اخبار داغ

در راستای تامین سلامت هیئت های عزاداری در مساجد وتکایا؛

نظارت بازرسان بهداشت محیط بر تهیه و توزیع غذای نذری/ فعالیت ۵۱ اکیپ دامپزشکی در سیستان وبلوچستان

نظارت بازرسان بهداشت محیط بر تهیه و توزیع غذای نذری/ فعالیت ۵۱ اکیپ دامپزشکی در سیستان وبلوچستان
در راستای تامین سلامت هیئت های عزاداری در مساجد وتکایا، نظارت های گروه های بهداشت محیط و دامپزشکی سیستان وبلوچستان بر توزیع مواد غذایی سالم و ذبح بهداشتی دام ها تشدید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، همه ساله در راستای تامین سلامت هیئت های عزاداری در مساجد وتکایا، نظارت های گروه های بهداشت محیط و دامپزشکی بر توزیع مواد غذایی سالم و ذبح بهداشتی دام ها با حضور بازرسان در ایام محرم و سفر تشدید می شود.
تشدید این نظارت ها بدان جهت است که هیئت های مردمی در ماه های محرم و صفر بخش مهمی از بازوهای اجرایی برگزاری مراسم عزاداری هستند که در این میان تهیه مواد غذایی و پخش آن به عنوان نذری بخشی از فرایند عزاداری است که نظارت بر سلامتی آن موضوع مهمی است.
در این راستا عبدالرزاق پاکزاد رئیس گروه بهداشت محیط وحرفه ای دانشگاه علوم پزشکی زاهداندر گفت وگو با خبرنگار ما  با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشت محیط بر توزیع مواد غذایی سالم با حضور بازرسان بهداشت محیط  و حضور تیم های فوریت های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ایام محرم وصفر در راستای تامین سلامت هیئت های عزاداری در مساجد وتکایا، گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در تهیه وتوزیع نذورات در مراسم عزاداری مساجد،تکایا وهیاتها،احتمال بروز بیماریهای مرتبط با مواد غذایی را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه هرگونه پخت وپز مواد غذایی باید درمکان های بهداشتی انجام و از مواد غذایی سالم ومورد تایید استفاده شود، افزود: همه افراد درگیر در طبخ مواد غذایی باید دارای کارت بهداشت باشند، همچنین با توجه به افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در این مراسم  از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی ،سلولزی وآلومنیومی جهت توزیع غذا ونوشیدنی باید استفاده شود.
پاکزاد ادامه داد: 86 نفر از بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اجرای این طرح به منظور سلامت عزاداران حسینی برنحوه تهیه و  توزیع مواد غذایی نظارت دارند.
در ادامه نیز مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان هم با اشاره به نظارت 23 گروه ثابت و 28 گروه سیار دامپزشکی این استان بر ذبح دام های نذری هیات های مذهبی در ایام محروم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: 61 بازرس بهداشتی گوشت،10 ناظر شرعی و 16 نفر دامپزشک سیستان و بلوچستان در این گروه ها مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه نکات بهداشتی هنگام ذبح دام در مقابل هیات های مذهبی باید از سوی قصابان رعایت شود، افزود: شهروندان هر گونه طرح سوال و شکایات خود را می توانند با شماره تلفن 1512 دامپزشکی استان مطرح کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
, و,
,
,
, 61 ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه