اخبار داغ

پشت پرده مبارزه آمریکا با تروریست‌ها/

ائتلافی علیه تروریست‌ها با حضور تروریست‌ها!/ بازی جدید آمریکا با کشورهای منطقه/ کاهش قدرت ایران در منطقه هدف نهایی آمریکا

ائتلافی علیه تروریست‌ها با حضور تروریست‌ها!/ بازی جدید آمریکا با کشورهای منطقه/ کاهش قدرت ایران در منطقه هدف نهایی آمریکا
آمریکا در حالی به دنبال مبارزه با گروهک تروریستی داعش است که کمک های زیادی تا کنون به گسترش داعش در منطقه کرده است؛ در واقع آمریکا به دنبال بازگشت به منطقه است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، بیش از 2 سال از اعلام موجودیت گروهک تروریستی داعش می‌گذرد که در این مدت جنایت‌های بی‌شماری را به اسم مسلمانان انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 در ابتدای موجودیت این گروهک تروریستی، کشورهای استکباری و برخی از هم‌پیمانان آن‌ها در منطقه با حمایت‌های مالی، تجهیزات نظامی و نیروی انسانی از این گروهک تروریستی به دنبال تفرقه بیشتر میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی بودند.

,

حمایت‌های شبانه‌روزی رسانه‌های وابسته به کشورهای غربی و خوشحالی مفرط این کشورها از اقدامات داعش به حدی بود که این کشورها فراموش کردند که ممکن است این گروهک تهدیدی برای خود این کشورها محسوب شود.

,

این گروهک تروریستی در ابتدا با انتشار عکس‌های گسترده از جنایات خود با کمک جذابیت‌های جهاد نکاح و از طریق امیال جنسی، توانستند نیروهای زیادی را از سراسر دنیا به منطقه بکشانند.

,

بر اساس اعترافات فرماندهان داعشی که به اسارت ارتش عراق درآمده‌اند و همچنین تحرکاتی که در عراق بوده است، تعداد نیروهای داعش 60 هزار نفر برآورد شده است که 20 هزار نفر آن‌ها از 80 کشور جهان در عراق جمع شده‌اند.

,

با طولانی شدن جنگ‌های داعش در منطقه و نزدیک شدن این گروه تروریستی به آخرین روزهای حیات خود، کشورهای غربی که تاکنون تا حد زیادی از پیوستن مردم خود به این گروه تروریستی استقبال می‌کردند، به‌یک‌باره تغییر موضع دادند.

,

این کشورها با ترس از بازگشت این نیروها به کشورهای خود و انجام عملیات تروریستی در کشورها، درصدد نابودی هرچه سریع‌تر این گروهک برآمده‌اند.

,

آموزش‌های تروریستی برای اتباع خارجی این گروهک به شکلی بوده است که آن‌ها در صورت بازگشت به کشورهای خود، جبهه‌های کوچک خود را تشکیل داده و عملیات تروریستی خود را از سر می‌گیرند.

,

این ترس به حدی بود که کشورهای غربی به‌ویژه امریکا به همراه هم‌پیمانان خود در منطقه مانند عربستان و امارات که تا دیروز حمایت‌های همه‌جانبه خود را از این گروهک تروریستی داشتند، بس از دو سال موضع متقابلی در مقابل این گروهک تروریستی گرفتند.

,

جان کری و چاک هیگل به ترتیب وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا در جریان نشستی با حضور همتایان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ترک، لهستانی، استرالیایی، دانمارکی و کانادایی خود اعلام کردند برای تشکیل ائتلافی گسترده به‌منظور تضعیف و درنهایت نابودی گروهک تروریستی داعش و تهدیدات آن‌ها در عراق و سوریه زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.

,

بیش از 10 کشور عربی در منطقه نیز به این ائتلاف پیوسته‌اند که برخی از آن‌ها خود از حامیان اصلی داعش ا قبل از تشکیل این ائتلاف بوده‌اند.

,

این در حالی است که آمریکا از ورود ایران به این ائتلاف جلوگیری کرده است و مقامات آمریکایی اظهار کرده‌اند که ایران تاکنون نقشی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش در منطقه نداشته است!

,

در حال حاضر افرادی به دنبال تصمیم‌گیری برای مقابله با تروریست‌های منطقه هستند که روزی خودشان از حامیان اصلی تروریست‌ها در منطقه بوده‌اند.

,

اکنون آمریکا با سلاح‌های خودش به دنبال خلع سلاح کردن گروهک تروریستی داعش در منطقه از سلاح‌های قبلی خودش است؛ به‌طوری‌که اکنون آمریکا باید سلاح‌های خودش را از این گروهک تروریستی در منطقه پس بگیرد.

,

ائتلافی که در حال حاضر علیه داعش تشکیل‌شده است نه‌تنها مشکلات منطقه را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات آن‌ها دامن می‌زند؛ به‌طوری‌که در سوریه با تقویت معارضان سوری برای مقابله با داعش، دوباره مردم بی‌گناه بسیاری در این میان کشته می‌شوند و زیرساخت‌های زیادی در شهرها و مناطق مسکونی نابود می‌شود.

,

با توجه به اینکه این کشورها به دنبال منافع خود در منطقه هستند؛ به خاطر جلوگیری از قدرت گرفتن ایران در منطقه، ایران را از ورود به ائتلاف ضد داعش منع کرده‌اند.

,

این در حالی است که رهبر انقلاب نقشه‌های پلید آمریکا در خصوص داعش را اینگونه عنوان کردند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.

,

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.

,

ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.

,

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.

,

در همین راستا باید خاطرنشان کرد که این کشورها باهدف بازگشت دوباره به منطقه و نابودی این گروهک تروریستی به هر قیمتی تعداد زیادی از مردم عادی و غیرنظامی را کشته و برنامه بازگشت خود به منطقه را می‌کشند.

,

در حقیقت می‌توان گفت این ائتلاف نقشه جدید آمریکا برای بازگشت به منطقه به‌ویژه کشور عراق است تا از این طریق بتواند در نگاه خود قدرت ایران را محدود کرده و همچنین به اقدامات مستکبرانه خود در منطقه بپردازد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه