اخبار داغ

سخنان تأمل‌ برانگیز عضو شورای شهر تبریز؛

اکبرنژاد قول داده بود ریاست شورا را به فرد دیگری واگذار کند/ می‌خواهند شهردار تبریز را وادار به استعفاء کنند

اکبرنژاد قول داده بود ریاست شورا را به فرد دیگری واگذار کند/ می‌خواهند شهردار تبریز را وادار به استعفاء کنند
علی آجودان زاده در تشریح علت عدم کاندیداتوری خود در هیئت رئیسه شورا گفت: وقتی دیدیم اکبرنژاد به وعده‌اش وفا نکرد و از ‌آنجایی که اکثریت در دستان هیئت رئیسه بود، تصمیم گرفتیم امسال در هیئت رئیسه حضور نداشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، علی آجودان‌زاده گفت‌وگویی با ایسنا داشته که در آن از تلاش مخالفان شهردار تبریز برای استیضاح او یا مجاب کردن ایرج شهین‌باهر به استعفاء پرده برداشته و در بخش دیگری از سخنان خود به حواشی انتخابات هیئت رئیسه‌ی سال دوم شورا پرداخته است.

این عضو شورای شهر تبریز در خصوص حواشی انتخابات هیأت رئیسه شورا که منجر به تصاحب تمامی کرسی‌ها توسط اعضای لیست امید شد، می‌گوید: طبق توافق دو طرفه، سال اول انتخابات هیأت رئیسه بدون حضور رقیبی برگزار شد و آقای اکبرنژاد با اکثریت آراء به عنوان رئیس شورا فعالیتش را آغاز کرد. دکتر اکبرنژاد قول داده بود که اگر در سال اول رئیس شود، سال دوم ریاست را به فرد دیگری واگذار ‌کند، اما عدم وفاداری به این حرف باعث شد انتخابات در سال دوم به سمت دو قطبی شدن کشیده شود؛ البته تنها نام اکبرنژاد و دبیری مطرح نبود و می‌توانستیم ریاست را فرد دیگری واگذار کنیم.

وی عنوان کرده است: از سوی دیگر بین هفت عضوی که در انتخاب شهردار با وحدت رویه پیش رفته بودند تناقضی به وجود آمد و یکی از اعضاء اعلام کرد که به آقای اکبرنژاد رأی می‌دهد و به همین دلیل ما هم از حضور در هیأت رئیسه کنار کشیدیم.

آجودان‌زاده با اشاره به حضور دو نفر از گروه اقلیت در هیأت رئیسه در سال اول، معتقد است: باتوجه به اینکه حضور من و آقای محمدزاده در هیأت رئیسه چندان در تصمیم گیری‌ها تأثیرگذار نبود، حضورمان در هیأت رئیسه و تصاحب سایر کرسی‌ها همچون دبیر و خزانه دار شورا را صلاح ندانستیم و اجازه دادیم تمامی کرسی‌ها به رقیب برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که «چرا برخلاف سایر کمیسیون‌ها، اعضای کمیسیون فرهنگی شورا مشخص نمی‌شود؟»، خاطرنشان کرده است: ریاست کمیسیون سال اول به آقای قلی‌زاده سپرده شده بود و امسال نیز خیلی از اعضاء برای حضور در این کمیسیون اعلام آمادگی کردند و به نظرم حواشی پیش آمده در راستای ابقای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی است و به همین دلیل موقع برگزاری انتخابات کمیسیون، آقای بهشتی جلسه را ترک کرد و ادامه‌ی جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء برگزار نشد.

این عضو شورای شهر تبریز یادآور شده اخیراً آقای قلی‌زاده با سمت رئیس کمیسیون فرهنگی همایش کشوری برگزار کرده که اشکال آیین نامه‌ای دارد؛ چرا که هنوز انتخابات این کمیسیون برگزار نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «باتوجه به اتفاقات پیش آمده، آیا امسال گروه اقلیت ساز مخالفت با هیأت رئیسه را می‌زنند؟»، تصریح کرده است: سال اول، باتوجه به حضورم در هیأت رئیسه، کنار آقای اکبرنژاد می‌نشستم و به خاطر حرمت آقای رئیس از برخی چیزها چشم پوشی می‌کردم، اما امسال در مقام شورا به خیلی از چیزها اعتراض می‌کنم، نمی‌خواهیم تقابل شود، اما در انتخاب هیأت رئیسه، مخالفت با آقای شهردار، طرح استیضاح و استعفای شهردار شورا را به سمت تقابل کشاندند.

آجودان‌زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «استیضاح آقای شهردار مطرح است؟»، گفته: بلی مطرح است، اما باید 9 نفر از اعضاء با استیضاخ شهردار موافقت کنند، می‌دانند از استیضاح شهردار نتیجه نمی‌گیرند به همین دلیل به بزرگان شهر متوسل شدند و می‌خواهند شهردار را وادار به استعفاء کرده و وضعیت را به حدی برسانند که شهردار بگوید «من نمی‌توانم»؛ این در حالیست که هفت عضو شورا شهردار را حمایت کرده و کارها هم خیلی خوب پیش می‌رود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه