اخبار داغ

کارشناسان:

افزایش شاخص در بورس حباب نیست و ادامه‌دار خواهد بود/ مردم می‌توانند از طریق خرید یونیت‌ها در بورس سرمایه‌گذاری کنند

افزایش شاخص در بورس حباب نیست و ادامه‌دار خواهد بود/ مردم می‌توانند از طریق خرید یونیت‌ها در بورس سرمایه‌گذاری کنند
افزایش شاخص بورس از جمله اتفاقات اقتصادی است که کارشناسان آن معتقدند این افزایش حباب نیست و ادامه دار خواهد بود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج: چند وقتی می‌شود که بازار بورس بر مدارِ روزهای خوبش می‌چرخد و در این بازار با افزایش شاخص‌ها مواجه هستیم هرچند که برخی‌ها با تردید به این وضعیت بورس می‌نگرند اما کارشناسان بازار بورس معتقدند این وضعیت حباب نیست و ادامه دار خواهد بود.

طهباز کارشناس بورس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج در خصوص آخرین وضعیت بازار بورس اظهار داشت: در رابطه با وضعیت شاخص کل، شاخص مثبت بوده که با توجه به افزایش نرخ دلار و ورود شرکت‌های پتروشیمی که صادرات محور هستند این شاخص مثبت قابل پیش‌بینی بود.

کارشناس بورس: افزایش شاخص بورس کاملا منطقی است

وی در خصوص اینکه آیا این افزایش شاخص کاذب و به دلیل ورود پتروشمی‌ها بوده یا خیر، تصریح کرد: هر معامله‌ای که در بازار بورس صورت می‌گیرد به صورت مجازی نیست بلکه نمود واقعیت‌های جامعه را به صورت معاملات نشان می‌دهد، با توجه به افزایش تورم در جامعه و اینکه سهام‌ها منعکس کننده فروش محصولات شرکت‌ها هستند فکر نمی‌کنم این رشد شاخص حباب باشد بلکه کاملا منطقی است.

این کارشناس بازار بورس تاکید کرد: اینکه این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت قابل پیشبینی نیست؛ زیرا ذات بورس غیرقابل پیشبینی است، اینکه امروز شاخص 150 هزار یا بیشتر است و تا چه زمان صعودی خواهد بود را نمی‌توان گفت اما می‌توان گفت که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی با اشاره به حجم نقدینگی وارد شده به بازار و تاثیر آن بر بورس گفت: با توجه به این مساله احتمال ادامه‌دار بودن افزایش شاخص بورس بسیار بیشتر از بازگشت شاخص است، البته ممکن است اصلاحاتی در شاخص صورت بگیرد اماچیزی که پیش‌بینی می‌شود ادامه افزایش شاخص هاست.



طهباز در خصوص تاثیر وضعیت اقتصاد بر بازار بورس و بالعکس توضیح داد: همانطور که می‌دانید دولت‌ها از بورس حمایت می‌کنند و دلیل این حمایت این است که سرمایه‌های خرد در جهت صحیح کانالیزه شده و وارد بدنه اقتصاد شوند زیرا ورود به بازار ارز و مسکن و... هیچ نفعی برای اقتصاد ندارد.

وی ادامه داد: در بورس منابع خرد مردم از طریق بورس مستقیم وارد کارخانجات و تولیدی‌ها و باعث رونق بازار و توانایی افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود، می‌توان گفت به طور کلی بورس تاثیر مثبت بر اقتصاد دارد و در کتب اقتصاد نیز از بورس به عنوان دماسنج اقتصاد نام می‌برند.

احتمال افزایش قیمت دلار ضعیف است

این کارشناس بورس با بیان اینکه هر پولی که در بورس تزریق می‌شود در مسیر صحیح اقتصاد قرار می‌گیرد، اذعان داشت: افراد حرفه‌ای که در بازار بورس تجربه دارند می‌توانند به صورت مستقل وارد سرمایه‌گذاری شوند زیرا می‌دانند هر سهم را در چه زمانی خریداری کنند و چه زمان بفروشند، چرا که ممکن است بهترین سهم را داشته باشید اما در زمانی بخرید که ضرر کنید.

وی در خصوص ورود سرمایه مردم عادی به بازار بورس نیز تاکید کرد: برخی صندوق‌هایی وجود دارد که مردم عادی به جای خرید مستقیم سهم یونیت‌های این صندوق‌ها را خریداری می‌کنند که توسط افراد متخصص مدیریت می‌شود و احتمال ضرردهی بسیار کمتر است.

طهباز با اشاره به وضعیت هدایت سرمایه در بازارهایی ماندد بورس خاطرنشان ساخت: اینکه گفته می‌شود دلار تا 30 یا 40 هزار تومان افزایش می‌یابد حباب است و بعید می‌دانم که قیمت دلار بیشتر از این افزایش یابد.

گزارش از: فرناز پورعباس

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه