اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین جزو ۸ استان کشور در تولید کلزاست

قزوین جزو ۸ استان کشور در تولید کلزاست
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین جزء 8 استان کشور در تولید کلزا است که بایستی برای تولید این محصول استراتژیک سرمایه گذاری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛فاطمه خمسه امروز(پنج شنبه) در جلسه کشت پاییزه در مجموعه باغستان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مدون و طرح‌های ترویجی بایستی محصول بیشتر و با کیفیت در اراضی کمتر تولید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: این موفقیت بزرگ با همدلی، همراهی و همفکری کلیه همکاران و بهره برداران حاصل شده است، با برنامه ریزی و همکاری و وحدت رویه می‌توانیم جایگاه دشت قزوین را در تولید محصولات زراعی باز گردانیم.

این مسئول بیان کرد: در سال زراعی جاری بخش کشاورزی استان با تلاش و همکاری کارشناسان و بهره برداران رتبه استان از 31 به کمتر از 10 در تولید محصولات زراعی رسیده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه کشت پاییزه 98-97 را با توجه به شرایط حاضر باید آغاز کنیم، گفت: کلیه امکانات و شرایط لازم و ارقام مرغوب را باید با کارهای ترویجی و تحقیقاتی به کشاورزان و بهره برداران بخش توصیه کرد تا محصول با کیفیت تولید شود.

خمسه افزود: با توجه به کمبود آب بایستی کشت محصولات کشاورزی با روش‌های نوین ترویج و گسترش یابد.

وی عنوان کرد: تولید کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک باید در برنامه کشت محصولات زراعی استان لحاظ شود.

این مسئول گفت: استان قزوین جزء 8 استان کشور در تولید کلزا است که بایستی برای تولید این محصول استراتژیک سرمایه گذاری کرد.

در کشت پاییزه مشکل کود کشاورزی نداریم
خمسه اضافه کرد: با توجه به عملکرد دولت در پرداخت به موقع پول کلزا تلاش می‌کنیم، 17هزار هکتار سهمیه تعیین شده برای کشت این محصول را در سال زراعی آینده محقق کنیم.

وی از واحدهای تولیدی و کشت و صنعت‌های بزرگ خواست در سال زراعی جاری در کشت کلزا همراهی کنند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی الکوی کشت محصولات کشاورزی تهیه شده و به زودی ابلاغ می‌شود و به احتمال زیاد قزوین جزو استانهایی است که در بحث محصول کلزا باید بیشتر مطرح باشد.

خمسه اضافه کرد: با توجه به آغاز کشت کلزا، مدیریت آب و خاک و آب منطقه ای؛ آب مورد نیاز اراضی زیر شبکه را برای کشت این محصول تامین کنند.

وی تصریح کرد: اصلاح طرح کشت شبکه آبیاری دشت قزوین آغاز شده؛ امیدواریم با توجه به وضعیت منابع آبی بتوانیم برای سال‌های آینده مشکلی نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در کشت پاییزه مشکل کود کشاورزی نداریم و عاملین توزیع بایستی نظارت بیشتری انجام دهند تا کود به دست کشاورزان برسد.

خمسه افزود: اگر عاملین کارگزاری توزیع کود نتوانند کود را به موقع و درست توزیع کنند مجوز عاملیت آنها لغو می‌شود.

وی تاکید کرد: نظارت بر مراکز عرضه نیز باید بیشتر شود تا کود به بهره برداران واقعی برای کشت محصولات برسد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در کشت پاییزه مشکل کود کشاورزی نداریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه