نماینده مردم تبریز در مجلس بر ضرورت تجدید نظر در خصوص محلی اعلام کردن برخی دانشگاههای مراکز استانها تأکید و اظهار کرد: این اقدام موجب تضعیف دانشگاههای معتبر میشود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدحسین فرهنگی در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخهای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص سئوالی درباره اینکه در سطحبندی و اجرای برنامه آمایش آموزش عالی (طرح آمایش) برخی دانشگاههای معتبر کشور را در مراکز استانها و برخی شهرستانها، محلی اعلام شدند، اظهار کرد: وزارت علوم با این تصمیم برخی دانشگاههای بزرگ کشور را تضعیف کرد.
وی افزود: منطقهای کردن و قطب بندی دانشگاه پیام نور تصمیمی عجیب بود که پیش از این نیز این طرح شکست خورده در دانشگاه آزاد اجرایی و لغو شد و امروز شاهد اجرای آن در دانشگاه پیام نور هستیم.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر تبریز حوزه انتخابیهام یکی از قطبهای منطقهای دانشگاه پیام نور به شمار میآید ولی اصل این اقدام زیر سئوال بوده و توجیهی منطقی ندارد و فقط تشکیلات زائد و غیر ضروری برای با هزینههای غیر ضروری ایجاد میکند.
فرهنگی اضافه کرد: در همین رابطه سئوالی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده که مقرر است این هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح شود.
توسعه آموزش عالی در مناطق محروم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید اجازه دهیم مناطق محروم نیز در حوزه آموزش عالی رشد و توسعه داشته باشند و این مهم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: نباید به بهانه اینکه نظارت درستی بر دانشگاههای کشور وجود ندارد، صورت مسئله را پاک کنیم و اجازه توسعه آموزش عالی را در کشور ندهیم و این یک ضعف برای آموزش کشور به شمار میآید.
محلی اعلام کردن دانشگاههای مراکز استانها موجب تضعیف آنها شده است
این نماینده مردم در مجلس افزود: از سوی دیگر یکی از اقدامات عجیب وزارت علوم، محلی اعلام کردن برخی دانشگاههای معتبر کشور در مراکز استانها و برخی شهرستانها بود که این اقدام نیز به تضعیف این دانشگاهها شده است که به کمتر شدن استقبال از این دانشگاهها خواهد شد.
گفتنی است؛ در نشست علنی دیروز (یکشنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور و محمدحسین فرهنگی از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همین رابطه توضیحاتی خواستند که پس از استماع اظهارات وزیر، دو نماینده سئوال کننده قانع نشدند و مجلس نیز با 53 رأی موافق، 132 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن، کارت زرد به وزیر علوم داد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه