اخبار داغ

توضیحات فرمانده سپاه کردستان در خصوص حوادث اخیر؛

اقدامات موشکی سپاه پاسخی به عهدشکنی احزاب منحله بود/سکوت برخی رسانه‌ها و فعالان مدنی در خصوص شهدای مریوان توهین به خودشان بود

اقدامات موشکی سپاه پاسخی به عهدشکنی احزاب منحله بود/سکوت برخی رسانه‌ها و فعالان مدنی در خصوص شهدای مریوان توهین به خودشان بود
فرمانده سپاه کردستان با اشاره به اعدام رامین حسین‌پناهی عضو گروهک کومله گفت: زمانی که این فرد در زندان به سر می‌برد عده‌ای به موج رسانه‌‌ای در خصوص اعدام او دامن زدند و در حقیقت اقدامات آنها برای رامین حسین پناهی نبود بلکه برای منافع خود و خوشنامی خودشان بود و از این فرد پله ترقی درست کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت رزمایش خدمت سپاهیان محمد رسول الله(ص) 3 برگزار شده بود، در خصوص حوادث اخیر در کردستان و برخی پشت‌پرده‌ها عنوان کرد: اینگونه رزمایش‌ها تمام عدم برخورداری‌های استان کردستان را رفع نمی‌کند، نارسایی‌های زیادی در کردستان وجود دارد و برگزاری این چنین رزمایش‌ها برداشتن قدم‌هایی برای رفع محرومیت استان است و قطعا تأثیرگذار هم خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

وی با بیان اینکه توسعه کردستان نیاز به تلاش بیشتری از سوی مسؤولان دارد، گفت: مسؤولان کردستان یا باید از خواب بیدار شوند و یا اینکه خود را به خواب نزنند. وی افزود: چند روز پیش در جریان بازدید از اردوهای جهادی قروه صحنه‌هایی را دیدم که پی بردم برخی مناطق محروم کردستان هنوز از فقر فرهنگی مطلق رنج می‌برد و این زیبنده نیست.

,

سردار رجبی عنوان کرد: متأسفانه فرهنگ خدمت رسانی در تراز انقلاب در مسؤولان ما نهادینه نشده است.

,

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: ما دنبال این هستیم که شاخص‌های توسعه یافتگی را به همه روستاهای محروم استان ببریم.

,

سردار رجبی با اشاره به آتش سوزی جنگل های مریوان، ابراز داشت: در این حادثه عده ای در اقدامی غیرخداپسندانه سپاه را بانی این آتش سوزی معرفی کردند. هرچند که ما انتظاری جز این هم از دشمن نداریم و دشمن که نمی‌آید خدمات بسیج را منعکس کند، اما خدا گواه است که تمام نیروهای بسیج منطقه را برای مهار آتش مأمور کردیم.

,

وی به حادثه دری مریوان و شهادت 11 مرزبان هم اشاره‌ای داشت و گفت: انتظار ما این است همان گونه که برای جانباختن یک فعال محیط زیست ناراحت می‌شویم برای شهادت مرزبانانی هم که جانشان را در راه امنیت کردستان فدا کردند هم ناراحت باشیم و متأسفانه در این خصوص هم رسانه‌ها و هم فعالان مدنی کم‌کاری کردند.

,

سردار رجبی عنوان کرد: من معتقدم آن دسته از رسانه‌ها و فعالان مدنی که در مقابل شهدای مریوان سکوت کردند به خود توهین کردند.

,

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین با اشاره به اظهارنظرهای یکی از نمایندگان سابق کردستان در مجلس در خصوص موضوع واگذاری زمین پادگان سپاه به آرامستان‌های شهرداری سنندج، گفت: سپاه که نمی تواند املاک خود را بدون سند و مدرک و غیرقانونی به مردم و نهدهای دولتی واگذار کند و این اختیار را هم ندارد. در موضوع آرمستان‌های سنندج هم ما حاضر شده‌ایم 10 برابر کمتر از قیمت واقعی، آن به شهرداری واگذار کنیم.

,

وی افزود: ما به خاطر علاقه وافری که به مردم کردستان داریم زمین آنجا را به حال خود رها کرده‌ایم تا آرامستان سنندج تکلیف ما را روشن کند در حالی که کسانی هستند که همان زمین را با سه برابر قیمت از سپاه خریداری می کنند اما ما حاضر به فروش به آنها نیستیم چون معتقدیم آرامستان بهشت محمدی سنندج تکمیل ظرفیت شده و در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

,

سردار رجبی ادامه داد: البته کسی که این حرف‌ها را در خصوص سپاه می‌زند مسئله‌دار است و می‌خواهد راهکارها را بر روی مردم ببندد!

,

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه با اشاره به بحث انسداد مرزهای کردستان و وعده و وعیدهایی که مسؤولین کشوری در این رابطه به سپاه کردستان دادند، ابراز داشت: در این خصوص هیچ اقدامی تا بحال صورت نگرفته و هم وزیر کشور و هم رئیس مجلس به ما قول دادند اما عمل نکردند!

,

فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به پاسخ موشکی سپاه به احزاب منحله کردی و انتقام حادثه دری مریوان، عنوان کرد: در سال 75 دبیرکل یکی از احزاب منحله به ایران تعهد داد که هیچگونه اقدام مسلحانه علیه ایران انجام ندهند. اما چندی پیش با تحریک کشورهای عربستان، آمریکا و اسرائیل وارد خاک ایران شدند و اقدامات مسلحانه انجام دادند.

,

وی اقدامات موشکی سپاه در هدف قرار دادن مقر حزب منحله دموکرات را پاسخی به عهدشکنی‌های این حزب عنوان کرد.

,

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فراخوان کانالهای ضدانقلاب برای اعتصاب سراسری و عدم حضور در نماز جمعه مریوان، ادامه داد: مردم مریوان چون می‌دانند از ضدانقلاب به آنها خیر و صلاحی نمی‌رسد به فراخوان دشمن برای عدم حضور در نماز جمعه به امامت ماموستا شیرزادی پاسخ دندان شکن دادند و گسترده تر از هفته‌های دیگر در نماز جمعه حضور یافتند.

,

وی افزود: اعتصابات بازاریان در روز چهارشنبه گذشته هم زیبنده مردم کردسان نبود و ما به جد عاملان و رهبران این فراخوان را پیگیری و شناسایی و با انها برخورد خواهیم کرد.

,

سردار رجبی به موضوع اعدام رامین حسین‌پناهی عضو گروهک کومله هم اشاره کرد و گفت: زمانی که این فرد در زندان به سر می‌برد عده‌ای به موج رسانه‌‌ای در خصوص اعدام او دامن زدند و در حقیقت اقدامات آنها برای رامین حسین پناهی نبود بلکه برای منافع خود و خوشنامی خودشان بود و از این فرد پله ترقی درست کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه