اخبار داغ

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تربت حیدریه:

پایان کار ساختمانها باید به تائید آتش نشانی برسد

پایان کار ساختمانها باید به تائید آتش نشانی برسد
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه با بیان اینکه تجهیزات آتش نشانی این شهرستان تنها پاسخگوی سه طبقه با ارتفاع 10 متر است، در عین حال از خودروی بالابر 25 متری برای این شهرستان بعنوان یک نیاز اساسی یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ سید مهدی کاظمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تربت حیدریه اظهار کرد: در حال حاضر و در صورت بروز هر گونه اتفاق برای ساختمانهای مرتفع و7 طبقه این شهر، تجهیزات آتش نشانی بیش از سه طبقه را جوابگو نیست اما به لحاظ نیروی انسانی مشکل خاصی وجود ندارد و در صورت حوادث احتمالی تیم های صعود و فرود و ورزیده آتش نشانی با امکانات موجود اطفای حریق خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی با بیان اینکه این مشکل تنها مختص تربت حیدریه نیست و 96 شهر دیگر با این مشکلات مواجه هستند، افزود: طبق آخرین نامه نگاری های در کمیسیون خاص امور کلانشهر ها مصوب شده تا برای شهرهای بزرگ همچون تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور خرید این بالابر 25 متری در اولویت قرار بگیرد.

,

کاظمی با بیان اینکه تمامی ساختمانها را ملزم به رعایت موارد ایمنی کردیم، اظهار داشت: مالکان ساختمانهای مرتفع باید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی را در ساختمانهای خود بر اساس ضوابط و مقررات قرار دهند تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود، لذا از ابتدای سال 96 در کمیسیون ایمنی شهرستان مصوب شده تا پایان کار ساختمانها به تائید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برسد.

,

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: تاکنون و در یکسال گذشته 202 مورد تائید پایان کار توسط سازمان آتش نشانی انجام گرفته و در شش ماهه نخست امسال نیز 150 مورد پایان کار مورد بررسی قرار گرفته است.

,

وی به شناسائی اماکن پر خطر شهری در تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: تا پیش از این حدود 90 درصد امور صنفی شامل؛ اصناف، داروخانه ها، آشپزخانه ها و غذای آماده، رستورانها و سایر اماکنی که مردم با آن سر و کار دارند موارد ایمنی در آن رعایت نمی شده اما با بازدید های میدانی و مستمر و تذکرات داده شده این رقم امروز به 40 درصد کاهش یافته است.

,

کاظمی از واگذاری زمین 1500 متری در خیابان عدالت به سازمان آتش نشانی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر ساختمان سازی های مرتفع در مناطق غربی شهر انجام می شود با مساعدت شهرداری 1500 زمین در خیابان عدالت به سازمان واگذار شده که فاصله رسیدن به حوادث احتمالی را کاهش می دهد.

,

مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: در شش ماهه نخست امسال 193 مورد اطفای حریق توسط ایستگاههای آتش نشانی انجام گرفته که از این تعداد 33 موردی اطفای حریق مغازه ها، 40 باب منزل، 80 قطعه زمین زراعی و مابقی اطفای حریق موترو سیکلت ها و خودروها بوده است.

,

وی مجموع عملیات امداد و نجات در شش ماهه نخست امسال را 140 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد عملیات، 7 مورد چاه افتادگی با 6 مصدوم، تصادف خودرو 16 مورد با 28 مصدوم، سقوط از ارتفاع یک مورد همراه با مصدوم، اشیای حلقوی 15 مورد، برق گرفتگی یک مورد و همچنین 50 مورد مبحوس در منازل ثبت و ضبط شده است.

,

کاظمی در ادامه از اجرای مباحث آموزشی در سطح مدارس و خانواده ها بعنوان یک نیاز یاد کرد و افزود: با برگزاری آموزش های برون سازمانی که اساتید مجرب و متخصص از مشهد برای پرسنل این سازمان بمدت 60 ساعت آموزشی برگزار کردند، به تمامی ادارات و دستگاهها و مدارس و اصناف برای انتقال این آموزش ها و تجربیات اعلام آمادگی کردیم.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: متاسفانه تاکنون سه اداره آموزش و پرورش، حمل و نقل و راهداری و بهزیستی برای آموزش اعلام آمادگی کردند و این  در  شرایطی است که این آموزش ها برای تمامی اقشار مردم یک ضرورت است.

,

وی با بیان اینکه از بدو خدمت تا پایان هر آتش نشان باید بین 12 تا 15 هزار ساعت آموزش را طی کند، گفت: بر همین اساس همه روزه و از ساعت 9 تا 11 برای 48 نفر از پرسنل مباحث در کارگاههای آموزشی برگزار و افراد بروز رسانی می شوند.

,

کاظمی از اضافه شدن رشته آتش نشانی در هنرستان محمود ابریشمی( دارالفنون) تا پایان این هفته خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مباحث آموزشی در مدارس اثر بخشی بیشتر دارد و دانش اموزان راحت تر می توانند با والدین ارتباط برقرار کنند لذا این رشته آموزشی از امسال در این هنرستان تدریس خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی تربت حیدریه اظهار کرد: در هفته اول آذرماه امسال دومین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی خراسان رضوی در محل پایانه مسافربری این شهرستان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه