اخبار داغ

معاون «خلیفه داعش» به اعدام محکوم شد

معاون «خلیفه داعش» به اعدام محکوم شد
دادگاهی در عراق، یکی از معاونان و اعضای اصلی سازمان تروریستی تکفیری «داعش» را به اعدام محکوم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادگاه جنایی الکرخ (در بغداد) امروز چهارشنبه، «اسماعیل علوان العیثاوی» را که یکی از سران اصلی سازمان تروریستی-تکفیری داعش است، به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

العیثاوی مسئول کمیته تعیین «والیان» و «اُمرای دیوان‌های»‌ داعش، وزیر «صدور فتوا» و عضو «شورا»ی داعش و معاون «ابوبکر البغدادی»‌ خلیفه خودخوانده سازمان تروریستی داعش به شمار می‌رفت. 

,

گروه اطلاعاتی امنیتی «خلیة الصقور» عراق، فوریه گذشته (بهمن 1396) اعلام کرده بود که با همکاری سفارت خود در ترکیه و نیروی امنیتی ترکیه، موفق شده است اسماعیل العیثاوی را در ترکیه بازداشت کند. 

,

قاضی «عبدالستار بیرقدار» سخنگوی رسمی شورای عالی قضا در عراق در بیانیه ضمن بیان این خبر گفت: دادگاه جنایی الکرخ پرونده اسماعیل العیثاوی را به پایان رساند» و او به اعدام با چوبه دار محکوم شد. او مناصب مهمی در سازمان تروریستی داعش داشت از جمله مسئول کمیته صدور فتوا و عضو کمیته تعیین امرا و کمیته تدوین محتوای درسی داعش.

,

به گفته بیرقدار العیثاوی به سوریه فرار کرده و از طریق روابط عشایری به ترکیه گریخت و بعد از آنکه بیشتر مناطق آزاد و گروه تروریستی داعش شکست خورد، به لطف تلاش‌های اطلاعاتی و هماهنگی با ترکیه، بازداشت شد. 

,

این مسئول عراق همچنین اعلام کرد که برای العیثاوی «دادگاه جنایی الکرخ، طبق ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم، حکم اعدام با چوبه دار صادر کرده است». 

,

نخست‌وزیر عراق در مقام فرمانده کل قوای مسلح عراق، دسامبر سال 2017 (زمستان 1396) شکست نهایی داعش در عراق را اعلام کرده بود.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه