اخبار داغ

کارشناس دینی:

شهادت سیدالشهداء محصول تنزل دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بود

شهادت سیدالشهداء محصول تنزل دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بود
حجت‌الاسلام خضری گفت: اگر جامعه ای تنزل دغدغه پیدا کند در آن عاشورا رخ می‌دهد و شهادت سیدالشهداء محصول تنزل دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در دومین روز محرم در عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: گریه‌ای که مسلم در دارالاماره کوفه کرد باعث شگفتی همه شد که چرا مرد شجاعی که تا ظهر مقاومت کرده گریه می‌کند؟ این مقاومت و دلاوری و شجاعت مسلم در کوفه باعث شد که دشمن درکربلا برای72نفر، 30هزار نیرو ببرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: مسلم در اینجا می‌گوید برای سیدالشهداء گریه می‌کنم، گریه مسلم یک گریه عاطفی نیست او نگران و دلواپس عدم تحقق اهداف سیدالشهداست. 

این کارشناس دینی ابراز کرد: در کربلا 2 عنصر شجاعت و خوف در کنار هم هستند و این یکی از ویژگی‌های خاص کربلاست که عناصر به متعارض درکنارهم قرار می‌گیرند. 

وی بیان کرد: درنامه 62نهج البلاغه حضرت امیر می‌فرمایند: "اگر با سپاه کفری به وسعت تمام عالم مواجه شوم و تنها باشم نمی‌ترسم بلکه از این می‌ترسم که ولایت امر جامعه اسلامی در دست انسان‌های بی عقل و فاسق قرار بگیرد، چراکه اگر بی عقل‌ها حاکم شدند بیت المال را بین خودشان دست به دست می‌کنند،" این جریان در هرحکومت دینی قرار بگیرد با هیئتی‌ها مقابله می‌کنند، این خوف در عین شجاعت امیرالمؤمنین است و خوف و شجاعت ملازم یکدیگر هستند.

دغدغه‌های ما باید با سیدالشهداء تنظیم شود
خضری اذعان کرد: اگر درشب عاشورا همه یاران امام هم می‌رفتند سیدالشهداء هیچ ترسی نداشت؛ چراکه او هم فرزند امیرالمومنین است و نگرانی زینب کبری(س) هم در شب عاشورا یک نگرانی عاطفی نیست، چراکه او یک فرش زیبا با یک گل مرکزی می‌بیند که گل‌های رنگارنگ در کنار آن را باشند تا "ما رایت الا جمیلا" محقق شود. 

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی آن زمان دو شاخصه شجاعت و دغدغه مندی را از دست داد و منجر به بروز فاجعه کربلا شد، بنابراین دغدغه‌ها باید با سیدالشهداء تنظیم شود. 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: برخی وقتی نگران می‌شوند که منافعشان به خطر بیفتد حتی اگر منافعشان در دین باشد، اگر جامعه ای تنزل دغدغه پیدا کند در آن عاشورا رخ می‌دهد و شهادت سیدالشهداء محصول تنزل دغدغه‌ها و نگرانی‌ها بود.

وی عنوان کرد: 5شاخصه و دغدغه شهدا در اکثریت وصیتنامه‌ها، تاسی به سیدالشهداء، آرمان مهدویت، تبعیت از نائب امام زمان(عج)، دفاع از مرزهای اعتقادی و مبارزه با نظام سلطه است.

این کارشناس دینی ییادآور شد: حاج حسین همدانی می‌گوید؛ "عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر زمانی کامل می‌شود که نماز را با این نسل فعلی در بیت المقدس بخوانیم."، داعش یک تیر مشقی بود و ما برای مبارزه با اسرائیل در حال آماده سازی هستیم. 

وی گفت: شهید سید مرتضی آوینی در جوانی پوچ گرا بود و دوبار هم تا آستانه خودکشی پیش رفت، اما با تمسک به خانه امام حسین(ع) به جایی می‌رسد که می‌گوید: "بعضی ما را سرزنش می‌کنند که چرا دم از کربلا می‌زنید، آنها نمی‌دانند که کربلا بیش از آنکه برای ما یک شهر باشد یک افق است که ما آن را به تعداد شهیدانمان فتح کرده ایم."
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, دغدغه‌های ما باید با سیدالشهداء تنظیم شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه