اخبار داغ

ماموستا راستی:

قیام عاشورا پیام حریت و آزادگی را به همه نسل‌های بشریت آموخت

قیام عاشورا پیام حریت و آزادگی را به همه نسل‌های بشریت آموخت
ماموستا برجسته اهل سنت سنندج گفت: قیام عاشورا درس آزادگی ، حریت ، ایثار و جوانمردی را به تمام جهانیان آموخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اموستا امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: امام حسین (ع) شخصیتی فراجناحی بود و تنها مختص به اهل سنت و یا تشیع نیست بلکه تمام جهانیان از ایشان باید درس حریت و آزادگی بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


وی گفت: قیام عاشورای امام حسین (ع) علاوه بر احیای ارزش‌های دینی و سنت‌های فراموش‌شده پیامبر (ص) به مکتب و مدرسه ارزشمندی برای فراگیری درس‌های بزرگ برای جهانیان در تمام اعصار تبدیل شده است.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه مردم اهل سنت استان کردستان ارادت قلبی به امام حسین(ع) واهل بیت(ع) دارند، گفت: در کتاب‌های اهل‌سنت عظمت ماه محرم و روز عاشورا و محبت اهل‌بیت رسول اکرم(ص) کامل بیان شده است.

,
,

 

,


وی اظهار کرد: امروزه پس از گذشت چهارده قرن از قیام کربلا، همچنان امام حسین(ع) مقتدا و پیشوای تمام آزادگان جهان است.

,
,

 

,


این روحانی اهل سنت، قیام امام حسین(ع)را در راستای امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به واقعه روز عاشورا، گفت: این حادثه داغ بزرگی بر دل مسلمانان و این داغ تا به امروز ادامه دارد.

,
,

 

,


ماموستا راستی گفت: اگر نبود قیام امام حسین بدون شک امروز تنها نامی از اسلام و این دین الهی باقی مانده بود و به همین دلیل در عصر حاضر باید درس های کربلا و قیام امام حسین به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود.

,
,

 

,


وی گفت: بنده معتقد هستم که نهضت و قیام امام حسین(ع) احیاگر دین اسلام بوده است و اگر حرکت امام حسین(ع) نبود امروز دین اسلام هیچ اسم و رسمی نداشت.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه