اخبار داغ

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس عنوان کرد؛

پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه است/ باید ملی فکر کنیم تا ملی تولید کنیم

پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه است/ باید ملی فکر کنیم تا ملی تولید کنیم
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها در حد یک شعار نیست و باید هر کس در حد بضاعت خود اقدامی در راستای حل موانع موجود بر سر راه تولید داخلی بردارد و تمام توان خود را برای تبدیل فضای کشور به فضایی برای تولید بگذارد و باید ملی فکر کنیم تا ملی تولید کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه و بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با مساحتی حدود 700 هکتار در غرب بندرعباس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه پالایشگاه میعانات گازی پروژه‌ عظیم ملی گامی که در راستای خودکفایی کشور در تولید بنزین و همچنین جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی است، افزود: خوراک ورودی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از میدان مشترک پارس جنوبی استحصال می شود و اگر وقفه‌ای در برداشت آن صورت پذیرد، این سرمایه از دست خواهد رفت.

,

دادور در ادامه بیان کرد: این ابرپالایشگاه در برنامه‌ای توسعه‌ای با سرعتی که متخصصان اروپایی را انگشت به دهان گذاشت و همچنان پالایش میعانات گازی را ادامه می دهد و در این شرایط  با توجه به شعار سال، «حمایت از کالای ایرانی» باید با دیدی ملی به حمایت از صنایع داخلی پرداخت.

,

وی تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها در حد یک شعار نیست و باید هر کس در حد بضاعت خود اقدامی در راستای حل موانع موجود بر سر راه تولید داخلی بردارد و تمام توان خود را برای تبدیل فضای کشور به فضایی برای تولید بگذارد.

,

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: حمایت از کالای ایرانی منحصر به امروز و دیروز نیست و باید این رویه‌ خردمندانه به عنوان رویکرد همه‌ی افراد، سازمان ها و دولت‎ها در تمام ادوار انتخاب شود چرا که هر لحظه خارج شدن از این مدار می تواند تبعات سنگینی را در پی داشته باشد.

,

دادور گفت: در وضعیت کنونی نباید فراموش کنیم که همین چند سال گذشته بود که قدرت‌های جهانی با تصمیمی یک‌ شبه امنیت انرژی را در ایران به خطر می‌ انداختند و روند آمد و شد کشور را با قطع واردات بنزین با مشکل رو به رو می کردند.

,

وی ادامه داد: با تکیه بر دانش داخلی و استفاده از فناوری جهانی چنین پالایشگاهی در این نقطه از کشور ایجاد شده تا خودکفایی در تولید بنزین محقق شود، باید با دیدی ملی به آن نگریست و برای توسعه‌ی آن نگاهی ملی داشت.

,

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: این نگاه ملی بدان معناست که باید بهترین متخصصان، بهترین سخت افزار و بهترین نرم افزار ایران در این پالایشگاه مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن تامین منافع ذی‌ نفعان اصلی که جامعه‌ محلی و ساکنان هرمزگان است، منافع کل کشور نیز تامین شود.

,

دادور خاطر نشان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس علاوه بر توجه به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال جوامع محلی با تامین قطعات، خدمات و نیروی انسانی خود از ظرفیت های داخلی و رعایت استاندارد‌های کیفی می تواند استمرار تولید را تضمین کند، پس باید ملی فکر کنیم تا ملی تولید کنیم و این تولید استمرار و پایداری داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه