اخبار داغ

عضو شورای شهر تبریز خبر داد؛

برگزاری کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در دانشگاه تبریز/ ورزش تبدیل به مقوله‌ای لوکس شده است

برگزاری کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در دانشگاه تبریز/ ورزش تبدیل به مقوله‌ای لوکس شده است
نیکو خصلت با اشاره به برگزاری کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در دانشگاه تبریز گفت: این کنگره از هجدهم تا بیستم مهرماه با حضور پنجاه مهمان خارجی برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سعید نیکوخصلت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اولین کنگره اوراسیایی علوم ورزشی اظهار داشت: تقویت ارتباطات بین المللی از اصلی‌‌ترین سیاست‌های ماست و تبریز به عنوان نقطه اتصال آسیا و اروپا پتانسیل این کار را دارد.

وی ادامه داد: تبریز 2018 سبب گشت تا پتانسیل‌ها و نقاط ضعف شهر را بشناسیم، اگرچه با توجه به این میزبانی انتظارات مردم از ما بالا رفت اما ضعف‌های هتلینگ و حمل‌ونقل در شهر را دریافتیم.

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز با بیان اینکه مرکز اتحادیه اوراسیایی علوم ورزشی در ترکیه است، تصریح کرد: اولین کنگره در این خصوص در تبریز برگزار می‌شود که پنجاه مهمان خارجی از کشورهای رومانی، بوسنی، مقدونیه، ترکیه، آذربایجان و عراق به تبریز سفر خواهند کرد.

وی افزود: این کنگره از 18 ام تا بیستم مهرماه در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد که فیزیولوژی ورزش، مدیریت ورزش،رفتار و حرکت و طب ورزشی چهار حیطه مورد بررسی در این کنگره هستند.

نیکوخصلت با اشاره به ششصد مقاله ارائه شده به این کنگره تاکید کرد: در میان این ششصد مقاله، هشتاد مقاله خارجی نیز به کنگره رسیده که در مجموع 50 مقاله مورد قبول واقع شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این کنگره باعث ارتباط خوب و موثر با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه خواهد شد و تِم کلی این کنگره بر اساس تندرستی و صلح است.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه ورزش مهمترین نماد صلح است، گفت: دو هزار سال قبل وقتی که المپیک ورزشی برگزار می‌شد، جنگ‌ها تعطیل می‌شدند اما متاسفانه در حال حاضر در هنگام المپیک هم جنگ و کشتار ادامه دارد.

وی در خصوص لوکس شدن ورزش برای مردم خاطرنشان ساخت: ورزش امروزه به مقوله‌ای لوکس تبدیل شده اما در حال تامین مربیان و سالن‌های ورزشی برای اقشار کم درآمد و محروم هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه