اخبار داغ

جلوه های وقف در آیینه ی سخاوت / پاکبان کُردستانی منزل مسکونی خود را وقف اعتلای قرآن کرد

جلوه های وقف در آیینه ی سخاوت / پاکبان کُردستانی منزل مسکونی خود را وقف اعتلای قرآن کرد
وقف بی‌شک زیباترین تجلی گاه نوع دوستی و انسانیت است و کُردستان که استانی پیشرو در زمینه وقف‌ است، زیباترین و شاید جالب‌ترین وقف‌های تاریخ این سنت حسنه را نیز به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سخاوت و گشاده‌دستی یکی از صفات برجسته و متعالی انسان‌ها است. صفتی که محدود به هیچ دوره‌ی زمانی و یا منطقه‌ی جغرافیایی نشده است و به گواهی تاریخ، انسان‌های بسیاری با مختصات فکری متفاوت به این خصلت والای بشری معروف بوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


در طبقه‌بندی انواع بخشش‌ها، به جرأت می‌توان گفت که وقف دارای ارزشی چند برابر می‌باشد. وقف به مثابه‌ی ترازویی است که با آن می‌توان درجه‌ی ایمان قلبی و خصوصیات انسانی افراد یک جامعه را به خوبی سنجید.

,
,


وقف بی‌شک زیباترین تجلی گاه نوع دوستی و انسانیت است و استان کردستان که استانی پیشرو در زمینه وقف‌ است، زیباترین و شاید جالب‌ترین وقف‌های تاریخ این سنت حسنه را نیز به خود اختصاص داده است.

,
,


یکی از جذابیت‌های وقف‌، ظرافت نیت واقفان است که تفکر در برخی از آنها، ناخودآگاه انسان را به سمت این سنت حسنه سوق می‌دهد.

,
,


رحمان رسولی، پاکبان زحمت‌کش بانه‌ای اظهار کرد: منزل مسکونی ۵۰۰ میلیون تومانی خود را برای ترویج فرهنگ قرآن کریم و امور مسجدی در بانه وقف کردم.

,
,

 

,

وی با اعلام اینکه مرگ یک تغییر و تحول درونی در من ایجاد کرد، افزود: بعد از یک اتفاق ناگوار بیشتر به آخرت و انجام اعمال نیک فکر می‌کردم و همواره به دنبال فرصتی برای ذخیره خیرات برای آخرت خود بودم.

,

 

,

رسولی با اشاره به اینکه در مورد وقف اطلاعات زیادی نداشتم، بیان کرد: از طریق تابلو‌های سطح شهری با این سنت حسنه آشنا شدم و با مطالعه و مراجعه به سایت های خبری اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی وقف اموال کسب کردم.

,

 

,

وی وقف را متعلق به همه افراد جامعه دانست و اعلام کرد: بعد از آشنایی با وقف با مراجعه به اداره اوقاف و بهره‌مندی از حضور رئیس اداره و کارشناسان اقدام به وقف منزل مسکونی خود به منظور اعتلا و ترویج فرهنگ قرآنی و مسجد رسالت کردم.

,

 

,

این خیر پاکبان یادآور شد: کار خیر، پاکبان، کشاورز و دکتر نمی‌شناسد و همه باید برای رونق مساجد، ترویج فرهنگ قرآن‌ و سایر نیات فعالیت‌های خیرخواهانه از مال دنیایی خود بگذریم.

,


اندکی تامل کافی است؛ تا نه تنها موقوفه بلکه نام واقف نیز برای همیشه زنده بماند و صدقه جاریه‌ای تا ابد برای واقف روان باشد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه