اخبار داغ

مسعودی ریحان؛

استیضاح شهردار در اکثریت شورا مطرح نیست/ نمی‌دانم چرا اعضای شورا به کمیسیون فرهنگی علاقمند شدند؟

استیضاح شهردار در اکثریت شورا مطرح نیست/ نمی‌دانم چرا اعضای شورا به کمیسیون فرهنگی علاقمند شدند؟
عضو شورای شهر تبریز گفت: تعطیلی شورا به صورت قانونی باید در شورا تصمیم گرفته شود اما تا جاییکه من می‌دانم این سه هفته تعطیلی در شورا تصمیم گرفته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش آناج ، غلامحسین مسعودی ریحان  در خصوص شایعه استیضاح شهردار تبریز اظهار داشت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما برای استیضاح شهردار و وارد کردن فشار قوانینی وجود دارد، اما چرا باید به شهردار برای استعفا فشار آورده شود؟

وی ادامه داد: برحسب عملکرد هر مدیر و مسئولی قضاوت انجام می‌شود و برحسب عملکرد شهردار اگر هر انسان عاقل و حتی دور از عقلی وضعیت شهر را از منظر پاکیزگی، فضای سبز و پرداخت حقوق کارکنان بررسی کند به استیضاح شهردار روی نمی‌آورد.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه در اکثر کلان‌شهرها شهرداری برای پرداخت حقوق وام می‌گیرد، تصریح کرد: شهرداری تبریز شاید تنها شهرداری کلانشهرهاست که برای پرداخت حقوق وامی نمی‌گیرد و از طریق درآمد حقوق‌ها را پرداخت می‌کند.

وی افزود: از همین شهرداری ارومیه بپرسید که چندین ماه است حقوق کارکنانش را پرداخت نکرده است؟ شش ماه! وقتی شهرداری این کارها را انجام می‌دهد چرا باید استیضاح صورت بگیرد؟ مگر اینکه شخصی مریض باشد یا خصومت شخصی با خودِ شهردار داشته باشد.

باور ندارم که اکثریت شورا به استیضاح شهردار رای بدهند

مسعودی ریحان اذعان داشت: شاید بگویند به شهردار که عملکردت خوب است اما از قیافه‌ات خوشم نمی‌آید! البته از نظر قیافه هم شهردار انسان خوشتیپی است و نباید با او مشکلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به انتخاب مدیران و معاونان شهردار گفت: همه مدیران و معاونینی که شهردار تبریز انتخاب کرده افراد پاکدستی هستند و خود شهردار نیز فردی پاکدست است، حال چگونه کسی می‌گوید که چنین شهرداری را استیضاح می‌کنم؟ مگر اینکه کسی بگوید بیست سال قبل با تو خصومت شخصی داشتم و به همین خاطر از تو خوشم نمی آید.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه استیضاح شرایطی دارد، تصریح کرد: زمانی استیضاح انجام می‌شود که در عملکرد مدیر مشکلی وجود داشته باشد و بر مبنای آن از وی سوال شود و سپس استیضاح مطرح گردد و بعد از آن باید 9 نفر به این استیضاح رای دهند.

وی تاکید کرد: باور ندارم که دو سوم شورا یا همان 9 نفر رای به استیضاح بدهند، شاید یکی دو نفر خصومت شخصی با خود فرد داشته باشند و این طبیعی است.



مسعودی ریحان با اشاره به مصاحبه یکی از اعضای شورا در خصوص مساله استیضاح شهردار توضیح داد: آقای آجودان‌زاده فردی با شخصیت و بزرگوار است و شاید نظرش این باشد که عده‌ای در خواب ببینند که چنین کاری را انجام دهند.

وی در خصوص دلایل تعطیلی جلسات شورا نیز عنوان کرد: تعطیلی شورا به صورت قانونی باید در شورا تصمیم گرفته شود اما تا جاییکه من می‌دانم این سه هفته تعطیلی در شورا تصمیم گرفته نشده است اما اینکه چرا شورا تعطیل شده را نمی‌دانم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی نیز تصریح کرد: برای عضویت در کمیسیون فرهنگی 9 نفر کاندیدا شده‌اند اما به صورت قانونی باید سه یا پنج نفر در این کمیسیون باشند که حال باید یا 9 نفر خودشان کناره‌گیری کنند و یا رای گیری صورت بگیرد.

نمی‌دانم چرا اعضای شورا به کمیسیون فرهنگی علاقمند شدند

وی خاطرنشان ساخت: معتقدم کسانی که سال گذشته در کمیسیون فرهنگی عضو بودند باید انتخاب شوند، اینکه چرا این تعداد از اعضا کاندیدا شده‌اند را نمی‌دانم. اگر اینها واقعا به کمیسیون فرهنگی علاقمند بودند چرا سال گذشته حضور نداشتند؟

مسعودی ریحان ابراز داشت: دلیل علاقمندی امسال به کمیسیون فرهنگی را نمی‌دانم، البته تمام این افراد توانمند هستند اما علت وهدف حضور این تعداد از اعضا را در کمیسیون فرهنگی باید از خودشان بپرسید که شاید پاسخگوی آن باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه