اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان مطرح کرد؛

شناسائی ۱۰۰ منطقه بحرانی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در همدان/ایجاد ۹۳۶ کیلومتر آتش‌بُر بین اراضی بحرانی

شناسائی ۱۰۰ منطقه بحرانی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در همدان/ایجاد ۹۳۶ کیلومتر آتش‌بُر بین اراضی بحرانی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه 100 منطقه بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان شناسایی شد، گفت: 936 کیلومتر آتش‌بُر نیز بین اراضی بحرانی و مستثنیات مردم ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، با اشاره به شناسایی 100 منطقه بحرانی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان، اظهار کرد: این مناطق با توجه به معیارهایی نظیر تعداد و سطح آتش‌سوزی طی پنج سال گذشته، احصا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه پس از شناسایی نقاط بحرانی، گشت ومراقبت در این مناطق بیشتر شده است، گفت: پیمانکاران منابع طبیعی نیز با حساسیت بیشتری این مناطق را مدیریت می‌کنند.

,

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان کاهش آتش‌سوزی مراتع را نشان از ارتقای فرهنگ مردم دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 41 هکتار از اراضی ملی استان در 37 فقره آتش‌سوزی دچار آسیب شد.

,

وی با تأکید بر اینکه بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز خسارات به منابع طبیعی، آگاه سازی شهروندان است، افزود: این مهم با برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها محقق خواهد شد.

,

رسولی با بیان اینکه به منظور صیانت از منابع طبیعی برای نسل‌های آینده باید از برافروختن آتش در این اراضی خودداری کنیم، تصریح کرد: در صورت روشن کردن آتش در منابع طبیعی باید هنگام ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل شود.

,

وی به خریداری چند دستگاه دمنده برای مهار آتش طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این دستگاه‌ها تحویل ادارات  منابع طبیعی شهرستانی شد.

,

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال نیز دو دستگاه آتش‌کوب برقی که توسط مرکز دانش‌بنیان کرمانشاه طراحی شده بود خریداری و در شهرستان همدان و نهاوند آزمایش شد.

,

وی با بیان اینکه 936 کیلومتر آتش‌بُر بین اراضی بحرانی و مستثنیات مردم ایجاد شده است، یادآور شد: این اقدام  به منظور جلوگیری از سرایت آتش به عرصه‌های منابع طبیعی در صورت بروز حریق  صورت گرفته است.

,

رسولی وسعت اراضی منابع طبیعی همدان را 905 هزار هکتار دانست و اظهار کرد: از این میزان 822 هزار هکتار عرصه‌های مرتعی است.

,

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 1504 هرگونه اخبار شامل آتش‌سوزی، تخریب، تصرف و چرای غیر مجاز دام در اراضی ملی را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه