اخبار داغ

در رژه 31شهریور ماه سیستان وبلوچستان مطرح شد

دفاع مقدس برگرفته ازفرهنگ عاشورا بود/ توکل به خدا و اطاعت از رهبری رمز موفقیت ملت ایران است

دفاع مقدس برگرفته ازفرهنگ عاشورا بود/ توکل به خدا و اطاعت از رهبری رمز موفقیت ملت ایران است
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار و بر این مطلب تاکید شد که دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح با هدف نمایش اقتدار، توانمندی و نوآوری های صنعت دفاعی و علمی کشورمان با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی، مسئولان ارشد دولتی، علمای شیعه و سنی و جمع زیادی از مردم در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شد.
 
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,

توکل به خدا و اطاعت از رهبری رمز موفقیت در دفاع مقدس بود

, توکل به خدا و اطاعت از رهبری رمز موفقیت در دفاع مقدس بود,

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در آیین رژه نیروهای مسلح در زاهدان اظهار کرد: سرمایه ایران اسلامی در عرصه های دفاع ایمان، وحدت، اطاعت از رهبری و وحدت نیروهای مسلح بود که در هشت سال دفاع مقدس عامل پیروزی در مقابل چهل و اندی کشور قدرتمند جهان شدند.

,

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای اندیشیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی است، افزود:   هفته دفاع مقدس نشات گرفته از جنگ نابرابر دنیای استکبار علیه ملت ایران اسلامی بود.

,

آیت الله سلیمانب ادامه داد: بر اساس شواهد بیش از 40 کشور جهان با تمام امکانات از صدام تکریتی در جنگ با انقلاب نوپای جمهوری اسلامی حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی کردند به گونه ای که ایالت متحده آمریکا، جمهوری بلژیک، کویت،آلمان، سویس ، اسپانی، مصر و شوری سابق هر کدام با تمام توان از عراق در جنگ نابرابر صدام علیه ایران حمایت کردند.

, ک،,

وی با بیان اینکه شوروی سابق جزء بزرگترین تامین کننده تسلیحات عراق در جنگ نابرابر با ایران بود و در این راه از هیچ کمکی به صدام دریغ نکرد.، گفت: گورباچف با ارسال نامه ای به سران برخی از کشورهای غربی به آنان اطمینان داد که نمی گذارد عراق در جنگ با ایران شکست بخورد.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شوری سابق انواع تانک های پیشرفته و موشک های روز را در اختیار عراق قراد داد تا از این سلاح ها علیه ایران اسلامی استفاده کند، افزود: بریتانیا از جمله کشورهای تجهیز کننده عراق به سلاح های پیشرفته، سلاح های شیمیایی و انواع موشک ها بود؛ همچنین انگلیس انواع سلاح های شیمیایی، تاکتیک های جنگی و امنیتی را در اختیار عراق قرار داد تا صدام انقلاب برخواسته از دل مردم ایران را نابود کند.
 

,
,

دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود

, دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود,

سرتیپ امیر خدامراد سرگزی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی استان سیستان وبلوچستان هم در این مراسم اظهار کرد: هر آنچه در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم شهادت، شجاعت، مقاومت، صبر و استقامت، از خودگذشتگی، مظلومیت،آزادگی و ایستادگی همه نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی بود.

,

وی با بیان اینکه 31 شهریور ماه همه ساله روزی تاریخی و فراموش نشدنی برای ملت ایران است، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی هیچ کشوری از ما دفاع نکرد  و۴۳کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ما جنگ کردند اما مردم ما از هر قوم و قبیله‌ای با توجه به کمبودها و تحریم‌ها ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدیم.
 
وحدت و انسجام ملت ایران عاملی موثر در شکست توطئه های دشمنان است

,
,
, وحدت و انسجام ملت ایران عاملی موثر در شکست توطئه های دشمنان است,

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی استان با بیان اینکه دفاع واقعی توسط مردم انجام شد، افزود: ۷۰ درصد هزینه دفاع مقدس را مردم پرداخت کردند؛ دشمن نمی خواست مردم ما ایستادگی کنند زیرا شهرهای ما را بمباران کرد و زیرساخت ها و بیمارستان ها را مورد هدف قرار دادند اما با این وجود مردم نجیب، قدردان و فخیم کشور در این مدت کوچک‌ترین اعتراضی نکردند به گونه ای که می توان گفت این ملت در طول تاریخ مثال زدنی هستند.

,

امیر سرگزی ادامه داد: ملت ایران از جان و مال خود برای استقلال و تمامیت ایران هزینه کرد و امروز هم به لطف الهی با بصیرت و وحدتی که در کشور حاکم است توانسته اند اهداف و دسیسه دشمنان را رصد کرده و در مقابل آن ایستادگی کنند.
 
 

,
,
,

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان زهک برگزار شد

, صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان زهک برگزار شد,

در این مراسم رضا لطیفی جانشین فرمانده سپاه سلمان استان در امور اقشار بسیج گفت: دفاع مقدس، باعث شد تا ایران اسلامی به اقتدار و عظمتی که امروز دارد برسد و این موضوع مرهون زحمات و رشادت های شهداء و همه کسانی است که در این راه فداکاری کرده اند.

,

وی افزود: جنگ تحمیلی یک جنگ کاملا یک طرفه بود که در یک طرف کل جهان و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران قرار داشت، ما امروز به این پیروزی که جهان را به زانو درآورد به خود می بالیم.

,

جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار بسیج خاطرنشان کرد: رمز پیروزی در دفاع مقدس، اطاعت از کلام خدا، و وحدت کلمه بود، همان رمزهایی که امروز نیز می تواند در جنگ اقتصادی به کمک رزمندگان اسلام آید.

,

سرهنگ لطیفی تصریح کرد: دفاع مقدس ، درس های زیادی دارد، و نمی توان آن را در طول سال ها فراخواند، رزمندگان دفاع مقدس از جمله کسانی هستند که طعم انواع دردها از جمله ، اسارت، مجروحی و جانبازی و در نهایت شهادت نزدیکان خود را چشیده‌اند.

,

وی تصریح کرد: امروز وظیفه همه ی ما این است تا درس هایی که از دفاع مقدس از رزمندگان اسلام به یادگار مانده است، را بیاموزیم و در صحنه های حساس زندگی به کار گیریم.
 

,
,

استکبار از استقلال ما هراس دارد

, استکبار از استقلال ما هراس دارد,

حجت الاسلام کیخا امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم با تاکید بر لزوم بیان حقایق دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان امروز جامعه، اظهار کرد: لازم است تا جوانان و نوجوانان ما بدانند که چه خون هایی برای این انقلاب ریخته شده و چه امانت سنگینی به آنان سپرده شده است.

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با قدرت اراده و ایمان جوانان خود توانست هشت سال در برابر دنیای استکبار ایستادگی کرده و اینک نیز به یکی از قدرتهای برتر جهان تبدیل شود.

,

کیخا با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران موجب هراس دشمنان شده است، بیان کرد: همه می دانند که ما اهل جنگ طلبی نیستیم اما همین که ایران با تکیه بر دانش داخلی به قدرت اول منطقه تبدیل شده و دیگر چون گذشته زیردست استکبار نیست باعث خشم و هراس آنان شده است.

,

وی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی امنیت دیگر کشورهای منطقه رانیز تامین می کند که این جای بسی افتخار دارد.

,

وی در ادامه با تقدیر از رشادت ها و ایثارگری شهدا، جانبازان و خانواده ایثارگران، تصریح کرد: هرچه داریم از این عزیزان است و بی شک همین فرهنگ شهادت طلبی و ایثار موجب سربلندی ایران اسلامی شده است.

,

 
رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی(ره) مهم ترین عامل در جنگ تحمیلی بود

,
, رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی(ره) مهم ترین عامل در جنگ تحمیلی بود,

عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم رژه سراوان با اشاره به اینکه راه شهدا و صبر و بردباری شهدا، ایثارگران و جانبازان ادامه دارد، گفت: زمانی جنگ به کشور تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و جهان به دو بلوک بزرگ شرق و غرب تقسیم شده بود و ابر قدرت ها جهان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار هراس داشتند.

,

وی افزود: ابر قدرت شرق و غرب به دنبال کشوری بودند که برای جنگ با ایران دارای انگیزه باشد و عراق که در بلوک شرق قرار گرفته بود به دلیل اینکه عقده بزرگی به اعراب را داشت برای آنها بهترین گزینه بود.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان ادامه داد: دشمن به دلیل وجود مشکلات سیاسی، نظامی و اجتماعی فکر می کرد در ۱۵ روز می تواند ایران را اشغال کند اما با تدابیر و مدیریت حضرت امام خمینی (ره) و ایجاد اتحاد و همبستگی میان نیروهای نظامی، مقابل دشمن ایستادگی کردیم.

,

فقیری هدف از حمله به ایران را سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران دانست چرا که از لحاظ ایدئولوژیک، سیاسی و تمدن بر مرتجعین خطرناک محسوب می شد.

,

وی تجزیه خوزستان و الحاق آن به عراق، لغو قرارداد ۱۹۷۵، اشغال سواحل شمال ایران، تصاحب جزایر سه گانه و کسب رهبری جهان عرب را از دیگر اهداف جنگ علیه ایران برشمرد.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان، رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی (ره)، انسجام بین نیروهای نظامی و انتظامی، وحدت و همراهی مردم، خروج ترس، رعب و وحشت از میان مردم، ولایت پذیر، نقش مردم در پشتیبانی از ولایت، ابتکار و خلاقیت در جنگ تحمیلی، همبستگی ملی و تحقیر کردن صدام از جمله عوامل پیروزی در دفاع مقدس عنوان و خاطر نشان کرد: باید عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی را میان جوانان تقویت کنیم چرا که صدام به عنوان نماینده کفر و ایران به عنوان نماینده اسلام در جهان معرفی شد.

,

فقیری خاطر نشان کرد: امروز دشمن جرعت ندارد از لحاظ نظامی با ایران مقابله کنند اما در این برهه از زمان جنگ دشمن چهره جدید به خود گرفته و جنگ بی قاعده را برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

,

وی جنگ اقتصادی و بزرگ نمایی مشکلات بومی را از جمله هدف های دشمن در راستای ناامید کردن مردم ایران بیان کرد و یادآور شد: ۳۰ درصد مشکلات امروزه مربوط به تحریم می شود اما ۷۰ درصد دیگر مربوط به سوء تدبیر مسئولین است که باید با از خودگذشتگی و مردم داری برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

 

,
,
,

دشمن از وحدت شیعه و سنی عصبانی است

, دشمن از وحدت شیعه و سنی عصبانی است,
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه در این مراسم اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نشانگر عظمت و رشادت های رزمندگان اسلام و بیانگر اقتدار و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به نوعی همه ما مدیون این ایام و این دوران هستیم.
,
 
,
علیرضا زوری افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی است که از جانفشانی های یادگاران دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران تقدیر شود و در برهه ای از زمان که دشمنان به دنبا مایوس کردن نیروهای انقلابی کشور هستند گرامیداشت این مناسبت ها تداعی جانفشانی افرای است که تا پای جان برای اعتلای کشور ایستادگی کردند.
,
 
,
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان نیز در این مراسم بیان کرد: همه نیروهای مرتجع منطقه در 8سال جنگ تحمیلی در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادند و صدام ادعا می کرد در سه روز تهران را تصرف می کند و بیش از 36 کشور دنیا صدام را در این جنگ همراهی می کردند اما ملت ایران یک تنه در مقابل کل دنیا ایستادگی کرد.
,
 
,
احمدعلی خسروی افزود: امنیت، آرامش و عزت نعمتی بزرگ است که دشمنان کشور چشم دیدن این امنیت را ندارد ایران در ناامن ترین منطقه دنیا امن ترین کشور است,آمریکا سودای تصاحب خاورمیانه را داشت اما امروز به خاک ذلت نشسته است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: امروز شیعه و سنی زیر یک پرچم وحدت آفرین شدند و رزمنده شیعه و سنی خون خود را برای این پرچم فدا می کنند و دشمن از این وحدت عصبانی است.
خسروی با اشاره به قدرت فرامنطقه ای ایران، تاکید کرد: دشمنان از قدرت فرامنطقه ای ایران وحشت دارند، اسراییل امروز در منطقه خود احساس امنیت نمی کند و از ترس جبهه مقاومت دور خود دیوار کشیده است و این از برکت قدرت جمهوری اسلامی است.
,
,
 
,
وی اذعان کرد: گروه های تکفیری زاییده استکبار است اکثر قربانیان گروههای تکفیری برادران اهل سنت بودند اگر این تکفیری ها بر مسلمین چیره شوند به شیعه و سنی و زن و مرد رحم نخواهند کرد چراکه اینان دشمن اسلام هستند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه