اخبار داغ

کارشناس دینی:

اعلام صریح مواضع را از امام حسین(ع) و زیارت عاشورا یاد بگیریم

اعلام صریح مواضع را از امام حسین(ع) و زیارت عاشورا یاد بگیریم
حجت‌الاسلام خضری گفت: ما این اعلام موضع را از زیارت عاشورا یاد گرفتیم چراکه زیارت عاشورا زیارت در میدان جنگ است و نشان می‌دهد که در اعلام مواضع باید صریح خط کشی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در سوم روز از محرم در عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: حادثه عاشورا یک جریان دارای ابعاد مختلف است و درک کامل این حادثه برای عقول بشر ممکن نیست و نمی‌توان کربلا فقط با یک بُعد نگاه کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: یکی از ویژگی‌های خاص کربلا تجلی رحمت و غضب خداوند در حد کمال است، حالا جمع رحمتی که ابتدای آن ابی عبدالله سپاه کفر را سیراب می‌کند با غضب‌های روز عاشورا چگونه ممکن است؟ 

این کارشناس دینی ابراز کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید: "رحمت خدا پیش از غضب اوست و بیش از آن نیست، یعنی ابتدا در کربلا سیدالشهداء تلاش کرد دشمنان را از دایره گمراهان نجات دهد، اما وقتی سیدالشهدا را به قتل رساندند مشمول غضب الهی شدند." 

وی بیان کرد: تکرار روزانه "اهدنا الصراط المستقیم" در نماز به این دلیل است که در دایره مغضوبین و ضالین قرار نگیریم و کسی که از خدا و اهل بیت اطاعت کرد در دایره و مسیر صراط مستقیم و نعمت داده شده‌ها قرار می‌گیرد.

خضری عنوان کرد: روز عاشورا عده ای همچون "حنظله شامی" در صحبت با سپاه دشمن صحبت تلاش کردند سپاه دشمن در کانون غضب خدا قرار نگیرد و سیدالشهدا به اصحابشان فرمودند:" اگر اینان دعوت تو را اجابت نکنند قطعا مستوجب عذاب هستند." 

هیئت، یک یگان امداد اجتماعی است
وی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: "در این عالم آسمان برای 2نفر خون گریه کرد، حضرت یحیی و جد ما امام حسین(ع)"، غضب سیدالشهدا سه مرحله دارد، در یک مرحله غضب ایشان تلنگر است، مثل برخوردی که با حر در مقابل ایستادگی در مقابل ایشان داشت که زمینه توبه را فراهم کرد و شبیه غضب پدر به پسر است. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: منظر دوم غضب در نگاه سیدالشهدا، غضب حین جنگ که لازمه جنگ است و خداوند غضب را برای دشمنی و نهی از منکر داده است و نباید جای دیگر خرج شود، روز عاشورا این غضب لله و برای خدا خرج شد. 

وی اضافه کرد: منظر سوم غضب در نگاه سیدالشهدا زمانی بود که دست دشمن به‌ خون آلود شد، غضب سیدالشهدا را مرحله به مرحله می‌بینیم که حضرت وقتی بالای سر اصحاب می‌رسند لعن و نفرین می‌کنند. 

خضری با بیان اینکه میدان مواجهه با اعلام موضع متفاوت است، گفت: ما در اعلام مواضع با کسی تعارف نداریم، برخی می‌گویند امام حسین (ع) رحمه للعالمین بود چرا اینقدر محکم و صریح خط کشی می‌کنید؟ باید گفت، ما این اعلام موضع را از زیارت عاشورا یاد گرفتیم چراکه زیارت عاشورا زیارت در میدان جنگ است و نشان می‌دهد که در اعلام مواضع باید صریح خط کشی کرد. 

وی یادآور شد: امشب شب ایتام است، امام علی(ع) در وصیت نامه خودشان ایتام را سفارش کرده است، استان قزوین1700یتیم دارد، ما برای آنها چه کرده ایم؟ 

این کارشناس دینی در پایان عنوان کرد: هیئت یک یگان امداد اجتماعی است و باید علاوه بر گریه برای یتیم امام حسین(ع)، به فکر یتیمان زمان خودمان باشیم؛ چرا که به فرموده امام زمان (عج)، سیدالشهدا بهار ایتام بودند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هیئت، یک یگان امداد اجتماعی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه