اخبار داغ

همتی خبر داد؛

اختصاص۱۳میلیارددلاربرای کالاهای اساسی/۱۹میلیارددلارصادرات غیرنفتی

اختصاص۱۳میلیارددلاربرای کالاهای اساسی/۱۹میلیارددلارصادرات غیرنفتی
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به حجم بیش از ١٩ میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی کشور در ۵ ماهه اول سال جاری، از اختصاص ۱۳ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری کشور خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به حجم صادرات غیر نفتی کشور گفت: از مجموعه صادرات غیر نفتی، صادرات گاز و فرآورده های نفتی معادل ۳میلیارد دلار بود، لذا حدود ۱۶میلیارد دلار باقی مانده آن است که باید به چرخه اقتصاد برگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مجموع ارز عرضه شده در سامانه نیما در مدت اجرای بسته جدید ارزی تاکنون نزدیک ۲میلیارد یورو بوده است که بیش از ۸۰درصد مربوط به شرکت‌های پتروشیمی بوده و بقیه صادرکنندگان غیرنفتی سهمی کمتر از ۲۰ درصد در بازار ثانویه داشته‌اند.

,

همتی از سایر صادرکنندگان غیرنفتی درخواست کرد با عرضه ارزهای حاصل از صادرات خود در تعمیق بازارثانویه نقش آفرینی کنند و گفت: البته بانک مرکزی نیز جهت تنظیم این بازار برخی از انواع ارزهای مورد نیاز وارد کنندگان را عرضه می کند.

,

به گزارش مهر، وی عرضه ارز توسط صادرکنندگان را یک مطالبه ملی دانست که باید انجام پذیرد و تاکید کرد: ۱۳میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است که به تدریج تامین و واردات آن ها درحال انجام است.

,

همتی درباره نیازهای ارزی مردم خاطر نشان کرد: اسکناس مربوط به نیاز های واقعی مردم نیز توسط بانک‌ها وصرافی ها تأمین می‌شود؛ ورود اسکناس به کشور توسط صرافی ها وسایر اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز شده و درحال افزایش است و درکنار آن بانک مرکزی هم باقیمانده نیاز راتأمین می‌کند، مضافاً بخشی از ارز سامانه نیما توسط صرافی ها به صورت اسکناس وارد کشور شده و در بازار عرضه می‌گردد.

,

وی افزود: مسولین ذیربط دربانک مرکزی تعامل خوبی با کانون صرافان داشته و جهت روان سازی خرید و فروش ارز درصرافی ها، برنامه هایی در دست اقدام دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه