اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس:

جریاناتی سعی دارند با القا تاثیر fatf بر اقتصاد کشور نمایندگان را قانع کنند

جریاناتی سعی دارند با القا تاثیر fatf بر اقتصاد کشور نمایندگان را قانع کنند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله تاثیر تصویب fatf بر اقتصاد کشور مسئله ای است که جریاناتی سعی دارند با مطرح کردن این موضوع نظر نمایندگان را برای تصویب این طرح جلب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دیار آفتاب؛ پیرامون تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ها برای متقاعد کردن نمایندگان مجلس برای تصویب این لوایح در جلسه ای با حضور روسای بانک ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، موضوع را به صورت تخصصی بیان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رضایی اظهار کرد: مسئله تاثیر تصویب fatf بر اقتصاد کشور مسئله ای است که جریاناتی سعی دارند با مطرح کردن این موضوع نظر نمایندگان را برای تصویب این طرح جلب کنند.

,

وی به چینش نمایندگان مجلس در رابطه با fatf پرداخت و با تقسیم مجلسی ها به سه دسته افزود: یک تفکر که عمدتا برخواسته از لیست امید و اصلاح طلبان مجلس هستند اعتقاد دارند که همان لایحه دولت را بدون هیچ گونه تغییر و چون و چرایی تصویب کنیم و در اختیار دولت قرار دهیم. عده ای دیگر که خود را مستقلین و میانه معرفی می کنند نیز معتقدند با مشروط کردن لایحه دولت و برقراری چند شرط در چارچوب منافع ملی می توان این لایحه را به تصویب رساند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس در ادامه بیان مواضع نمایندگان اظهار کرد: دسته سوم گروهی هستند که این لایحه را خلاف منافع ملی می دانند و نتیجه آن را تسلط و اشراف اطلاعاتی دشمن بر اطلاعات پولی و بانکی کشور قلمداد می کنند و به همین دلیل آن را در راستای مصالح ملی نمی دانند.

,

رضایی با تاکید بر این که به احتمال این مسئله هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت تشریح کرد: باید دید در صحن کدام طیف منطقشان پیروز می شود.عمدتا مستقلین و موافقان سعی دارند بگویند چون منافع اقتصادی کشور به این مسئله گره خورده است و در نتیجه آن کشور های مختلف در حوزه تبادل پولی با ایران همکاری می کنند تصویب مشروط یا غیر مشروط آن به نفع کشور است.

,

وی ضمن ابراز تاسف از مرعوب شدن برخی مسئولین در برابر تشر آمریکایی ها خاطرنشان کرد: ما وقتی قصدمان این است که در سطح بین الملل نگاه و فکر بزرگی را ارائه دهیم، به پرچمدارانی نیاز داریم که به همان اندازه ظرفیت داشته باشند. اگر آدم های ضعیف در مسند تصمیم گیری قرار گیرند، نمی توان از آنها تصمیم های شجاعانه را توقع داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه