اخبار داغ

روایتی از آنچه در خیابان دارایی تبریز گذشت؛

قمارِ دلاری در شب سخنرانی دو رئیس‌ جمهور/ دلال‌ها یک چیزی می‌دانستند!

قمارِ دلاری در شب سخنرانی دو رئیس‌ جمهور/ دلال‌ها یک چیزی می‌دانستند!
کسانی که در زمانِ دلار پنج شش هزار تومانی هرچه داشته‌اند را فروخته‌ و تبدیل به ارز کرده‌اند، حالا دل به دریا زده‌اند و با سود 10 هزار تومانی می‌فروشند، در هر حال برنده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: عصر سه‌شنبه در خیابان دارایی تبریز التهاب موج می‌زد، دلال‌ها به‌صف بودند و پر اضطراب دلار می‌شمردند و دم به دقیقه آخرین قیمت را قبل از فروش چک می‌کردند. صرافی‌ها نیز قصدِ خرید نداشتند و اگر کسی هم سراغِ دلال‌ها می‌رفت تا در برابر دلار، ریال بگیرد می‌گفتند سرمان شلوغ است فردا بیا!

اما سرِ فروشنده‌های عادی نیز بی‌کلاه نمی‌ماند و سایر شهروندان درپی دلار تا می‌دیدند یکی قصدِ فروش دارد، قصدِ خرید می‌کردند. وقتی از یکی‌شان پرسیدم این همه شوق برای چیست، درحالی که در خود نمی‌گنجید با نشاط جواب داد: این دلار تا 30 هزار تومان هم می‌رود، بخر!

آنانکه اندک سرمایه‌ای داشتند در جست‌وجوی دلار بودند تا در مدت زمان اندک سودی مناسب به جیب بزنند و کسانی که پولِ نقد در دست نداشتند با فروش خودرو و طلا، برای خرید دلار شیرجه می‌رفتند.

یکی از شهروندان که نه دلاری در جیب داشت و نه ریالی برای خرید آن، مثل خیلی‌های دیگر کنار ایستاده و هرج و مرج را تماشا می‌کرد، عصبانی هم بود و می‌گفت: با این مردم دلار پایین نمی‌آید و گرانی‌ها را پایانی نیست، همه یک‌پا قمارباز شده‌اند!


تا اواخر شب و بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان این وضعیت ادامه داشت تا اینکه به یک‌باره گفتند دلارِ 17 هزار و 100 تومانی به 16 هزار و پانصد تومان رسید. دیگر از دلال‌ها خبری نبود و هیچکس قصدِ فروش نداشت.

با مشاهده‌ی وضعیت موجود یادِ سخن یکی از کارآفرینانِ تبریزی در برنامه‌‌ی پایش افتادم، او می‌گفت هنگام دستفروشی سودم را تبدیل به طلا می‌کردم، وقتی مجری پرسید یک بچه‌ی 10 ساله از کجا می‌دانست طلا ارزش دارد، پاسخ داد می‌دیدم بانوان ثروتمند طلا می‌خرند و می‌گفتم حتماً این‌ها یک چیزی می‌دانند.

اگر دیروز این کارآفرین در بازار تبریز بود دلار نمی‌خرید، چون می‌دید همه از روی ریسک می‌خرند و دلال‌هایی که فقط می‌فروشند و دلار 17 هزار و 100 تومانی را نمی‌خرند، حتماً یک چیزی می‌دانند!

گزارش کوتاه از: مجید قنبرزاده

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه