اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛

هر جا فتنه ای علیه ایران باشد؛سپاه آن را نابود خواهد کرد/امروز حقانیت نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شده است

هر جا فتنه ای علیه ایران باشد؛سپاه آن را نابود خواهد کرد/امروز حقانیت نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شده است
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  راه آرمان, به نقل از  , به نقل از  , راه آرمان, ؛ ,

امام جمعه کرمان:هر جا فتنه ای علیه ایران باشد؛ سپاه آن را نابود خواهد کرد

, امام جمعه کرمان:هر جا فتنه ای علیه ایران باشد؛ سپاه آن را نابود خواهد کرد, امام جمعه کرمان:هر جا فتنه ای علیه ایران باشد؛ سپاه آن را نابود خواهد کرد,

حجت‌السلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر کرمان با بیان اینکه رعایت تقوای الهی آدمی را از هر گمراهی مصون نگه می‌دارد،گفت: بررسی تحلیل نهضت حسینی و آن چه که گذشته است و ممکن در جامعه امروز ما نیز اتفاق بیفتد مهم و ضروری است.

,

این مقام مسئول ادامه داد:کسانی که تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنند به این مسئله توجه داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن آن را  بیان کنند و آن را با روزگار خود تطبیق دهند.

,

امام جمعه شهر کرمان عنوان کرد:دو جریان در سرنوشت بشر نقش مهم یرا ایفا کرده اند؛اول نهضت هایی که بزرگترین انقلاب ها را ایجاد کرده اند و جریان دوم  کشانی هستند که تاریک ترین اتفاقات را رقم زدند و جامعه را به سیاهی کشانده اند

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه سه بستر سیاسی،فرهنگی و اقتصادی در مسئله فوق دارند، ابراز کرد: اقتصاد بستر مهمی در جامعه در هر سطحی است و از سطح پایین که معیشت مردم را در بر‌می‌گیرد تا بالاترین سطوح آن بسیار اهمیت دارد.

,

وی ادامه داد:در راس سیاست کسانی هستند که حاکمیت را در دست می‌گیرند و روحیات آنها و ایمان‌ و صداقت در گفتار و رفتار آنها در این زمینه بسیار موثر است.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه حکومت دارای سه رکن است، اظهار کرد: حاکمان، خواص و عوام  مردم دو رکن حکومت هستند که نقش مردم آنقدر مهم است که حاکمیت تا زمانی که مردم را همراه خود نکند نمی‌تواند موفق شود.

,

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: ‌قانون حاکم بر یک جامعه رکن سوم جامعه است که نقش مهمی در حاکمیت دارد و در نگاه دینی حکومت مومنان و صالحان مورد پذیرش است و کسانی که اینگونه نیستند حق حاکمیت ندارند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند" کسی که در مقام مدیرت احساس ضعف در اراده و‌ مدیریت می‌کند ‌باید شجاعانه از مقامش استعفا بدهد" عنوان کرد: این همان مبانی اسلام و فرمایشات دین است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانیبا بیان اینکه کمرنگ‌کردن حادثه عاشورا برای دین بسیار ضرر دارد و خطرناک است، تأکید کرد:نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد و در این امر هیئت‌های مذهبی نقش پررنگ و ارزشمندی برعهده دارند و باید با وحدت و همدلی به بهترین نحو عزاداری امام حسین(ع) را انجام دهیم.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها نمونه بارز قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد:این حمله نشان‌دهنده گوشه کمی از خشم ایران بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:قدرت جمهوری اسلامی که سپاه در چند روز گذشته آن را به دنیا نشان داد به همه فهماند هرجا که فتنه‌ای علیه ایران آغاز شود آن را نابود می‌کنیم.

,

امام جمعه ریگان:استاندار کرمان باید جلوی مفسدان اقتصادی و دور زنندگان قانون و بیت المال را بگیرد

, امام جمعه ریگان:استاندار کرمان باید جلوی مفسدان اقتصادی و دور زنندگان قانون و بیت المال را بگیرد, امام جمعه ریگان:استاندار کرمان باید جلوی مفسدان اقتصادی و دور زنندگان قانون و بیت المال را بگیرد,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:مجالس و محافل حسینی با مجاهدت امام خمینی (ره)و آن خطبه ی فیضیه مقدمه ای شد برای پیروزی نظام جمهوری اسلامی،امام فرمودند؛ کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا معنایش این نیست که هر روز بنشینیم و گریه کنیم .

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:معنای این عبارت یعنی مقابله ی همیشگی با ظلم تا سرحد شهادت.بزرگترین دشمنی که در مقابل اسلام و اباعبدالله الحسین ایستاد بنی امیه بودند‌.امروز ما باید بنی امیه زمان خودمان را بشناسیم،بنی امیه  زمان ما آمریکا و اسرائیل است.

,

وی افزود: ایستادگی در مقابل بنی امیه زمان و تسلیم نشدن در مقابل اینها بزرگترین درس مکتب عاشورای حسینی است و این درس باید به نسل جوان در افکار و اعمال جوانان تزریق کنیم.

,

خطیب جمعه ریگان با اشاره به نشت سه جانبه تهران ،بیان داشت:یکی از پیامهای نشست سه جانبه ی ایران ، ترکیه و روسیه این بود که ریشه کنی تروریسم از دغدغه های سه کشور است و این باعث همگرایی سه کشور و منزوی کردن غرب و آمریکا شد.

,

وی با اشاره به حمله ی موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست های ساکن در اقلیم کردستان عراق ،افزود: تروریست هایی که در غرب کشور یک مرتبه از نظام سیلی خورده بودند اینها بعد از آن شکستی که در انتخابات اقلیم کردستان خوردند با دیگر می خواستند ضربه ای به نظام جمهوری اسلامی بزنند که با هوشیاری مرزبانان این توطئه خنثی و عده ای هم از نیروهای ما به شهادت رسیدند.

,

رنجبر ماهانی در ادامه تاکید داشت:این توطئه را باید مسئولین اقلیم کردستان پاسخگو باشند که چرا علیه منافع امنیتی ملت ایران خاک این کشور را قرار داده اند برای اقدام علیه امنیت نظام ما.حمله موشک های سپاه به مقر تروریست ها در اقلیم کردستان حاوی چند پیام به غرب بود.پیام اول اینکه ایران اسلامی تسلط کامل بر شرایط میدانی دارد.استفاده از پهپادهای دقیق نقطه زن زنگ خطری است برای یاوه گویی های آمریکا و غرب و از طرفی توانایی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

,

امام جمعه ریگان تصریح کرد:اقلیم کردستان عراق اگر نتواند جلوی تروریست های پناهنده به این خاک را بگیرد باید منتظر پاسخ محکمی از نظام جمهوری اسلامی باشد.

,

رنجبر ماهانی در ادامه بیان داشت:مدت ۱۰۰روز است که استان کرمان مدیر ارشد اجرایی به نام استاندار ندارد.وزارت کشور اگر به فکر مردم است و به دنبال فرصت سوزی نیست باید نسبت به انتخاب استاندار فورا اقدام کند.

,

امام جمعه ریگان عنوان داشت:استان به این پهناوری آیا حقش نیست که مدیر اجرایی و استانداری شاداب و جوان بومی داشته باشد و شخصی باشد که وامدار احزاب، گروه ها ، جریان ها و جناح های سیاسی نباشد و خود را وامدار مردم محروم بداند.

,

وی تاکید کرد:استاندار کرمان باید کسی باشد که جلوی مفسدان اقتصادی و دور زنندگان قانون و بیت المال در استان را بگیرد.

,

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:وقتی ۱۰۰روز استانداری در استان نداریم انتظار و توقعی نیست که ۱۸۰روز مدیری در اداره ارشاد ریگان نداشته باشیم.

,

امام جمعه ریگان در پایان عنوان کرد:امیدواریم مسئولین استانی و وزارت کشور دغدغه ی مردم و مشکلات را با انتخاب استانداری جهادی بر طرف کنند.

,

امام جمعه سیرجان:امروز حقانیت نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شده است/ احیا معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار مردم است

, امام جمعه سیرجان:امروز حقانیت نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شده است/ احیا معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار مردم است, امام جمعه سیرجان:امروز حقانیت نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شده است/ احیا معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار مردم است,

حجت الاسلام و المسلمیت حسینی امام جمعه سیرجان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران با تکیه بر خدا و تاسی به انقلاب کربلا در برابر آمریکا ایستادگی کرد و به طور قطع نتیجه این ایستادگی پیروزی بر دشمنان آیت.

,

حسینی افزود: ناکام ماندن و شکست دشمن در برابر ملت ایران به خاطر نترسیدن مردم ما از اخم و تهدید آمریکا است و درس قیام امام حسین (ع) نیز ظلم ستیزی و هدف دشمن براندازی اسلام ناب محمدی و نظام جمهوری اسلامی است.

,

وی گفت: امروزه حق و حقانیت نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شده و دنیا می داند ما مدافع حق مظلومان هستیم و دشمنی آمریکا نیز به دلیل دفاع ما از مسلمانان و مظلومان جهان است.

,

خطیب جمعه سیرجان به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: احیاء معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار مردم و مسئولان و سکوت در برابر گناه ظلمی بزرگ است.

,

وی ادامه داد: انهدام ساختمان جلسه سران تروریست ها در کردستان عراق که توسط نیروی مقتدر سپاه انجام شد بازدارنده بود که نوعی نهی از منکر برای دشمنان شد.

,

امام جمعه سیرجان تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی، محتکران و سوداگران مرگ و مقابله با هنجار شکنان و همه این موارد فریضه نهی از منکر است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه