اخبار داغ

خودباوری جوانان‌تبریزی در نمایشگاه دفاع‌مقدس/ سرگذشت شهید شفیع زاده در بازی اندرویدی آتش‌بار/ کانال کمیل در عینک واقعیت مجازی

خودباوری جوانان‌تبریزی در نمایشگاه دفاع‌مقدس/ سرگذشت شهید شفیع زاده در بازی اندرویدی آتش‌بار/ کانال کمیل در عینک واقعیت مجازی
دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن ارائه بازی اندرویدی به نام آتش‌بار با استقبال خوبی در نمایشگاه دفاع مقدس مواجه شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ اگر در چند روز گذشته سری به نمایشگاه دفاع مقدس تبریز زده باشید، نسبت به سال گذشته تفاوت هایی به چشمتان خواهد خورد؛ استقبال جوانان و نوجوانان از غرفه فضای مجازی نمایشگاه بحدی است که بارها مقابل غرفه صف طولانی تشکیل می شود.

در این غرفه قسمتی از کانال کمیل در دوران دفاع مقدس بازسازی شده که با استفاده از عینک واقعیت مجازی تماشا می شود. همچنین گیم کوتاهی با محوریت توپخانه و آتش بار در قالب کتاب تعاملی توزیع می گردد.

روح الله جوانعلی بدر مسئول غرفه فضای مجازی نمایشگاه درباره کیفیت محتوای ارائه شده به خبرنگار آناج گفت: این غرفه در اصل بر مبنای بازی اندرویدی به نام "آتش‌بار" برپا شده و در اصل مربوط به یک دیده‌بان توپ‌خانه است.

وی ادامه داد: این دیده بان در صحنه‌هایی قرار می‌گیرد که طی یک بازی ده مرحله‌ای به پیش می‌رود و سناریوی کلی در این بازی مراحل تشکیل توپخانه سپاه است؛ به عبارتی بیننده در اول با یک خمپاره شروع کرده و در مراحل پایانی با به غنیمت گرفتن توپ و سلاح، بازی را ادامه می‌دهد.



مسئول غرفه فضای مجازی نمایشگاه دفاع مقدس تاکید کرد: این دقیقا همان سرگذشتی بود که برای شهیدان باکری و شفیع‌زاده روی داد. آن دو شهید بزرگوار با یک خمپاره به جنگ رفته و بعدها توپخانه سپاه را تشکیل دادند.

وی هدف از برگزاری این غرفه را شعار "ما می‌توانیم" دانست و گفت: اینکه دو جوان با دست خالی کار را شروع کرده و در مرحله پایانی بازی، توپخانه‌ای مجهز را به اذعان فرماندهان بزرگ راه اندازی کرده‌اند تجلی شعار "ما می‌توانیم" است.

وی افزود: این گیم را دانشجویان ارشد دانشگاه هنر اسلامی تبریز کار کرده‌اند که رشته تخصصی‌شان تولید این محصولات است؛ در این غرفه همچنین دو نسخه واقعیت مجازی یا VR و واقعیت افزوده AR را به مخاطبان نشان می‌دهیم.

جوانعلی بدر با بیان اینکه نسخه اصلی این بازی تا بیست روز آینده به صورت رایگان منتشر می‌شود، توضیح داد: واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به گونه‌ای است که باید خود مخاطبین با عینک‌های سه بعدی آن را تجربه کنند و ما هم در این چند روز تجربه‌های متفاوتی از مخاطبین دیده‌ایم.

وی در خصوص بازسازی کانال کمیل به صورت نیمه واقعی عنوان کرد: اصلی‌ترین بحث ما نشان دادن این تکنولوژی و انیمیشن‌های 360 درجه‌ای است که در دنیا تولید می‌شود، ماهم نباید از دنیا عقب بمانیم زیرا شاید مانند برخی عرصه‌ها نتوانیم به استاندارد جهانی برسیم.



طراح بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: از نظر فنی این پتانسیل و قدرت در ما وجود دارد اما باید بتوانیم تولید محتوای ارزشی داشته باشیم چرا که زمان فراگیر شدن این مساله مدت زیادی طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن دو و نیم دقیقه‌ای تا بدین جا برای مخاطبان جذاب بوده است، اذعان داشت: ما سعی کرده‌ایم اقتباسی آزاد از آنچه در کانال کمیل رخ داده است نشان دهیم، اتفاقاتی که در این بازی رخ می‌دهد به صورت واقعی نیست بلکه حال و هوای کانال کمیل را نشان می‌دهد.

جوانعلی بدر درک فضای بازی را تنها با حضور مخاطبان و تماشای سه بعدی بازی معرفی کرده و می‌گوید: حال و هوای این کانال مجروحی ناامید را نشان می‌دهد که با ندایی از بیسیم جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما تنها شاخصه جذابیت را مد نظر قرار نداده‌ایم، گفت: سعی کرده‌ایم در سناریوی کوتاه بدون هدف حرکت نکنیم. اگرچه زمان بسیار محدودی برای انجام این کار داشتیم.

مسئول غرفه فضای مجازی در خصوص استقبال از این غرفه نیز تاکید کرد: روزانه حداقل 70 تا 80 نفر از این غرفه بازدید دارند و می‌توانم بگویم تمام افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند از غرفه فضای مجازی بازدید کرده و صف‌های طولانی در غرفه ایجاد می‌شود.

گزارش از: فرناز پورعباس

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه