اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان:

اعزام ۱۲۵ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم از ابتدای تابستان / اولویت این گروه ها در حوزه آموزش و توانمند سازی است

اعزام ۱۲۵ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم از ابتدای تابستان / اولویت این گروه ها در حوزه آموزش و توانمند سازی است
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت : از ابتدای تابستان تا کنون ۱۲۵ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم اعزام شده است که اولویت در اردوهای جهادی در حوزه آموزش و توانمندسازی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان این که از ابتدای تابستان تا کنون ۱۲۵ گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم اعزام شده است ، اظهار داشت : بیش از ۳ هزار نفر دانشجو در اردوهای جهادی حضور داشته اند  .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت : یکی از مسائلی که در اردوهای جهادی به عنوان مبنا قرار گرفته نیازسنجی مناطق بوده است که این نیازسنجی متناسب با اقداماتی در عرصه های مختلف صورت می گیرد.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به این که  اولویت ما در اردوهای جهادی در حوزه آموزش و توانمندسازی بوده است ، یادآور شد : در کنار آن در زمینه مسائل عمرانی ، فرهنگی ، بهداشت و درمان و کشاورزی هم فعالیت هایی انجام می شود و در کل نگاهمان در اردوهای جهادی حل مشکلات هر منطقه بوده است .

,

بهروز توضیح داد : در هر اردوی جهادی اگر حل مسئله ای در توان ما بوده انجام شده است و در برخی روستاها بر اساس نیاز آن منطقه ۶ پروژه آبرسانی داشته ایم و یا در حوزه عمرانی بیش از ۱۰۰ پروژه خرد همچون احداث و بازسازی مدرسه ، خانه عالم ، مسجد و حسینیه ، طرح آبرسانی و سرویس بهداشتی بوده است و یا ساخت و تحویل ۱۰۰ سرویس بهداشتی برای مردم بوده است که به عنوان یک پروژه تلقی می شود.

,

وی اضافه کرد : در حوزه بهداشت و درمان با حضور پزشکان متخصص در روستاها و ارائه خدمات نزدیک به ۱۰ هزار نفر خدمات گیرنده اردوها در این حوزه بوده است که خدمات متعدد پزشکی ، دندانپزشکی ،زنان و زایمان ، پرستاری و مامایی را ارائه داده اند .

,

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در رابطه با خدمات رسانی به حاشیه شهر کرمان افزود : از ابتدای سال ۹۶ نیز در حاشیه شهر کرمان با عنوان جمعه های خدمت شروع به کار کرده ایم که متناسب با آسیب های اجتماعی گروه هایی در حاشیه شهر کرمان فعال هستند.

,

بهروز تشریح کرد :  حدود ۱۴ گروه جهادی مستقر در حاشیه شهر کرمان وجود دارد که خدمات دهی مستمر در حاشیه شهر کرمان انجام می دهند که در اولویت اول خدماتی متناسب با آسیب های اجتماعی و یکسری خدمات بهداشتی ، عمرانی و توانمندسازی انجام می دهند.

,

وی بیان کرد : برخی از گروه های جهادی تخصصی هستند و خدمات تخصصی انجام می دهند همانند گروه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، دانشگاه شهید باهنر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه ولی عصر رفسنجان که گروه های جهادی آن ها تخصص های خوبی در حوزه بهداشت و درمان و آسیب های اجتماعی دارند و کارهای موثر و اثرگذاری را انجام می دهند.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت : پیش بینی می شود که از اول شهریورماه تا پایان شهریورماه حدود ۶۰ گروه جهادی اعزام شود که نزدیک به ۱۴۰۰ نفر به بحث خدمات رسانی افزوده می شود و باید گفت که رزمایش خدمت برای گروه های جهادی دانشجویی مداوم در حال انجام است .

,

بهروز ادامه داد : از اول مهرماه سال جاری نیز اردوهای یک روزه و سه روزه تحت عنوان خدمات شهری را در حاشیه و جنوب شهر ارائه یم دهیم و به دنبال این هستیم تا برخی خدمات شهری را به طبقه متوسط جامعه ارائه دهیم که یکسری کارها در دستور کار است و خدمات اجتماعی حاشیه شهر مستمرا ادامه دارد و گروه های جهادی در صورت احساس نیاز در شهر وارد میدان شده و کار انجام می دهند.

,

وی اظهار کرد : در حوزه استعدادهای مناطق محروم دانشگاه فرهنگیان در حال فعالیت است و از آن جایی که بسیاری دانش آموزان مستعد و قابل شکوفا شدن در مناطق محروم وجود دارد که نیاز به حمایت وهدایت دارند بنابراین در منطقه قلعه گنج و رودبار توسط بچه های دانشگاه فرهنگیان مورد حمایت قرار می گیرند.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان خاطر نشان کرد : اردوهای جهادی در کل استان مشغول به فعالیت هستند ولی بیشترین فعالیت آن ها در جنوب و شرق استان و حاشیه شهرها می باشد .

,

بهروز افزود : هدف ما راه اندازی گروه های جهادی بومی توسط دانشجویان بومی آن مناطق است که پشتیبانی از آن ها توسط دانشگاه های سطح یک استان صورت می پذیرد که این امر در بسیاری از جاها اتفاق افتاده است و در منطقه رودبار نزدیک به ۸ گروه جهادی بومی وجود دارد .

,

وی بیان کرد : دانشجویان مناطق محروم مربوط به یکی از دانشگاه های شهر کرمان هستند که ما آن ها را مورد حمایت و تقویت قرار می دهیم  و گروه های جهادی دانشگاه های بزرگ نیز گاها به آن ها ملحق شده و ظرف ۱۰ الی ۱۲ روز از ظرفیت آن ها استفاده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه