اخبار داغ

بازدید بیش از سه میلیون مسافر تابستانی از جاذبه های کردستان

بازدید بیش از سه میلیون مسافر تابستانی از جاذبه های کردستان
به علت طبیعت بکر، مناظر طبیعی و آب و هوای مناسب در تابستان 97 بیش از سه میلیون مسافر تابستانی از جاذبه های استان کردستان بازدید بعمل آوردند و نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآفتاب دل، مگر می‌شود از استان کردستان سخن به میان آورد و از زیبایی‌های طبیعت آن گفت ولی در کوه آربابا در بانه، آبیدر در سنندج، دریاچه زریوار در مریوان، پراک سراب در قروه، روستای پالنگان در کامیاران، اواران تخت در سروآباد، کرفتو در دیواندره و زیویه در شهرستان سقز حرفی به میان نیاورد، این‌ها تنها بخش اندکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان کردستان به شمار می‌روند که هرکدام از آن‌ها کافی است تا جمعیت زیادی راهی این دیار شده و به تماشایشان بنشینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,


طبیعت بکر، مناظر طبیعی و آب و هوای مناسب و وجود مکان های تاریخی، فرهنگی و روستاهای گردشگری در کردستان موجب شده که سالانه مسافران و گردشگران زیادی این استان را برای مسافرت و گذراندن تعطیلات خود انتخاب کنند.

,
,

 

,


برهمین اساس علاوه بر ایام تعطیلات نوروز که این استان مسافران و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند هر ساله در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز شاهد حضور و اقامت مسافران و گردشگران بسیار زیای از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور در این استان هستیم.
امسال نیز همچون سال های گذشته مناطق مختلف شهری، روستایی، فرهنگی و گردشگری کردستان در روزهای گرم تابستان پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور بود.

,
,
,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تعداد پذیرش مسافران و گردشگران تابستانی در این استان را یک میلیون و 127 هزار و 496 نفر اعلام کرد و افزود: این مسافران از آغاز سفرهای تابستانی تاکنون به این استان سفرکرده و از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده اند.

,
,

 

,

 

,

**پذیرش و اسکان بیش از یک میلیون نفر میهمان تابستانی در مراکز اقامتی کردستان

,

 

,

سید محسن علوی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: ابتدای فصل تابستان تا اول مهر ماه تعداد  یک میلیون و چهارصد و نود  سه هزار و چهارصد و پنجاه و یک نفر از مسافران و گردشگران ورودی به استان در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس تجیهز شده، مهمانسرای ادارات و دیگر مراکز اقامتی سطح استان اسکان یافتند.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان  افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد را نشان می دهد که امیدواریم با انجام تمهیدات لازم در خصوص معرفی هرچه بیشتر جاذبه های استان و ارتقای کیفیت خدمات دهی به مسافرین، زمینه رونق سفر و ماندگاری گردشگران در استان را فراهم نماییم.

,

 

,


وی در ادامه با اشاره به آمادگی سامانه تلفنی 09629 به منظور دریافت هرگونه شکایت، پیشنهاد و یا انتقاد ازجانب هموطنان، افزود: در همین مدت در راستای نظارت بر تاسیسات و مراکز اقامتی و پذیرایی، تعداد 952 مورد بازدید توسط کارشناسان و ناظرین این اداره کل صورت پذیرفته که نتیجه این بازدیدها صدور 39 فقره تشویق، 49 فقره تذکر، 7 فقره اخطار کتبی و یک مورد تعطیلی بوده است.

,
,

 

,

, ,


علوی در پایان ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه تمامی دستگاههای مرتبط با ستاد اجرای خدمات سفراستان در زمینه بهبود زیرساختهای گردشگری و رونق سفر به استان، اذعان داشت: در تابستان امسال سه میلیون و 149 هزار و 544 نفر از جاذبه های سطح استان بازدید نمودند که از این تعداد یک میلیون و 550 هزار و 86 نفر مربوط به بازدید از جاذبه های دست ساز، یک میلیون و 110 هزار و 105 نفرمربوط به بازدید از جاذبه های طبیعی و 489 هزار و 353 نفرمربوط به جاذبه های تاریخی-فرهنگی می باشد که در کل این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد را نشان می دهد.

,
,

 

,


ویژگی های فرهنگی کردستان از نمونه های ویژه در کشور بوده که بیشتر تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله زبان، لباس کُردی، موسیقی عرفانی، رقص، جشن ها و صنایع دستی است و برخلاف سایر مناطق کشور این فرهنگ ها همچنان به صورت پویا در زندگی مردم جاری است.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه