اخبار داغ

طرح هادی روستایی، اقدامی برای زدودن غبار محرومیت / ۳۷ روستای کردستان خالی از سکنه هستند

طرح هادی روستایی، اقدامی برای زدودن غبار محرومیت / ۳۷ روستای کردستان خالی از سکنه هستند
درچند دهه گذشته، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح‌های روستایی برای مهاجرت معکوس روستاییان تلاشی فراوان داشته است، هرچند این هدف هنوز به‌صورت کامل محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بر اساس تصمیمات دستگاههای فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد به منظور ارج نهادن به روستائیان و فرهنگ روستائی تعیین یک روز به نام «روز ملی روستا» به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شود لذا 15 مهر ماه به عنوان روز ملی روستا نامگذاری گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

درچند دهه گذشته، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح‌های روستایی برای مهاجرت معکوس روستاییان تلاشی فراوان داشته است، هرچند این هدف هنوز به‌صورت کامل محقق نشده است.

,

 

,

 
رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: در تقویم ملی کشورمان به منظور ارج نهادن روستاییان 15 مهرماه هر سال به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است چرا که روستاییان علاوه بر مرکز تولید مواد غذایی، غنی از فرهنگ و آداب و سنن هستند.

,
,

 

,


وی گفت: روستاها به ویژه روستاهای استان مرزی کردستان دارای جایگاه و اهمیت بیشتری هستند زیرا آنها مرزبان و حافظ این سرزمین به شمار می روند لذا باید توسعه و آبادانی آنها بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد.

,
,

 

,

 

,


وی افزود: بنیاد مسکن کردستان از بدو تاسیس بخشی از فعالیت هایش در روستاها متمرکز شده است و به استناد آمار نفوس و مسکن در سال 95، از جمعیت 1 میلیون و 603 هزار نفری حدود 469 هزار نفر معادل 29 درصد در روستاهای کردستان زندگی می کنند.

,
,

 

,


قادری با اشاره به اینکه 75 درصد روستاهای استان کردستان مشمول طرح هادی هستند یادآور شد: 1695 روستای استان کردستان دارای سکنه هستند که میانگین جمعیت روستایی 29 درصد است و از این تعداد 1315 روستای استان بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه برای 1348 روستای استان کردستان طرح هادی مصوب شده است افزود: 30 درصد از این روستاها نیاز به بازنگری مجدد دارند که تا پایان سال 97 حدود 31 روستا با اعتبار یک میلیارد تومان در اجرای این طرح هستند.

,
,

 

,


وی خاطر نشان کرد: در خصوص صدور استاد مالکیتی واحدهای روستایی ، 79 هزار جلد سند صادر و تحویل مردم شده است و امسال هم 2500 واحد در برنامه داریم.

,
,

 

,


مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان تاکید کرد: در بحث بازسازی و نوسازی مسکن های روستایی، 136 هزار خانوار روستایی در دستور کار قرار گرفت و با کمک بانک های عامل به آنها تسهیلات پرداخت شده است.

,
,

 

,


به گفته ی مدیر کل بنیاد مسکن کردستان، مقاوم سازی های مسکن روستایی هر 5 سال یکبار انجام می شود که از 21 مهر ماه به مدت یک ماه تا 21 آبان ماه با پیش بینی 5 هزار و 438 واحد مسکن در 289 روستای 10 شهرستان استان آمارگیری آن انجام خواهد شد.

,
,

 

,


وی در ادامه تصریح کرد: 20 مهر ماه هرسال به نام روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است و با توجه به اینکه کشور ما جزء ده کشور بلاخیز جهان است و از 40 مورد بلاخیز طبیعی 31 مورد آن در ایران رخ داده است لذا استان کردستان هم به دلیل اینکه جزء استان های پر خطر در کشور محسوب می شود بنیاد مسکن براساس مدیریت بحران چهار وظیفه را بر عهده دارد.

,
,

 

,


وی بیان داشت : در 2 زلزله 21 و 29 آبان پارسال در مناطق غربی کردستان چهار هزار واحد مسکونی تخریب و یا صدمه دیدند که یک هزار و 200 واحد نیازمند بازسازی و 2 هزار و 800 واحد نیازمند تعمیر، شناسایی بودند.

,
,

 

,


وی با اشاره به تصویب 72 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در هیات دولت برای 2هزار و 559 واحد مسکونی شهری و روستایی زلزله زده این استان افزود: از این تعداد، 949 واحد مشمول احداث و یک هزار و 610 واحد نیز مشمول تعمیر است.

,
,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه