اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه عنوان کرد؛

فقدان اردوگاه دانش آموزی از کمبوده های اساسی حوزه تعلیم و تربیت

فقدان اردوگاه دانش آموزی از کمبوده های اساسی حوزه تعلیم و تربیت
معاون مدیر کل و رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: یکی از کمبودهای اساسی در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان فقدان اردوگاه دانش آموزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ سعید نیرویی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تا امروز برای جبران آن از پارک شهید حجتی استفاده می شد که در واقع اردوگاه نبود و به صورت 2 منظور یعنی هم اردوگاه و هم پارک استفاده می شد که برای ما مشکلات زیادی در بر داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی با بیان اینکه هنرستان طالقانی واقع در روستای ملکی که در منطقه خوش آب و هوایی نیز واقع است، می تواند مشکل ما را برطرف سازد، گفت: هنرستان دارای چهار سوله، سالن ورزشی و خوابگاه است ومهم تر اینکه 18 نیز ساعت آب داریم و لذا بهترین فرصت برای شهرستان است که از یک سو تبدیل به اردوگاه شود و از سوی دیگر با انتقال هنرستان به مرکز شهر، رغبت بیشتر ادامه تحصیل برای هنرجویان ایجاد می شود.

,

نیرویی ارزش ریالی تاسیسات فنی موجود در هنرستان را 70 میلیارد ریال و با ظرفیت 30 هنرجو عنوان و اظهار داشت: اکنون در خیابان گلچین مجتمع آموزشی بسیار بزرگی و از جمله بنای جدید هنرستان در حال ساخت است که تکمیل و تجهیز آن بر اساسا برآورد پارسال به دست کم 55 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

,

وی در بخش دیگری اظهار داشت: تا پایان مهرماه جاری سه مدرسه چهار کلاسه در روستاهای جعفر آباد، صنوبر و منظر و یک باب نمازخانه با کمک خیران و با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

,

نیرویی همچنین گفت: امسال برخلاف پارسال استقرار پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان ها را داشته ایم که این امر باعث افزایش دانش آموز در مقطع دبیرستان شد و همچنین با افزایش 500 نفری دانش آموزان در مقطع دبستان مواجه شده ایم.

,

وی افزود: با تجمیع مدارس و استفاده بهینه از ساختمان های موجود توانسته ایم چند مدرسه را احیا کنیم که این اقدام صرفه جویی بزرگی برای این اداره در بر داشته است.

,

نیرویی همچنین گفت: در سال تحصیلی جدید 420 میلیون برای زیباسازی مدارس و پروژه مهر به ما اختصاص یافت که بین مدارس توزیع شد که البته باید اذعان داشت کمک اولیا چندین برابر این بودجه است و بدون کمک اولیای دانش آموزان این طرح به خوبی به سرانجام نمی رسید.

,

اکنون در تربت حیدریه 37 هزار و 169 نفر دانش آموز که از این تعداد 3600 نفر کلاس اولی در 161 کلاس هستند و این دانش آموزان در 272 آموزشگاه و هزار و 637 کلاس و با کمک 2 هزار و 500 نفر نیروی فرهنگی، تحصیل می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه