اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد:

جدیدترین اقدام عجیب رئیس جمهور/ چرا روحانی به سیف پست جدید داد؟

جدیدترین اقدام عجیب رئیس جمهور/ چرا روحانی به سیف پست جدید داد؟
روحانی در شرایطی سیف را به سمت مشاوره خود بر می گزیند که چند هفته گذشته، سخنگوی قوه قضاییه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عامل اصلی اخلال در بازار ارز و سکه و پرونده سلطان سکه گفت: ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین واز وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز رئیس جمهور در حکمی «ولی الله سیف» را به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی منصوب کرد. این در حالی است که ماه گذشته بعد از بروز مشکلات ارزی و عدم توانایی سیف در کنترل بازار ارز روحانی سیف را از ریاست بانک مرکزی برکنار کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ماه های گذشته مشکلات ارزی زیادی برای کشور به وجود آمد و قیمت کالاهای اساسی به یکباره تا چندین برابر گران شد که این به خاطر افزایش ناگهانی قیمت سکه از 3500 تومان به 13 هزار تومان بود در همین راستا کارشناسان سوء مدیریت ها در بانک مرکزی را عامل اصلی این مساله می دانستند.

,

طی روزهای گذشته روحانی بارها در شرایط اقتصادی فعلی از رسانه ها و روزنامه ها خواسته است تا در شرایط فعلی به اتحاد کمک کرده و دولت را در اجرای سیاست های خود حمایت و یاری کنند اما اقداماتی که رئیس دولت یازدهم و دوازدهم انجام می دهد نه تنها قابل حمایت نبوده بلکه انتقادات زیادی به آنها وارد است.

,

روحانی در شرایطی سیف را به سمت مشاوره خود بر می گزیند که چند هفته گذشته، سخنگوی قوه قضاییه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عامل اصلی اخلال در بازار ارز و سکه و پرونده سلطان سکه گفت: ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین واز وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم.

, روحانی در شرایطی سیف را به سمت مشاوره خود بر می گزیند که چند هفته گذشته، سخنگوی قوه قضاییه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عامل اصلی اخلال در بازار ارز و سکه و پرونده سلطان سکه گفت: ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین واز وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم., روحانی در شرایطی سیف را به سمت مشاوره خود بر می گزیند که چند هفته گذشته، سخنگوی قوه قضاییه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عامل اصلی اخلال در بازار ارز و سکه و پرونده سلطان سکه گفت: ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین واز وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم.,

او همچنین در جریان عدم بازپرداخت سپرده‌های مردم توسط موسسات مالی و اعتباری که از بانک مرکزی مجوز گرفته بودند بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. افت شدید و ناگهانی ارزش پول ملی ایران در مقابل دلار و افزایش افسار گسیخته و جهشی قیمت ارز در اواخر سال ۱۳۹۶، انتقادات گسترده‌ای را نسبت به وی برانگیخت.

,

چندی پیش هم انتشار این خبر که اعضای خانواده ولی‌الله سیف مقیم خارج از کشور بوده و از فشارهای اقتصادی داخل ایران، متأثر نمی‌شوند، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و در ادامه اعلام شد فرزندان او در تب و تاب مشکلات ارزی از کشور خارج شده اند.

,

نمایندگان مجلس هم دل خوشی از سیف نداشتند تا جایی که گفته شد ۱۶۳ نفر از نمایندگان مجلس در فروردین ۱۳۹۷ طی نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار برکناری وی شده‌اند.

, نمایندگان مجلس هم دل خوشی از سیف نداشتند تا جایی که گفته شد ۱۶۳ نفر از نمایندگان مجلس در فروردین ۱۳۹۷ طی نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار برکناری وی شده‌اند., نمایندگان مجلس هم دل خوشی از سیف نداشتند تا جایی که گفته شد ۱۶۳ نفر از نمایندگان مجلس در فروردین ۱۳۹۷ طی نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار برکناری وی شده‌اند.,

در جریان دستگیری دری اصفهانی یکی از جاسوسان هسته ای که به عنوان کارشناس مالی در تیم هسته ای حضور داشت شایعات زیادی مبنی بر اینکه سیف عامل ارتباط این جاسوس با تیم هسته ای بوده است در رسانه ها منتشر شد.

,

برخی دیگر از رسانه ها هم این روزها خیر از آزادی سیف با قید وثیقه خبر می دهند؛ در جریان مشکلات ارزی اخیر بارها قوه قضاییه سیف را احضار کرده تا از او درباره مشکلات پیش آمده و ارتباطات او با برخی از دلالان ارزی سوالاتی بپرسد.

,

این سوال مطرح است که اگر بی کفایتی ولی الله سیف برای روحانی محرز شده بود و او را از سمت خود برکنار کرد چرا دوباره وی را در سمت جدیدی منصوب کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه