اخبار داغ

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران:

ضرورت استفاده از صنعت مس در منطقه/با وجود دو صنعت منحصر به فرد در رفسنجان؛وضعیت ما خوب نیست

ضرورت استفاده از صنعت مس در منطقه/با وجود دو صنعت منحصر به فرد در رفسنجان؛وضعیت ما خوب نیست
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران گفت :باید از صنعت مس در این منطقه استفاده شود ،متاسفیم در منطقه ای هستیم که دو صنعت منحصر به فرد وجود دارد ولی وضعیت ما خوب نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ محمدی عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران صبح امروز در آیین اختتامیه دومین همایش ملی پسته ایران در دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به وضعیت بحران اب در شهرستان اظهار داشت :در صنعت سعی کردیم در سالهای اخیر آب را به شکلی استفاده کنیم که سفره های اب زیرزمینی را تا حدامکان حفظ کنیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان ,

وی بیان داشت : ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای آب هزینه کردیم تا ازآن در صنعت استفاده کنیم برای خط انتقال آب قریب ۱۳۰ میلیون مترمکعب از خلیج فارس برای صنعت استان کرمان و یزد هزینه کردیم  بالای ۸۰ درصد کار انجام شده تا پایان سال ۹۸ اب را به منطقه سرچشمه می رسانیم و بعد به یزد منتقل خواهد شد .

,

محمدی به اهمیت آب در مقوله صنعت و کشاورزی شهرستان اشاره داشت وتصریح کرد :تا سیرجان ۲۹۰ کیلومتر بستر برای سه تا چهار خط انتقال آب اماده شده است ۷ ایستگاه پمپاژ اماده شده است .

,

وی افزود :منطقه مرکزی کشور تشنه اب است از شمال و جنوب اگر بتوانیم اب را منتقل کنیم بسیاری از معضلات امروزی شهرستان حل خواهد شد .

,

محمدی به فرهنگ سازی آب در شهرستان تاکید داشت و گفت :تعداد حلقه های چاه اب در حد مجاز بیشتراست به علت وجود خرده مالکین ساماندهی ان مشکل است این کار متولی می خواهد اگر برای این کار برنامه ریزی شود بیشتر مشکلات منطقه حل می شود .

,

وی به بحث صنعت اشاره کرد و اذعان داشت :حداقل کاری که در این منطقه می توانیم انجام دهیم این است  از سرمایه پسته در بخش صنعت ،سرمایه گذاری شود استارت زده شد ولی متاسفانه ادامه پیدا نکرد و امروز شاهد این هستیم در دوسال اخیر وضعیت پسته مناسب نیست باید از جای دیگر جبران کنیم .

,

محمدی تاکید داشت :لازم است دولت برای هر هکتار بالای ده میلیون تومان هزینه کند که بخشی از مشکلات حل شود تغییرات آب و هوایی و سموم غیر مجاز و دیگر عوامل هشداری است که باید به این مسئله توجه کنیم .

,

وی ادامه داد :استان کرمان بالای ۳۰۰ هزار هکتار باغات پسته دارد که بالای ۸۰ درصد صنعت پسته کشور در این منطقه است لازم است به این مسئله به طور ویژه نگاه شود هم در بدنه جامعه فرهنگ سازی شود و هم مسئولین کشوری نگاه ویژه به این مسئله داشته باشند .

,

محمدی گفت :امسال قریب ۵درصد محصولات پسته را داریم در سالهای قبل بالای یک میلیارد دلار صادرات پسته داشته ایم امسال به ۲۰۰ میلیون دلار نمی رسد و این فاجعه است .

,

وی عنوان داشت :باید از صنعت مس در این منطقه استفاده شود ،متاسفیم در منطقه ای هستیم که دو صنعت منحصر به فرد وجود دارد ولی وضعیت ما خوب نیست.

,

محمدی خاطرنشان کرد :بحث آلایندگی مس تا دو ماه آینده با ایجاد کارخانه اسید رفع می شود بستری فراهم شود بتوانیم از اسید در آینده در صنعت پسته استفاده شود حدود بالای ۱٫۵ میلیون تن اسید در منطقه تولید می شود امیدواریم روزی برسد بتوانیم فقط اسید را را در استان کرمان استفاده کنیم .

,

وی اضافه کرد :تا پایان امسال در منطقه از اسید استفاده می کنیم که پایه کود می باشد هر کسی بتواند پلنت های کوچک کود را اماده کند ما امادگی ان را داریم که اسید را در اختیار آنها بگذاریم .

,

محمدی گفت :بستری در منطقه ویژه اقتصادی اماده شده است گروهی انجا تشکیل شده و در زمینه اسید کار می کنند .

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه