی کند اما حجم رسیدگی شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی استانی و شهری در طول این سال ها به منطقه بهاران قابل مقایسه با نایسر نیست.

,
,

 

,


وی ادامه میدهد: متاسفانه مناطق محرومی همچون نایسر جز در مواقعی که مسئولین به آنها نیاز پیدا می کنند، به قدوم مبارک ایشان متبرک نمی شود!
به چشمانم شک می‌کنم. راستش را بخواهید هرچقدر حاشیه دیده‌ام یک طرف و نایسر هم یک طرف.

,
,
,

 

,

, ,

 

,


شهرداران مناطق سنندج وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند

,
, شهرداران مناطق سنندج وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند, شهرداران مناطق سنندج وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند,

 

,

سید انور رشیدی عضو شورای شهر سنندج در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر سنندج که اردیبهشت ماه در سنندج برگزار شد  اظهارداشت: شهرداران مناطق سنندج شهرداری نمی‌کنند، یعنی مدیریت شهرداری منطقه خود را انجام نمی‌دهند، دلیل آن نیز این است که به این جایگاه نرسیده‌اند تا مدیریتشان نمود پیدا کند.

,

 

,


وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وضعیت کوچه و معابر آسفالت داخل معابر بسیار بد بود، گفت: در بودجه‌های 94، 95 و 96 به مردم قول داده می‌شد که خیابان‌ها آسفالت شود اما متأسفانه این آسفالت‌ها انجام نمی‌شد، اما انتظار داریم در بودجه‌های عمرانی 97 این مسائل ذکر شود تا شورا و شهرداری نزد مردم دروغگو نباشند.

,
,

 

,

 

,

وی اظهار کرد: منطقه 3 و بهاران سرانه‌های عمومی‌ آنها بسیار بهتر تعریف شده اما برای نواحی منفصل شهری همچون "نایسر" جای تأسف دارد و این ایراد است که برای فضای سبز بارها پیگیری شده و کاری صورت نگرفته است.

,

 

,

 

,

عضو شورای شهر سنندج گفت: متأسفانه از سه‌راه ادب تا سه‌راه شریف‌آباد سنندج مجتمع تجاری‌ها و برج‌های زیادی وجود دارد و برج‌های دیگر نیز در دست احداث بوده اما سئوال اینجاست چرا این دیدگاه وجود ندارد که این سیتی سنترها را در قالب مراکز خرید چند طبقه به نایسر یا نواحی منفصل شهری انتقال دهیم.

,

 

,


عضو شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: باید مدیران مناطق شهرداری پتانسیلی را که در نواحی منفصل شهری وجود دارد، شناسایی و معرفی‌ کنند تا از ظرفیت آنان بهره‌گیری و مشکلات را اولیت‌بندی کنند.

,
,

 

,

, ,

 

,

به راستی اگر مسئولین بی درد کُردستان عمق درد این مناطق را جلوه گر باشند خواهند دید که این حاشیه نشینان همه گرفتاری ها را دارند اما هیچ امکاناتی از زندگی ندارند.

, به راستی اگر مسئولین بی درد کُردستان عمق درد این مناطق را جلوه گر باشند خواهند دید که این حاشیه نشینان همه گرفتاری ها را دارند اما هیچ امکاناتی از زندگی ندارند., به راستی اگر مسئولین بی درد کُردستان عمق درد این مناطق را جلوه گر باشند خواهند دید که این حاشیه نشینان همه گرفتاری ها را دارند اما هیچ امکاناتی از زندگی ندارند.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه