اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس:

رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد

رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس با اشاره به اینکه رأی دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد گفت: این رأی ثابت کرد آمریکا نسبت به تعهداتی که خودش می‌دهد هم پایبند نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص حکم دادگاه لاهه گفت: شکایتی را که ایران برای احقاق حقوق خودش به دادگاه لاهه برده بود با پیگیری بسیار خوب دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران و محکومیت آمریکا صادر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رضایی با اشاره به اینکه حکم دادگاه لاهه بار دیگر بدعهدی و بی تعهدی آمریکا را نمایان کرد اظهار کرد: این رأی ثابت کرد آمریکا نسبت به تعهداتی که خودش می‌دهد هم پایبند نیست.

,

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درواقع این حکم سندی دیگر از جرم‌های آمریکا را در تاریخ به ثبت رساند.

,

وی با اشاره به اینکه صدور این حکم نشان داد روابط بین‌المللی کشور بهبودیافته است ادامه داد: می‌توان با تلاش و پیگیری در مراکز بین‌المللی از حقوق ملت دفاع کرد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس بیان کرد: دادگاه لاهه یکی از دادگاه‌های معتبر جهانی است که وقتی حکمی را صادر می‌کند همه ملزم به اجرا و تبعیت از آن هستند.

,

رضایی اضافه کرد: البته آمریکایی‌ها بعد از صدور این حکم شروع به پرخاشگری کردند، این موضوع بیانگر این است وقتی حکمی به ضررشان باشد با گردن‌کلفتی مقابله می‌کنند و این اثر سوئی بر چهره آمریکا خواهد گذاشت.

,

وی بابیان اینکه ممکن است آمریکاها با گردن‌کلفتی و زورگویی اجازه ندهند این رأی اجرا شود افزود: همین‌که ایران توانسته یک محکومیت علیه آمریکا به دست بیاورد این خودش یک نقطه قوت است ما با استناد به همین قوانین و محکومیت‌ها و اسناد تاریخی می‌توانیم حقوق ملت را زنده نگه داریم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارج مجلس در خصوص تأثیر رأی دادگاه لاهه بر اقتصاد و سیاست ایران گفت: این رأی تأثیر چندانی بر سیاست‌های ایران ندارد چراکه کشور چارچوب‌ها و قوانین خود را داشته و طبق آن‌ها عمل می‌کند که این قوانین بر پایه احکام اسلامی و منافع ملی و حکمت و مصلحت عزت جمهوری اسلامی ایران تصویب‌شده و اصول ثابتی را نیز دارد با این تغییرات و رفتارها قطعاً وضعیت جدیدی اتفاق نخواهد افتاد ما طبق روال گذشته به مسیر خود پرقدرت ادامه می‌دهیم.

,

وی خاطرنشان کرد:  آمریکایی‌ها دشمنی خودشان را دارند و آنچه در توان دارند علیه تخریب ایران به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند اما ما همان مقاومتی که اکنون داریم و برنامه‌ریزی اقتصادی خود را ادامه داده و راه عزت و حکمت را پیش‌گرفته و این راه را ادامه می‌دهیم

,

دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی درخواست قرار موقت ایران، آمریکا را به رفع تحریم‌های اقلام انسان دوستانه، دارویی، کشاورزی و هوانوردی ملزم کرد و از طرفین خواست از اقدامی که مناقشه را تشدید کند، خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه