اخبار داغ

گزارش آناج از گزینه‌های احتمالی جایگزینی خدابخش؛

تلاش اصلاح‌طلبان برای رجعت مرد آزمایشگاهی به شمس‌العماره!/ آیا "اصولگرای مجلس؛ اعتدالیِ دولت" به تبریز باز می‌گردد؟

تلاش اصلاح‌طلبان برای رجعت مرد آزمایشگاهی به شمس‌العماره!/ آیا "اصولگرای مجلس؛ اعتدالیِ دولت" به تبریز باز می‌گردد؟
تاکنون از رحمانی و شبستری به‌عنوان گزینه‌های جایگزینی مجید خدابخش در استانداری آذربایجان‌شرقی یاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج: استاندار آذربایجان‌شرقی می‌گوید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی شامل او نیز می‌شود و منتظر است وزارت کشور استاندار جدید را تعیین کند تا کلید شمس‌العماره را تحویل دهد.

مجید خدابخش در طول یک‌سال اخیر چهره‌ی فعال و بی‌حاشیه‌ای را از خود به نمایش گذاشته است و گفت‌وگو با نخبگان، نمایندگان و بزرگان شهر نشان می‌دهد آنان به خداحافظی او راضی نیستند اما به‌هرحال شتر بازنشستگی دم درِ خانه‌ی مدیران بسیاری خوابیده و استاندار نیز از این حکم مستثنی نمی‌شود.

از همان ابتدا که بازنشستگی خدابخش در تیتر رسانه‌ها می‌چرخید همه دنبالِ جایگزین او می‌گشتند و حال که از این ادعا قریب به دو ماه می‌گذرد و استاندار به پایان مدیریت خود اذعان دارد، کنجکاوی‌ها دو چندان شده است و همگان درپی آگاهی از گزینه‌های جایگزینی‌اند.

گزارشات واصله حکایت دارد دو تن از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم سودای استانداری را در ذهن‌شان می‌پرورانند اما تنها یک تن از آنان مورد قبول وزارت کشور است و نامش در لیست گزینه‌ها به چشم می‌خورد. رضا رحمانی که ریاست کمیسیون صنایع را در کارنامه‌اش دارد در مجلس نهم رخ اصولگرایی داشت و با حضور در وزارت صمت به‌عنوان قائم مقام چهره‌ی اعتدالی به‌خود گرفت، حالا نیز شانس کلیدداریِ شمس العماره را دارد.



نماینده سابق تبریز که از حمایت شریعتمداری، یار غارِ حجت‌الاسلام روحانی برخوردار است در صورت استیضاح و استعفاء وزیر صنعت در وهله‌ی اول مهره‌‌ی جایگزینی شریعتمداری است و در مرحله‌ی بعد شانس حضور در یکی از وزارتخانه‌های اقتصاد، کار و حتی راه و شهرسازی را دارد و چنانچه تمام این قضایا منتفی شود، جایگاه حداقلی که می‌توان برایش متصور شد، نمایندگی دولت در آذربایجان‌شرقی است.

با این حال تنها گزینه‌ی جایگزینی خدابخش رحمانی نیست و اصلاح‌طلبان نیز از آنجا که دولت را حاصل تکرار خاتمی می‌دانند، درصدد تحمیل مهره‌های خودشان به وزارت کشور هستند که یکی از آن‌ها سعید شبستری است. چهره‌ای خبرساز و درعین حال تیتر جنجالی ساز که در زمان تصدی معاونت سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی در زمان اسماعیل جبارزاده حواشی زیادی را به‌ویژه در زمان انتخابات به‌وجود آورد.

شبستری با اینکه سابقه‌ی امنیتی و مدیریت سیاسی نداشت و بیشتر وقت خود را در آزمایشگاه می‌گذراند معاون سیاسی استاندار شد و هیچ بعید نیست به مقام استانداری نیز برسد، بنابراین نباید مدرک تحصیلی‌اش را انقلت و او را از گزینه‌ها حذف کرد.



مواضع و اظهارنظرهای تند شبستری دلخواه اصلاح‌طلبان است و قطعاً اسماعیل جبارزاده نیز مایه‌ی رفاقت را در وزارت کشور به نام او خواهد مالید اما اینکه سیاست این وزارتخانه در گماردن افراد اعتدالی در استانداری‌ها با شخصیت شبستری همخوانی دارد یا خیر، موضوعی چالش‌برانگیز است.

از صادقی بناب مسئول شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تهران و رابط آن‌ها با شورای آذربایجان‌شرقی و بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور به‌عنوان دیگر گزینه‌های اصلاحات یاد می‌شود اما شانس آن‌ها در قیاس با شبستری کمتر است.

باید دید دوئل رحمانی با شبستری به کجا ختم می‌شود و آیا یکی از این دو در شمس‌العماره‌ی خدابخش حاضر خواهد شد یا آنکه پایِ گزینه‌ی سومی نیز در کار است و وزارت کشور بر نام‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند چشم خواهد بست.

گزارش از: مجید قنبرزاده

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه