اخبار داغ

مهر به یاد ماندنی در جشن شکوفه های کردستانی / بیش از ۴۹ هزار کلاس اولی و پیش دبستانی راهی مدارس شدند

مهر به یاد ماندنی در جشن شکوفه های کردستانی / بیش از ۴۹ هزار کلاس اولی و پیش دبستانی راهی مدارس شدند
همزمان با سراسر کشور امروز شنبه بیش از ۴۹ هزار دانش آموز پایه اول دبستان و پیش دبستانی در کردستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کلاس اولی‌ها بیشتر از بقیه شور و شوق دارند، همه چیز برایشان تازگی دارد، اصلاً همه چیز رنگ و بوی نویی دارد برایشان،  کلاس، تخته سیاه، درس، معلم و یادگیری الفبا. دور و بری‌ها به کلاس اولی‌ها دلداری می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,


روز اشک‌ها و لبخند‌ها است، خیلی‌ها ریزریز اشک می‌ریزند و بعضی‌هایشان به اندازه تمام پهنای صورت‌شان لبخند می‌زنند و شادند. روپوش‌ها رنگ‌رنگ با رنگ‌هایی شاد، رقص رنگ‌ها را در شیطنت‌ها و جست و خیزهایشان به یادتان می‌آورد و شما را غرق در خیال به سال‌ها پیش وقتی خودتان روز اول مدرسه را آغاز کردید می‌برد. روز اول مدرسه، یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات زندگی همه ماست.

,
,

 

,

روز اول مدرسه برای بیشتر کلاس‌اولی‌ها، تجربه‌ای عجیب و واقعه‌ای بزرگ است. جدایی از والدین و اولین ساعات را به دور از خانه در محیطی جدید سپری کردن شاید چندان دلچسب نباشد و واکنش‌های گوناگونی را در بچه‌ها بیدار کند.

,

 

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در آیین نمادین جشن غنچه ها و شکوفه ها که در مدرسه معلم سنندج برگزار شد، گفت: ورود دانش آموزان به مدرسه در ماهی که به نام مهر نامگذار شده نشان می دهد مدرسه محلی برای مهر و نهادینه سازی آیین دوستی و مهربانی است.

,

 

,

رشید قربانی عنوان کرد: دانش آموزان وقتی در این ماه وارد مدرسه می شوند باید به گونه ای تربیت شوند که در آینده و زمان بزرگسالی دلسوز همنوعان خود باشند و برای آبادانی میهنشان تلاش کنند.

,

 

,

وی ادامه  داد: اگر می خواهیم این نوآموزان به مدرسه علاقمند شوند و اهداف تربیتی و آموزشی در آنها رسوخ پیداکند باید معلمان اهداف آموزشی و تربیتی را تعقیب کنند.

,

 

,

وی تعداد دانش آموزان پایه اول دبستان دراستان را ۲۷ هزار دانش آموز اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۲ هزار نوآموز و پیش دبستانی هم راهی مدارس می شوند.

,

 

,

وی اضافه کرد: این تعداد دانش آموز ذکر شده در ۸۵۰ کلاس درس و هزار و ۶۰۰ مدرسه  در استان مشغول به یادگیری می شوند.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه