اخبار داغ

در شب خاطره امداد در غبار عنوان شد؛

بهداری رزمی ایران در جنگ های جهانی استثنا است/ نظارت بهداری بر سلامت غذایی و جسمی رزمندگان

بهداری رزمی ایران در جنگ های جهانی استثنا است/ نظارت بهداری بر سلامت غذایی و جسمی رزمندگان
یک بهدار دوران دفاع مقدس گفت: بهداری رزمی ایران در جنگ های جهانی به دلیل ارائه خدمات ویژه استثنا محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، نقی خلفی، عصر امروز در شب خاطره امداد در غبار در زنجان، اظهار داشت: بهداری رزمی در جنگ هشت ساله شکل گرفت و تغییراتی پیدا کرد و تا آخر روزهای جنگ پیشرفت های خاصی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از موج رسا،, موج رسا,  نقی خلفی، عصر امروز در شب خاطره امداد در غبار در زنجان، اظهار داشت: بهداری رزمی در جنگ هشت ساله شکل گرفت و تغییراتی پیدا کرد و تا آخر روزهای جنگ پیشرفت های خاصی داشت.,

وی بهداری رزمی در جنگ های جهانی استثنا عنوان کرد و افزود: این بهداری از شروع شناسایی تا آخر عملیات حضور جدی داشت.

,

این رزمنده زنجانی خاطرنشان کرد: مسئول بهداری لشگر باید به مسائل فنی و رزمی آشنا بود و در زمینه آموزش از جمله خنثی کردن مین،نحوه ردیابی و شناسایی منطقه وظیفه داشت.

,

خلفی بیان داشت: بهداری به عنوان یکی از واحدهای رزمی بود که بعدها به گردان تبدیل شد و نزدیک به یک هزار و 400 نیرو در هر عملیات حضور داشتند.

,

وی افزود: هر گردان دارای 24 امداد گر و دو پزشک بود و فرماندهان لشگرها دستور العمل برای بهداری داشتند که در صورت نداشتن بهداری حق ورود به عملیات ها را نداشتند.

,

این بهدار ادامه داد: فرماندهان دوران دفاع مقدس جایگاه بهداری را به خوبی درک کرده بودند و اهمیت خاصی به آن قائل بودند.

,

خلفی با بیان اینکه با اشاره به نقش بهداری درعملیات محرم،افزود: بهداری لشگر 17 علی ابن ابیطالب توفیق داشتیم در خدمت شهید زین الدین باشیم.

,

وی با بیان اینکه بهداری لشگر علی ابن ابیطالب مجهز بود،بیان داشت: یک روز شهید زین الدین سرما خوردگی داشت و صدایم کرد و گفت دارویی تجویز کن، گفتم بهداری چند دکتر دارد گفت لطف کنید یک دکتر معرفی کنید مابقی برای شما.

,

این بهدار گفت: شهید زین الدین دارای جذابیت خاصی بود که پزشکان بهداری نیز جذب ایشان بودند.

,

وی افزود: در عملیات خیبر وقتی وارد جزیره شدیم هدف جزیره مجنون نبود و قرار بود با خالی کردن عقبه دشمن، پیشروی ادامه یابد.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در جزیره جنوبی به دلایلی گیر افتادیم و بسیاری از رزمندگان شهید شدند.

,

وی افزود: امداد رسانی در این عملیات سخت بود و هیچ امکاناتی نداشتیم اما شش نفره کل مجروحین را خدمات رسانی کردیم.

,

الماسی در ادامه این جلسه، با اشاره به خدمات رسانی خود در گردان علی ابن ابیطالب (ع)،گفت: بهداری همواره در صحنه حضور داشت و امداد رسانی می کرد.

,

بهمنی از دیگر رزمندگان زنجانی با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: حوزه بهداشت از مهمترین واحدهای بهداری بود و به دلیل بروز برخی بیماری های واگیر دار نگاه به حوزه بهداشت جدی تر شد.

,

وی با بیان اینکه برای ارتقای سلامت مواد غذایی، و واکسیناسیون رزمندگان بهداری تصمیم گرفت ساختار خود را تقویت کند که با تشکیل این ساختار موفقیت های مطلوبی کسب شد.

,

بهمنی ادامه داد: به دلیل نظارت های لازم بر سلامت غذایی و سلامت جسمی رزمندگان،از سال 62 بیماری های واگیر و خطرناک در بین رزمندگان مشاهده نشد.

,

این رزمنده گفت: در برخی از عملیات ها که احتمال شیمیایی زدن بود آموزش های لازم برای استفاده از ماسک ارائه می شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه