اخبار داغ

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

وقتی معروف در جایی ترویج شود بستر برای منکر نمی ماند

وقتی معروف در جایی ترویج شود بستر برای منکر نمی ماند
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی علیدادی با بیان اینکه وفتی معروف در جایی ترویج شود بستر برای منکر نمی ماند، گفت: در فضای جبهه وقتی معروف ها گفته می شد همه ذات ها به طرف آن می رفت و خیلی از فسادهای اخلاقی، اقتصادی و سیاسی در آن زمان وجود نداشت، زیرا دلهای همه به هم نزدیک بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن سلیمانی علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان صبح امروز در آئین روز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدای آن با شعار “نهادینه سازی همه جانبه ” اظهار داشت: در قرآن کریم ترویج معروف مقدم بر منکر است که به لحاظ  جایگاه امر به ظاهر مقدم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان؛,

وی با بیان اینکه  وقتی در جامعه همه به دنبال معروف ها باشند دیگر بستر و جایی برای منکر نمی ماند ، گفت: در قرآن کریم خداوند می فرماید: شما را درجایگاهی قرار دادیم که هر چه دوست داشتید میل نمایید ولی به این درخت نزدیک نشوید ، بستر را برای معروف ها فراهم می کند ولی برای یک مجموعه که نباید به آن ورود نمایند نهی می کند.

,

خطیب نماز جمعه کرمان افزود: در جای دیگری از قرآن آمده است که پیامبر نسبت به قوم خود که دچار مشکل شده بود فرمود: دختران خود را به ازدواج شما در می آورم این یعنی اینکه معروف ها را ترویج می کند و معروف جایگاهش نسبت به منکر مقدم تر است.

,

سلیمانی علیدادی با اشاره به اینکه نماز هم یکی از معروف ها است، اذعان داشت: به هر جا که نگاه کنیم اول معروف است و بعد نهی ازمنکر و اگر جایی معروف باشد جایگاهی برای منکر نمی ماند و بسترسازی در معروف ها خیلی جدی تر از منکرها است.

,

وی عنوان کرد: طبیعت ما انسان ها بر این است که به طرف خوبی ها جذب شویم و منکرات را کنار بگذاریم و دیگران هم باید برای ما بستر سازی کنند ، ولی درونمان ذاتا بسوی خوبی ها گرایش دارد زیرا خوبی در ذات و فطرت انسان ها نهادینه شده است.

,

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان همچنین به ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در فضای جبهه وقتی معروف ها گفته می شد همه ذات ها به طرف آن می رفت و خیلی از فسادهای اخلاقی، اقتصادی و سیاسی در آن زمان وجود نداشت، زیرا دلهای همه به هم نزدیک بود.

,

سلیمانی علیدادی با تاکید بر اینکه وقتی معروف در جایی ترویج شود بستر برای منکر نمی ماند، ابراز داشت: وظیفه ما این است که معروف ها را ترویج کنیم و روایات زیادی نیز در این زمینه بیان شده است از جمله اینکه وقتی از  امر به معروف و نهی از منکر صحبت به میان می آید ابتدا ذهن به سمت منکرات می رود.

,

وی با بیان اینکه همه کارهای خوب معروفند و کارهای بد منکر، گفت: راه همه انبیاء الهی امر به معروف و نهی ازمنکر بود ، در بخش اول انبیاء سردمداران و مروجان امر به معروف بودند و در بخش دیگری که با آن در مبارزه بودند نهی از منکر بود ، همه انبیاء یک راه را باز و راه دیگر را مسدود می کردند زیرا سیره و روش پاکان و صالحان همین است.

,

سلیمانی علیدادی افزود: این یک فریضه عظیم است و به وسیله همین فریضه عظیم نماز، روزه، زکات، خمس، حج اقامه می شود.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: امنیت یکی از ریشه های اصلی ثبات یک جامعه است و قرآن دو مسئله معیشت و دیگری امنیت را بسیار ضروری می داند که اگر هر کدام نباشد جامعه دچار مشکل می شود.

,

خطیب نماز جمعه کرمان بیان داشت: دشمن وقتی دید نمی تواند امنیت کشور ایران را مخدوش نماید از طریق معیشت مردم وارد شد او به خیال خام خود گفت حال که در امنیت شکست خورده می تواند با تحریم و راه اندازی جنگ اقتصادی معیشت مردم را به خطر بیاندازد که در این رابطه هم کور خوانده است.

,

سلیمانی علیدادی افزود: یکی از اتفاقاتی که در امر به معروف و نهی از منکر می افتد این است که حق مظلوم از ظالم گرفته می شود یعنی امر به معروف  و نهی ازمنکر شما را مقاوم می سازد و حق شما را از ظالم می گیرد.

,

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر باید دیدگاه مان را نسبت به این دو امر تازه و جدید کنیم و بدانیم که در حوزه های متعدد هزینه ای ندارد و باید معروف ها را ترویج نماییم زیرا خودبخود جلوی منکرها گرفته می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه