اخبار داغ

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین:

۶۴ موکب قزوینی میزبان زوار اربعین است/ حضور دسته عزاداری در شب اربعین کربلا

۶۴ موکب قزوینی میزبان زوار اربعین است/ حضور دسته عزاداری در شب اربعین کربلا
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: دسته عزاداری مردم قزوین در شب اربعین سال گذشته در شهر کربلا انجام گرفت، در سال جاری نیز برای برگزاری این دسته عزاداری برنامه‌ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سعید خورشیدی  دبیر ستاد مردمی اربعین در در گفتگو با صبح قزوین  اظهار کرد: حدود سه سال است با تدبیر دوستان جبهه فرهنگی و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات و حمایت‌های آیت‌الله عابدینی ستاد مردمی اربعین شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی با اشاره به عملکرد موفق ستاد مردمی اربعین استان قزوین طی سال‌های گذشته افزود: در سال ۹۵ نزدیک به چهار موکب فعال در ایران و عراق برپا شده بود و این موکب‌ها در سال ۹۶ با فعالیت جدی ستاد مردمی اربعین قزوین به 52 موکب افزایش یافت. 
,
این مسئول بیان کرد: سال گذشته در مسیر آوج، آبگرم، مرز مهران، نجف و شهر کوفه، بین مسیر نجف تا کربلا و شهر کربلا و مسیب موکب‌های استان قزوین به ارائه خدمات پرداختند.
,
وی ابراز کرد: به همت مسئولان این۵۲ موکب طی ۱۱روز خدمت‌رسانی به زوار ۵۵۶ هزار وعده غذایی صرف شد و ۶۰ هزار زائر اسکان یافتند. 
,
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: سال گذشته با مشارکت مردم و خیرین قزوینی ۲میلیارد و پانصد میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد که بیش از 95درصد کمک مردمی بود و بقیه هم کمک دولتی بود که تبدیل به زیرساخت شد که برای امسال هم قابل استفاده است.
,
وی ابراز کرد: پنج قرارگاه با محوریت ستاد مردمی استان قزوین ارائه خدمات به زوار دارند که این 64 موکب ثبت نام شده در ایران، نجف، طریق الحسین کربلا و طفلان مسلم حضور خواهند داشت.
,
به گفته‌ی خورشیدی، تا امروز ۶۴ موکب از استان قزوین ثبت نام شده و‌ موفق به اخذ مجوز برپایی موکب شده‌اند.
,
وی یادآور شد: دیداری با نماینده ولی‌فقیه در حضور دستگاه‌های اجرایی انجام شد و برنامه‌ریزی لازم برای فضاسازی شهری توسط شهرداری، برپایی ایستگاه‌های دریافت نذورات و نمایشگاه اربعین انجام شده است.
,
این مسئول گفت: دسته عزاداری مردم قزوین در شب اربعین سال گذشته در شهر کربلا انجام گرفت، در سال جاری نیز برای برگزاری این دسته عزاداری برنامه‌ریزی شده، در ایام اربعین ۵ دسته عزاداری در شب اربعین حضور دارند که یکی از دسته‌ها به قزوین اختصاص دارد. 
,
وی یادآور شد: موکب پزشکی توسط گروه جهادی علوم پزشکی قزوین مدیریت می‌شود و تیم دیگری با محوریت ارائه خدمات دندانپزشکی و حضور پزشکان متخصص در شهر کربلا حاضر خواهند بود.
,
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اذعان کرد: صحن حضرت زهرا(ع) روزانه پذیرای حضور ۲۰۰ هزارنفر خواهد بود و مشکلی در اسکان نجف نداریم، امسال ظرفیت پذیرش در نجف پنج برابر و در کربلا نیز ظرفیت پذیرش استان قزوین را دوبرابر شده است. 
,
وی افزود: باب "طبریج" موکب بزرگی برای استان قزوین خواهد بود و در مجموعه "باب القبله" دو مدرسه در اختیار ستاد مردمی اربعین قرار می‌گیرد، در "باب البغداد" نیز آستانه مقدس زبیده خاتون ارائه خدمات خواهند داشت.
,
خورشیدی عنوان کرد: سال گذشته از اروپا و آفریقایی در موکب کربلا پذیرش داشتیم سعی ما این است به زوار قزوینی اطلاع رسانی شود که نقاط پذیرش در کدام یک از مناطق کربلا هستند.
,
وی ابراز کرد: طبق تفاهمی که با حوزه علمیه انجام شده روحانی مستقر در موکب‌ها خواهیم داشت و برنامه سخنرانی و عزاداری برپا می‌شود. 
,
این مسئول گفت: به علت اینکه اطمینان کافی برای بازگشایی مرز خسروی وجود ندارد، فعلا برنامه ای برای این مرز درنظر گرفته نشده، اما یک تیم پشتیبان برای ارائه خدمات در این مرز وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه فضاسازی رسانه ای و اطلاع رسانی به مردم جزو وظایف رسانه‌هاست، تصریح کرد: یکی از فضاهایی که دشمن از آن احساس خطر کرده، اجتماع عظیم ۲۵ میلیون نفری اربعین است این جریان سازی و شبکه سازی برای دشمن خطرناک است. 
,
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه ما دشمن به دنبال ایجاد شبهه برای ضعیف کردن این جریان است، اما دشمنان غافل از این نکته هستند که جریان عاشورا به حرکت خود ادامه می‌دهد.
,
وی تاکید کرد: عده ای در حال ارائه شبهه درباره برگزاری پیاده‌روی اربعین و رابطه مردم ایران و عراق هستند؛ از اصحاب رسانه درخواست داریم با قلم‌های خود کمک رسانی به تقویت جریان سیدالشهدا داشته باشند.
,
خورشیدی با اشاره به اینکه ماهیت ستاد اربعین، مردمی است، گفت: شورای سیاستگذاری ستاد مردمی اربعین برعهده امام جمعه است و طی سال شورای سیاستگذاری فعالیت دارد و دبیر ستاد نزدیک اربعین انتخاب می‌شود و هیچ کدام از خادمان ستاد مردمی هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه