اخبار داغ

فرمانده سپاه عاشورا عنوان کرد؛

صنعت دفاعی کشور به مرز خودکفایی و بازدارندگی رسیده است/ برگزاری نخستین کنگره فرهنگ و تبلیغ دفاع مقدس در تبریز

صنعت دفاعی کشور به مرز خودکفایی و بازدارندگی رسیده است/ برگزاری نخستین کنگره فرهنگ و تبلیغ دفاع مقدس در تبریز
سردار خرم گفت: صنعت دفاعی کشور وقتی با دانشگاه پیوند خورده و نتیجه‌اش این شده که به مرز خودکفایی و بازدارندگی دفاعی و نظامی رسیده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سرتیپ دوم عابدین خرّم در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص هفته‌ی دفاع مقدس اظهار داشت: خاطرات به یادماندنی هشت سال دفاع مقدس گرچه به ذات تلخی داشت اما با مرور آنها می‌توان درس‌های بزرگی برای استمرار حیات شکوهمند نظام اسلامی استخراج کرد.

وی ادامه داد: این جنگ در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به ما تحمیل شد در حالی که به ذهن هیچ کدام از انقلابیون نیز پیش آمدن چنین رخدادی خطور نمی‌کرد.

فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمن سه هدف عمده از شروع جنگ در ایران داشت، گفت: انقلاب اسلامی ما را از مدار سلطه استکبار خارج ساخت و دشمن این را برنمی‌‌تابید لذا در گام اول با شکست این انقلاب می‌خواست به اثبات برساند که هیچ کشوری نمی‌تواند مستقل شود و هر کشوری مثل ایران بخواهد انقلاب کند باید بداند به وضع ایران دچار خواهد شد.

خرّم خاطرنشان ساخت: دومین هدف دشمن اشغال سرزمینی و تحمیل تحقیر تاریخی به ملت ایران با تجزیه‌ی کشور و وادار ساختن به تسلیم بود.

وی در خصوص سومین هدف دشمن از آغاز جنگ ابراز داشت: صدام به عنوان سردار قادسیه می‌خواست با اتحاد جهان عرب برتری و اقتدار خود را به منصه ظهور برساند اما شاهکار ملت ایران این بود که هر هدف دشمن را ابتر گذاشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: ملت ایران جنگ را به عرصه دفاع مقدس تبدیل و انقلاب را تثبیت کرد، از سوی دیگر صدام را شکست دادند و سردمداران صدام را به خاک ذلت نشاندند البته هزینه‌های سنگینی نیز در این راه داده شد.

خرّم تصریح کرد: در سی و هشتمین سالگرد آغاز جنگ آن روزها را گرامی‌ می‌داریم چرا که عزت و عظمت ملت ایران را در دنیا به اثبات رساند و درسی تاریخی برای استکبار جهانی شد که اگر در داخل کشور وحدت و یکپارچگی و امنیت ملی را داشته باشیم دشمن قادر به نفوذ، اشغال و تحقیر ملت ایران نخواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: ملت و نیروهای مسلح تحت لوای رهبری در این ایام زیباترین نقش آفرینی را داشتند و تا روزی که این وحدت بین این سه ضلع جاری باشد دشمن توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

خرّم یادآور شد: در تاریخ ثبت شده است که در دوران پهلوی ما از تمامی جهات نظامی به بیگانگان وابسته بودیم، تاجایی که در سال‌های نخست با اینکه تجهیزات رژیم منحوس پهلوی نیز باقی مانده بود اما دانش بهره‌مندی از آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: وضع به گونه‌ای بود که ما برای شلیک خمپاره‌ها سهمیه بندی داشتیم تا اینکه در سال دوم جنگ رو به صنعتگران و متخصصان داخلی آوردیم و طراحی ابزار و ادوات جنگی را در پیش گرفتیم، امروز از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ادوات جنگی در داخل کشور تولید می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا عنوان داشت: وقتی رهبری می‌فرمایند "دوران بزن در رو تمام شده است" بر پایه‌ی همین دانش فنی و نظامی است که در داخل کشور شکل گرفته است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس متذکر شد: صنعت دفاعی کشور وقتی با دانشگاه پیوند خورده و نتیجه‌اش این شده که به مرز خودکفایی و بازدارندگی دفاعی و نظامی رسیده‌ایم.

وی از برگزاری کنگره‌ی ملی ده هزار شهید در استان خبر داد و افزود: بر اساس آن فراخوان‌ها و تشکیل دبیرخانه صورت گرفته که طی دوسال با بهره‌مندی از پتانسیل هنرمندان و نویسندگان استانی از جنبه‌های مختلف به خلق آثار در شان ایثارگری ملت آذربایجان خواهیم پرداخت.

فرمانده سپاه عاشورا همچنین از برگزاری نخستین کنگره فرهنگ و تبلیغ در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت در آذرماه ۹۷ در تبریز خبر داد.

خرّم با بیان اینکه امروز باید مروج همدلی، همکاری و هماهنگی در جامعه باشیم، تاکید کرد: کارهای مهم و بزرگی در دست انجام است و تنها قرارگاه خاتم سپاه اقدامات قابل توجهی در صنایع مختلف این استان داشته که موید آینده‌ای روشن و درخشان در حوزه عمرانی و آبادانی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه