اخبار داغ

در حوالی خیابان دارایی تبریز؛

مدیریتِ شش جیبی‌ها در بازار ارز !

مدیریتِ شش جیبی‌ها در بازار ارز !
نمی‌دانم در پشت پرده چه کسی این شش جیبی‌ها را مدیریت می‌کند، اما هرکسی است خیلی کاربلد تشریف دارد و چنانچه از مسئولان بود، باید از او خواست در مسئولیت اصلی‌اش نیز اینگونه ایفایِ وظیفه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج/ صرافی‌های تبریز ارزِ جهانگیری ندارند و دلار را به قیمتِ بازار آزاد معامله می‌کنند اما همه‌چیز هم دستِ صرافی‌ها نیست. در اطرافِ خیابان دارایی و حوالی اداره مالیات که قدم بزنید با افرادی شش‌جیبی مواجه می‌شوید که دلار و یورو را زمزمه می‌کنند، اهلِ خرید و فروش پول رایج سایر کشورها نیز نیستند و لااَقل این حوزه را به مغازه‌داران سپرده‌اند.

بیشتر از آنکه اهلِ خرید دلار و یورو باشند، درصددند تا ارز بفروشند و حداقل در بازار تبریز قیمت را این شش جیبی‌ها تعیین می‌کنند. چنانچه به آنان بگویید دلار چند است، پاسخ می‌دهند 14 هزار و پانصد تومان! و اگر از جیبِ خود 100 دلاری دربیاورید و بگویید چند می‌خرید؟ یا عصبانی می‌شوند و برو پیِ کارت را حواله‌ات می‌کنند و یا با حفظ آرامش می‌گویند 14 هزار و پانصد می‌فروشیم و 12 هزار تومان می‌خریم.

اینکه در هر دلار 2 هزار و پانصد تومانی حق‌الکمیسیون و منفعتِ من‌درآوردی باشد تلخ است و قیاسِ قیمت امروز با سال‌های نه‌چندان دور درآورتر! اما به‌هرحال در بازار بلبشویی است که هرکسی از هرجایی می‌خواهد به تنور می‌چسباند!

ختم کلام اینکه اگر مسئولان از اتاق‌هایشان بیرون بیایند و در بازار تبریز چرخی بزنند، در کنار مشاهده‌ی قیمت‌های نجومی که از همان دلار لامصب نشأت می‌گیرد، با مدیریتِ شش جیبی‌ها نیز آشنا می‌شوند و می‌فهمند مسئول آنایَند یا اینایَند! کنترلِ بازار ارز شهر به همین راحتی‌ها نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

مجید قنبرزاده

انتهای پیام/

 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه