اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد/

بازگشت دلال ها به میدان فردوسی/ چرا دلار فروشان هر بار دستگیر و دوباره آزاد می‌شوند؟

بازگشت دلال ها به میدان فردوسی/ چرا دلار فروشان هر بار دستگیر و دوباره آزاد می‌شوند؟
با شروع روند محاکمه دلالان ارزی که در حال حاضر 19 سرشاخه آنها شناسایی شده است، توجه ها از میدان فردوسی کمرنگ شد و این روزها شاهد افزایش گسترده کاسبی دلالان ارز در میدان فردوسی هستیم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیر و جوان با دسته ای اسکناس در دستهایشان اطراف میدان فردوسی خصوصا ضلع جنوبی در حال زمزمه «دلار دلار » هستند. گه گاهی نگاهی به هم می کنند و خسته نباشیدی هم به هم دیگر می گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جالب است که خرید و فروش دلار صورت می گیرد، هرچند کم اما این خرید و فروش ها با رقم هایی بسیار متفاوت از آنچه که دولت به عنوان ارز دولتی اعلام کرده خرید و فروش می شود.

,

بهمن ماه سال گذشته بود که نیروی انتظامی وارد سبزه میدان و خیابان فردوسی شد و بیش از دهها نفر از دلالان ارز را دستگیر و با ون‌های پلیس منتقل کرد. این عملیات با هماهنگی نهادهای ذی ربط برای کنترل بازار ارز صورت گرفت.

,

گفته می شد این اقدام به منظور بازگرداندن آرامش به بازار ارز و کوتاه کردن دست دلالان از کاغذ بازی ها در افزایش قیمت دلار صورت گرفت؛ این درمان موقتا جواب داد به طوری که در حالی که دلار ۴ هزار و ۹۱۰ تومان قیمت داشت با ورود نیرو‌های پلیس و برخورد با دلالان کوچک و بزرگ ۶۰ تومان کاهش داشته است و به ۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

,

طولی نکشید که با وارد شدن فضای کشور به ایام نوروز و شروع سال جدید دلالان دوباره آزاد شدند و روند افزایش قیمت دلار آغاز شد؛ هرچند مدت ها بعد از آزادی این دلالان، اژه ای در نشست خبری خود اعلام کرد که این افراد به دستور مقاماتی در بانک مرکزی آزاد شده اند.

,

 

,

Image result for ‫جمع آوری دلار فروشان در فردوسی‬‎

, Image result for ‫جمع آوری دلار فروشان در فردوسی‬‎,

 

,

فرار دلارفروشان از بازارهای دلالی/ قیمت سفارشی دلار جواب نداد

, فرار دلارفروشان از بازارهای دلالی/ قیمت سفارشی دلار جواب نداد, فرار دلارفروشان از بازارهای دلالی/ قیمت سفارشی دلار جواب نداد,

روند افزایشی قیمت دلار همچنان ادامه داشت تا در نهایت دلار به قیمت 6 هزار تومان رسید اما 20 فروردین ماه بود، دولت در یک بخشنامه شبانه رقم دلار را سفارشی کرده و اعلام شد که برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان ، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، 4 هزار و 200 تومان خواهد بود.

,

تنها یک روز بعد از صدور این بخشنامه مرحله دوم دستگیری دلالان ارزی شروع شد و طی یک عملیات دیگر نیروی انتظامی با همکاری قوه قضاییه دلار فروشان حوالی فردوسی را دستگیر کرده تا دوباره روند تحقیقات از آنها آغاز شود.

,

حدود یک ماه از این دستگیری ها گذشت اما دوباره پای دلالان ارزی به میدان فردوسی باز شد؛ قیمت دلار دوباره پر گرفت و بالاتر رفت؛ بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه این فعالیت ها علنی تر شد و دلالان و سوداگران در بازار ارز به پاتوق خود یعنی میدان فردوسی باز گشتند.

,

 

,

دستگیری چندباره دلالان ارزی در میدان فردوسی

, دستگیری چندباره دلالان ارزی در میدان فردوسی, دستگیری چندباره دلالان ارزی در میدان فردوسی,

قیمت ها بیشتر و بیشتر شد و نرخ دلار تا 13 هزار تومان هم رفت،در این میان خبرهای زیادی از دستگیری تعدادی از دلالان و اخلالگران نظام اقتصادی از سوی قوه قضاییه به گوش می رسید در نهایت اواخر تیرماه بود که اژه ای به عنوان سخنگوی قوه قضاییه خبر از دستگیری 100 نفر از دلالان ارز را اعلام کرد.

,

با ادامه این روند و شروع محاکمه اخلالگران اقتصادی نرخ ارز در بازار تقریباً ثابت شد؛ بر اساس گفته قاضی پرونده ارزش ریالی فعالیت متهمان که باعث شد نظام ارزی کشور لطمه ببیند،‌ در مجموع 2 هزار و 500 میلیارد تومان است.

,

با شروع روند محاکمه دلالان ارزی که در حال حاضر 19 سرشاخه آنها شناسایی شده است، توجه ها از میدان فردوسی کمرنگ شد و این روزها شاهد افزایش گسترده کاسبی دلالان ارز در میدان فردوسی هستیم.

,

دلار فروشی در میدان فردوسی یکی از مسیرهایی بود که به گفته سخنگوی دستگاه قضایی کشور، از این طریق دلارهای بازار به دستور احمد عراقچی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی خریداری می شده است.

,

 

,

چرا حباب قیمت دلار نشکست؟

, چرا حباب قیمت دلار نشکست؟, چرا حباب قیمت دلار نشکست؟,

این روزها اگرچه گفته می شود سرشاخه های اخلال در بازار ارز دستگیر شده اند اما باز هم شاهد جولان دلالان در میدان فردوسی هستیم که علی رغم دستگیری های گسترده، کشف دلار و سکه های طلا از برخی از اخلالگران، ارائه بسته جدید ارزی در کشور و کشف انبارهای احتکار، هنوز شاهد کاهش نرخ دلار و یا به عبارت دیگر شکسته شدن حباب ها نیسیتیم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه