اخبار داغ

دانا گزارش می‎دهد؛

باز نشسته ای که امورات بازنشستگان را مدیریت می کند/ رکورددار تغییرات مدیریتی جای خود را به یک مدیر جوان می‌دهد؟

باز نشسته ای که امورات بازنشستگان را مدیریت می کند/ رکورددار تغییرات مدیریتی جای خود را به یک مدیر جوان می‌دهد؟
صندوق بازنشستگی کشور برای سامان بخشیدن به امورات بازنشستگان نیازمند مدیری تازه نفس و جوان است اما باید ببینیم مسیر قطار برکناری مدیران بازنشسته به سازمان بازنشستگی کشور هم می رسد یا خیر؟
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی ماه های گذشته و بعد از تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان در دولت از سوی مجلس شورای اسلامی زمزمه های خروج بسیاری از مدیران از بدنه دولت بلند شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها نیز با اشاره به تصویب ماده واحده طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس، گفت: درحال حاضر 1200 مدیر بازنشسته در پست های مدیریتی فعالیت می کنند، در اینکه از تجربیات این افراد باید استفاده کرد هیچ شکی وجود ندارد؛ اما جوانان بسیاری هم اکنون بیکار هستند که باید از آنها در این پست ها استفاده کرد.

,

برخی مدیران بازنشسته کشور خودشان بار سفر را بسته و آماده ترک میز مدیریتی خود شده اند اما برخی دیگر همچنان بی سر و صدا به کارهای خود ادامه می دهند تا مبادا سمتشان را از دست بدهند.

,

صندوق بازنشستگی کشوری یکی از مراکز دولتی است که مدیران بازنشسته آن باید رخت سفر را بر تن کرده و دل از منصب های خود کنده و جای خود را به جوانان بدهند.

,

در همین راستا بررسی ها نشان می دهد جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اولین فرد این صندوق خود یک بازنشسته است و باید به زودی جایگاه خود را ترک کرده و جای خود را به یک مدیر جوان بدهد.

,

تقی زاده قبل از مدیریت بر صندوق بازنشستگی کشور، ریاست هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری را برعهده داشته است. وی سال های زیادی را در سمت های مختلف در تبریز گذرانده است.

,

جمشید تقی‌زاده در تیرماه 93 به مدت سه سال به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس جایگزین شهاب‌الدین بی‌مقدار شده بود. اما در دی ماه سال 94 به سمت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری رسید.
 

,
,

رکورد تغییر مدیر در اختیار تقی زاده

, رکورد تغییر مدیر در اختیار تقی زاده, رکورد تغییر مدیر در اختیار تقی زاده,

این مدیر بازنشسته نتوانست آنگونه که باید در صندوق بازنشستگی اقدامات قابل تأملی انجام دهد؛ هنگام ورود تقی زاده به صندوق بازنشستگی در اولین مرحله تعداد زیادی از مدیران با سابقه و متخصص این سازمان را برکنار کرد؛ در حقیقت این حجم از جابجایی مدیران وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در فاصله تقریبی 150 روز را می‌توان یکی از منحصر به فردترین رکوردهای عزل و نصب مدیران در کشور به شمار آورد که در اختیار تقی زاده قرار گرفت.

,

در فهرست مدیران ارشد تغییر یافته، می‌توان به هفت مدیرعامل شرکت و هلدینگ برخورد و مابقی تغییرات هم به مدیران کل و یا سرپرستان استانی صندوق اختصاص یافته است.

,

وضعیت حقوقی بازنشستگان در سال های اخیر و با توجه به مشکلات معیشتی که برای دهک های کم در آمد به وجود آمده است بسیار نا به سامان شده اما این مدیر بازنشسته همچنان نتوانسته است تدبیری برای این مساله در نظر بگیرد.

,

در چند ماه گذشته یکی از اقشار که بارها جمعات اعتراضی برگزار کرده اند بازنشستگان کشوری است؛ عمر اعتراض هایی که بازنشستگان نهادهای مختلف به میزان و شرایط پرداخت حقوق خود دارند از دو دهه فراتر می رود و در همه این سال ها، این افراد به مواردی مثل عدم همسان سازی مستمری ها، عدم تأمین شرایط لازم برای پوشش و یا ارتقاء بیمه تکمیلی، عدم افزایش حقوق متناسب با تورم و افزایش حقوق کارمندان و پرداخت های ناچیز خود اعتراض کرده اند.

,

امروز مطالبات بازنشستگان همه روی زمین مانده است و چشم بازنشستگان از مدیر بازنشسته فعلی آب نمی خورد؛ این سازمان برای سامان بخشیدن به امورات بازنشستگان نیازمند مدیری تازه نفس و جوان است اما باید ببینیم مسیر قطار برکناری مدیران بازنشسته به سازمان بازنشستگی کشور هم می رسد یا خیر؟

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه